Wspaniała walka o pole position

Richard Westbrook na ostatnim okrążeniu wyrwał pole position z rąk Ryana Dalziela, pokonując go o zaledwie 18 tysięcznych sekundy. Niedoszły zwycięzca z Laguna Seca Spencer Pumpelly był najszybszy w klasie GTD.

Tor uliczny Belle Isle gości piątą rundę United SportsCar Championship. Podczas dwudniowego weekendu odbędzie się 100-minutowy wyścig klas prototypów i GT Daytona. W piątek dla obu klas odbyły się 15-minutowe kwalifikacje.

Jako pierwsze na tor wyjechały pojazdy GTD i w początkowych minutach sesji na czele znajdował się Alessandro Balzan w Ferrari od Scuderia Corsa. Czasy szybko zaczęły się poprawiać i w szóstej minucie Spencer Pumpelly przejechał okążenie w 1:34,626, umieszczając na prowizorycznym pole position Audi R8 zespołu Flying Lizard przed Jeroenem Bleekemolenem w Viperze i Jamesem Davisonem w Astonie Martinie. Po przejechaniu szybkiego kółka Pumpelly obrócił się w trzecim zakręcie, ale nie uszkodził samochodu ani opon i kontynuował walkę o pole position.

Po minięciu połowy sesji Kévin Estre z Park Place Motorsports przez chwilę znalazł się na czele, do czołówki dobijał się także Kuba Giermaziak, z wynikiem 1:34,585 zajmując trzecie miejsce. Do głosu doszedł także zwycięzca poprzedniej rundy Dane Cameron. W walce o pole position w końcówce sesji kierowca BMW jednak się nie liczył. Jako pierwszy poniżej minuty i 34 sekund zszedł Balzan, ale tuż za nim jechał Pumpelly, wracając na czoło stawki. W tym czasie Kuba Giermaziak wyszedł na czwarte miejsce, ale nie poprawiał swojego tempa tak szybko jak rywale i wywalczył dziesiąte pole startowe. James Davison ponownie pojawił się na czele w Astonie Martinie od TRG na dwie minuty przed końcem sesji, ale na kilkadziesiąt sekund przed wywieszeniem flagi w szachownicę pierwsze pole startowe odebrał mu Spencer Pumpelly. Obok niego z pierwszego rzędu wystartuje Bleekemolen, w drugiej linii ustawią się Estre i Cameron, a Davison w końcówce sesji został zepchnięty do trzeciej linii.

Kwalifikacje prototypów na Belle Isle nie obiecywały równej walki między dwoma typami maszyn i od początku dominowały Corvette DP. Choć na czele początkowo był Memo Rojas w prototypie Ford Riley, wicelider klasyfikacji nie odegrał żadnej roli w walce o pole position, kwalifikując się na odległym, ósmym miejscu. Dobrze sesji nie zaczął zwycięzca z Laguna Seca Ryan Dalziel, obracajc prototyp HPD zespołu Extreme Speed w dziesiątym zakręcie. Lider serii Christian Fittipaldi jako pierwszy uzyskał czas poniżej minuty i 26 sekund, ale prowizoryczne pole position szybko odebrał mu Jordan Taylor z wynikiem 1:25,586. Przez kilka minut sytuacja się uspokoiła, po czym w drugiej połowie sesji tempo narzucił Richard Westbrook ze Spirit of Daytona, uzyskując 1:25,486. Chwilę później Memo Rojas wypadł z toru w trzecim zakręcie. W jego prototypie uszkodzeniu uległy z jednej strony lotki zapewiające docisk aerodynamiczny przedniej osi, uniemożliwiając mu walkę o dobry czas. Uszkodzeń nie uniknął Fittipaldi, który wyszedł na czoło stawki, po czym końcówka tylnego skrzydła rozszczepiła się i zewnętrzny element obrócił się w kierunku jazdy, stawiając znaczny opór aerodynamiczny. Czas 1:25,220 wystarczył Brazylijczykowi na trzecie miejsce. Szybko jego wynik poprawił Richard Westrook i wydawało się, że to on zdobędzie pole position, dopóki Ryan Dalziel ukończył swoje szybkie okrążenie już po zakończeniu sesji, umieszczając swójego HPD na czele stawki z wynikiem 1:25,029. Na swoim szybkim okrążeniu był też Westbrook i odpowiedział na czas triumfatora z Laguna Seca rezultattem 1:25,011, dając zespołowi Spirit of Daytona pierwsze pole position w tym sezonie.

Sobotni wyścig rozpocznie się o 19:30 naszego czasu (1:30 ET)

P Nr Kierowcy   Klasa Zespół   Rezultat
1 90
Richard Westbrook
Michael Valiante
1 P Spirit Of Daytona 1:25,011
2 1
Scott Sharp
Ryan Dalziel
2 P Extreme Speed Motorsports + 0,018
3 5
João Barbosa
Christian Fittipaldi
3 P Action Express Racing + 0,128
4 42
Gustavo Yacaman
Olivier Pla
4 P OAK Racing + 0,544
5 10
Ricky Taylor
Jordan Taylor
5 P Wayne Taylor Racing + 0,575
6 60
John Pew
Oswaldo Negri Jr
6 P Michael Shank Racing + 0,765
7 2
Ed Brown
Johannes van Overbeek
7 P Extreme Speed Motorsports + 1,181
8 01
Scott Pruett
Memo Rojas
8 P Chip Ganassi Racing + 1,188
9 31
Eric Curran
Boris Said
9 P Marsh Racing + 1,941
10 07
Tristan Nunez
Joel Miller
10 P SpeedSource + 6,333
11 70
Sylvain Tremblay
Tom Long
11 P SpeedSource + 6,918
12 45
Nelson Canache Jr.
Spencer Pumpelly
1 GTD Flying Lizard Motorsports + 7,903
13 33
Jeroen Bleekemolen
Ben Keating
2 GTD Riley Motorsports + 8,181
14 73
Patrick Lindsey
Kevin Estré
3 GTD Park Place Motorsports + 8,235
15 94
Dane Cameron
Markus Palttala
4 GTD Turner Motorsport + 8,335
16 007
Al Carter
James Davison
5 GTD TRG-AMR + 8,368
17 22
Cooper MacNeil
Leh Keen
6 GTD Alex Job Racing + 8,372
18 63
Alessandro Balzan
Jeff Westphal
7 GTD Scuderia Corsa + 8,549
19 23
Ian James
Mario Farnbacher
8 GTD Team Seattle Alex Job Racing + 8,680
20 58
Madison Snow
Jan Heylen
9 GTD Snow Racing + 8,706
21 30
Henrique Cisneros
Kuba Giermaziak
10 GTD NGT Motorsport + 8,886
22 555
Bill Sweedler
Towsend Bell
11 GTD AIM Autosport + 9,040
23 48
Christopher Haase
Bryce Miller
12 GTD Paul Miller Racing + 9,046
24 81
Ben Barker
Damien Faulkner
13 GTD GB Autosport + 9,107
25 35
Seth Neiman
Dion von Moltke
14 GTD Flying Lizard Motorsports + 9,207
26 64
Chris Cumming
Kyle Marcelli
15 GTD Scuderia Corsa + 9,348
27 27
Andrew Davis
Brett Sandberg
16 GTD Dempsey Racing + 9,566
28 18
Tomy Drissi
Sebastian Asch
17 GTD Mühlner Motorsports America + 9,862
29 46
Charles Espenlaub
Charles Putman
18 GTD Fall-Line Motorsports + 9,957
30 44
John Potter
Andy Lally
19 GTD Magnus Racing + 9,958
  19
Tomy Drissi
Sebastian Asch
  GTD Mühlner Motorsports America  
  51
Jim Norman
Craig Stanton
  GTD Spirit of Race  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze