Ullrich: Od lat słyszymy plotki, które się nie sprawdzają

Szef Audi Sport Dr Wolfgang Ullrich umniejszył znaczeniu plotek mówiących o możliwym odejściu Audi z Długodystansowych Mistrzostw Świata po sezonie 2017, zaznaczając jednocześnie że nie podjęto jeszcze decyzji o przyszłości programu.

„Mam nadzieję, że są w błędzie” – powiedział Ullrich na temat opublikowanych przez niemieckie media plotek na temat kryzysu w Audi. „Od lat w prasie pojawia się wiele plotek, na szczęście te negatywne w większości się nie sprawdziły. Jestem optymistą i z optymizmem patrzę w przyszłość”.

„Przygotowujemy się do naszego programu jak zawsze jesienią. O tym, gdzie startujemy decydują spotkania zarządu, które nie miały jeszcze miejsca, zatem nie było żadnych decyzji i te dopiero nastąpią”.

Jako potencjalne przyczyny odejścia Audi sugeruje się aferę Dieslową w grupie Volkswagena, koszty uczestnictwa w wyścigach dwóch marek jednego koncernu (Audi i Porsche) oraz fakt, że oba zespoły zaczęły korzystać z podobnych układów napędowych, niwelując korzyści z rozwoju rozwiązań na torze.

Na temat plotek wypowiedział się także szef programu prototypów Stefan Dreyer: „To nic nowego, w zasadzie słyszymy to co roku. Oczywiście sytuacja jest teraz gorsza niż przed laty, ale musimy poczekać. Dopóki nie wiemy nic oficjalnie, wkładamy 100% wysiłku w prace nad pojazdem na sezon 2017”.

Ullrich dodał również, że zespół pracuje już nad prototypem na sezon 2018, który będzie pierwszym dla nowych przepisów. Te mogą uwzględniać dodanie klasy energetycznej 10 MJ oraz dopuszczenie trzech układów odzyskiwania energii.

„Pracujemy nad projektem. Musimy być konkurencyjni w przyszłości wszędzie, gdzie się pojawimy. Jak wszyscy, pracujemy nad przepisami, by te były fair dla różnych rozwiązań technologicznych. Patrząc na dzisiejsze kwalifikacje, widać że proste przepisy się sprawdzają, ale musimy wspólnie ustalić wiele szczegółów”.

Szef Audi Sport wierzy także w przyszłość układu napędowego opartego o silnik Diesla, pomimo postępu w dziedzinie pojazdów elektrycznych: „Uważamy, że silnik Diesla to wciąż jeden z najbardziej wydajnych napędów spalinowych, jakie istnieją. Mogą być bardzo ekologiczne – to tylko kwestia odpowiedniej konstrukcji”.

„To jedno z najbardziej wydajnych rozwiązań i tak długo jak to będzie decydujący czynnik, uważamy że silnik Diesla w wyścigach to dobre rozwiązanie”.

Źródło: sportscar365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze