Dwie edycje 24h Le Mans w nowym kalendarzu WEC

Podczas konferencji prasowej przed rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata w Meksyku ogłoszono, że od przyszłego roku seria przejdzie na zimowy kalendarz, a w przejściowym sezonie odbędą się aż dwie edycje wyścigu 24 godziny Le Mans.

Nie potwierdziły się zatem plotki mówiące o tym, że przyszłoroczny wyścig Le Mans oraz poprzedzające rundy nie będą liczone do żadnej klasyfikacji. Kalendarz na sezon 2018-2019 będzie się składać z ośmiu rund, a rozpocznie się od rundy w Spa-Francorchamps – zniknie zatem wyścig w Silverstone, będący dotychczas areną tradycyjnego otwarcia sezonu.

Po rundzie w Belgii odbędzie się pierwszy z dwóch wyścigów Le Mans. Cztery miesiące później seria przeniesie się na tory Fuji Speedway i Shanghai International.

Drugą część sezonu rozpocznie nieznany jeszcze wyścig w lutym 2019 roku. Przypuszczalnie odbędzie się on na bliskim wschodzie – obecnie seria ma swój przystanek w Bahrajnie, lecz pojawiły się niedawno plotki o chęci organizacji wyścigu w Kuwejcie.

Sporą niespodzianką jest powrót do kalendarza wyścigu 12 godzin Sebring, który gościł pierwszą rundę mistrzostw w 2012 roku. Choć będzie to wspólna runda z IMSA Championship, obie serie będą się ścigać oddzielnie – odbędą się zatem dwa 12-godzinne wyścigi.

W maju 2019 roku seria powróci do Spa-Francorchamps, a miesiąc później nastąpi finał w Le Mans.

Organizatorzy zapewniają, że 18-miesięczny „super sezon” nie będzie droższy dla uczestników od normalnego cyklu. W sezonie 2019/2020 planowane jest dalsza konsolidacja kalendarza, do siedmiu rund – w ten możliwe będzie transportowanie samochodów drogą morską, co znacząco obniży koszty logistyki.

Znaczącą zmianą w przepisach technicznych będzie zrównanie osiągów hybrydowych oraz benzynowych prototypów LMP1, w celu obniżenia bariery wejścia dla nowych uczestników. Pojazdy hybrydowe nadal będą dysponowały przewagą mniejszego zużycia paliwa. Zmiany te będą obowiązywały przez najbliższe dwa sezony, do czasu wejścia nowych przepisów klasy w 2020 roku – te zostaną dostosowane do nowych realiów, lecz plany nie obejmują likwidacji systemów hybrydowych.

Prowizoryczny kalendarz WEC 2018-2019
R Data Wydarzenie Tor
  5-6 kwietnia 2018 Prolog WEC Circuit Paul Ricard
1 4-5 maja 2018 WEC 6h Spa-Francorchamps Circuit de Spa-Francorchamps
2 16-17 czerwca 2018 24 godziny Le Mans Circuit de la Sarthe
3 13-14 października 2018 6 godzin Fuji Fuji Speedway
4 3-4 listopada 2018 6 godzin Szanghaju Shanghai International Circuit
5 luty 2019   TBA TBA
6 15-16 marca 2019 12 godzin Sebring Sebring International Raceway
7 3-4 maja 2019 WEC 6h Spa-Francorchamps Circuit de Spa-Francorchamps
8 15-16 czerwca 2019 24 godziny Le Mans Circuit de la Sarthe

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej WEC

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze