Richard Westbrook na ostatnim okrążeniu wyrwał pole position z rąk Ryana Dalziela, pokonując go o zaledwie 18 tysięcznych sekundy. Niedoszły zwycięzca z Laguna Seca Spencer Pumpelly był najszybszy w klasie GTD.
Tor uliczny Belle Isle gości piątą rundę United SportsCar Championship. Podczas dwudniowego weekendu odbędzie się 100-minutowy wyścig klas prototypów i GT Daytona. W piątek dla obu klas odbyły się 15-minutowe kwalifikacje.
Jako pierwsze na tor wyjechały pojazdy GTD i w początkowych minutach sesji na czele znajdował się Alessandro Balzan w Ferrari od Scuderia Corsa. Czasy szybko zaczęły się poprawiać i w szóstej minucie Spencer Pumpelly przejechał okążenie w 1:34,626, umieszczając na prowizorycznym pole position Audi R8 zespołu Flying Lizard przed Jeroenem Bleekemolenem w Viperze i Jamesem Davisonem w Astonie Martinie. Po przejechaniu szybkiego kółka Pumpelly obrócił się w trzecim zakręcie, ale nie uszkodził samochodu ani opon i kontynuował walkę o pole position.
Po minięciu połowy sesji Kévin Estre z Park Place Motorsports przez chwilę znalazł się na czele, do czołówki dobijał się także Kuba Giermaziak, z wynikiem 1:34,585 zajmując trzecie miejsce. Do głosu doszedł także zwycięzca poprzedniej rundy Dane Cameron. W walce o pole position w końcówce sesji kierowca BMW jednak się nie liczył. Jako pierwszy poniżej minuty i 34 sekund zszedł Balzan, ale tuż za nim jechał Pumpelly, wracając na czoło stawki. W tym czasie Kuba Giermaziak wyszedł na czwarte miejsce, ale nie poprawiał swojego tempa tak szybko jak rywale i wywalczył dziesiąte pole startowe. James Davison ponownie pojawił się na czele w Astonie Martinie od TRG na dwie minuty przed końcem sesji, ale na kilkadziesiąt sekund przed wywieszeniem flagi w szachownicę pierwsze pole startowe odebrał mu Spencer Pumpelly. Obok niego z pierwszego rzędu wystartuje Bleekemolen, w drugiej linii ustawią się Estre i Cameron, a Davison w końcówce sesji został zepchnięty do trzeciej linii.
Kwalifikacje prototypów na Belle Isle nie obiecywały równej walki między dwoma typami maszyn i od początku dominowały Corvette DP. Choć na czele początkowo był Memo Rojas w prototypie Ford Riley, wicelider klasyfikacji nie odegrał żadnej roli w walce o pole position, kwalifikując się na odległym, ósmym miejscu. Dobrze sesji nie zaczął zwycięzca z Laguna Seca Ryan Dalziel, obracajc prototyp HPD zespołu Extreme Speed w dziesiątym zakręcie. Lider serii Christian Fittipaldi jako pierwszy uzyskał czas poniżej minuty i 26 sekund, ale prowizoryczne pole position szybko odebrał mu Jordan Taylor z wynikiem 1:25,586. Przez kilka minut sytuacja się uspokoiła, po czym w drugiej połowie sesji tempo narzucił Richard Westbrook ze Spirit of Daytona, uzyskując 1:25,486. Chwilę później Memo Rojas wypadł z toru w trzecim zakręcie. W jego prototypie uszkodzeniu uległy z jednej strony lotki zapewiające docisk aerodynamiczny przedniej osi, uniemożliwiając mu walkę o dobry czas. Uszkodzeń nie uniknął Fittipaldi, który wyszedł na czoło stawki, po czym końcówka tylnego skrzydła rozszczepiła się i zewnętrzny element obrócił się w kierunku jazdy, stawiając znaczny opór aerodynamiczny. Czas 1:25,220 wystarczył Brazylijczykowi na trzecie miejsce. Szybko jego wynik poprawił Richard Westrook i wydawało się, że to on zdobędzie pole position, dopóki Ryan Dalziel ukończył swoje szybkie okrążenie już po zakończeniu sesji, umieszczając swójego HPD na czele stawki z wynikiem 1:25,029. Na swoim szybkim okrążeniu był też Westbrook i odpowiedział na czas triumfatora z Laguna Seca rezultattem 1:25,011, dając zespołowi Spirit of Daytona pierwsze pole position w tym sezonie.
Sobotni wyścig rozpocznie się o 19:30 naszego czasu (1:30 ET)
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante |
1 | P | Spirit Of Daytona | 1:25,011 | |||
2 | 1 | Scott Sharp Ryan Dalziel |
2 | P | Extreme Speed Motorsports | + 0,018 | |||
3 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
3 | P | Action Express Racing | + 0,128 | |||
4 | 42 | Gustavo Yacaman Olivier Pla |
4 | P | OAK Racing | + 0,544 | |||
5 | 10 | Ricky Taylor Jordan Taylor |
5 | P | Wayne Taylor Racing | + 0,575 | |||
6 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr |
6 | P | Michael Shank Racing | + 0,765 | |||
7 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
7 | P | Extreme Speed Motorsports | + 1,181 | |||
8 | 01 | Scott Pruett Memo Rojas |
8 | P | Chip Ganassi Racing | + 1,188 | |||
9 | 31 | Eric Curran Boris Said |
9 | P | Marsh Racing | + 1,941 | |||
10 | 07 | Tristan Nunez Joel Miller |
10 | P | SpeedSource | + 6,333 | |||
11 | 70 | Sylvain Tremblay Tom Long |
11 | P | SpeedSource | + 6,918 | |||
12 | 45 | Nelson Canache Jr. Spencer Pumpelly |
1 | GTD | Flying Lizard Motorsports | + 7,903 | |||
13 | 33 | Jeroen Bleekemolen Ben Keating |
2 | GTD | Riley Motorsports | + 8,181 | |||
14 | 73 | Patrick Lindsey Kevin Estré |
3 | GTD | Park Place Motorsports | + 8,235 | |||
15 | 94 | Dane Cameron Markus Palttala |
4 | GTD | Turner Motorsport | + 8,335 | |||
16 | 007 | Al Carter James Davison |
5 | GTD | TRG-AMR | + 8,368 | |||
17 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen |
6 | GTD | Alex Job Racing | + 8,372 | |||
18 | 63 | Alessandro Balzan Jeff Westphal |
7 | GTD | Scuderia Corsa | + 8,549 | |||
19 | 23 | Ian James Mario Farnbacher |
8 | GTD | Team Seattle Alex Job Racing | + 8,680 | |||
20 | 58 | Madison Snow Jan Heylen |
9 | GTD | Snow Racing | + 8,706 | |||
21 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak |
10 | GTD | NGT Motorsport | + 8,886 | |||
22 | 555 | Bill Sweedler Towsend Bell |
11 | GTD | AIM Autosport | + 9,040 | |||
23 | 48 | Christopher Haase Bryce Miller |
12 | GTD | Paul Miller Racing | + 9,046 | |||
24 | 81 | Ben Barker Damien Faulkner |
13 | GTD | GB Autosport | + 9,107 | |||
25 | 35 | Seth Neiman Dion von Moltke |
14 | GTD | Flying Lizard Motorsports | + 9,207 | |||
26 | 64 | Chris Cumming Kyle Marcelli |
15 | GTD | Scuderia Corsa | + 9,348 | |||
27 | 27 | Andrew Davis Brett Sandberg |
16 | GTD | Dempsey Racing | + 9,566 | |||
28 | 18 | Tomy Drissi Sebastian Asch |
17 | GTD | Mühlner Motorsports America | + 9,862 | |||
29 | 46 | Charles Espenlaub Charles Putman |
18 | GTD | Fall-Line Motorsports | + 9,957 | |||
30 | 44 | John Potter Andy Lally |
19 | GTD | Magnus Racing | + 9,958 | |||
19 | Tomy Drissi Sebastian Asch |
GTD | Mühlner Motorsports America | ||||||
51 | Jim Norman Craig Stanton |
GTD | Spirit of Race |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.