Organizatorzy wyścigu 24 godziny Le Mans opublikowali w piątek listę zespołów zaproszonych do udziału w tegorocznej edycji. Prawie połowę ze stawki 62 pojazdów będą wystawiać zespoły uczestniczące w pełnym cyklu Długodystansowych Mistrzostw Świata, natomiast pośród zaproszonych ekip znalazł się startujący pod polską flagą Inter Europol Competition.

O zwycięstwo w klasyfikacji generalnej powalczy sześć prototypów klasy LMP1. Oprócz dwóch hybrydowych maszyn Toyoty, na starcie pojawią się dwie Ginetty zespołu LNT, które z przyczyn logistycznych nie uczestniczyły w ostatniej rundzie WEC w Austin, a także dwa pojazdy od Rebellion Racing. Dla szwajcarskiej ekipy będzie to ostatni wyścig przed zakończeniem działalności. Druga załoga w składzie Romain Dumas, Nathanaël Berthon i Louis Delétraz, wystartuje także w poprzedzającej rundzie WEC na Spa-Francorchamps.

W klasie LMP2 zwycięstwa bronić będzie zespół Signatech Alpine, który zmienił niemal cały swój skład. Z najlepszej załogi ubiegłorocznej edycji został jedynie André Negrão, którego wspierać będą Pierre Ragues oraz Thomas Laurent. Zajmują oni obecnie dopiero siódme miejsce w klasyfikacji generalnej WEC, a na prowadzeniu są Filipe Albuquerque i Philip Hanson z United Autosports, których wspierać będzie Paul di Resta.

Pośród 24 prototypów LMP2 znalazł się jeden wystawiany przez zespół Inter Europol Competition. Startująca z polską flagą ekipa nominowała tylko jednego kierowcę – Jakuba Śmiechowskiego, choć wiadomo już, że jego zmiennikami będą Mattias Beche i René Binder. Inną regularną ekipą Europejskiej Serii Le Mans, na którą należy zwrócić uwagę, to kobieca załoga Richard Mille Racing, którą utworzą Katherine Legge, Tatiana Calderón oraz Sophia Flörsch.

Klasa GTE Pro nie przynosi żadnych niespodzianek. Poza sześcioma autami startującymi w WEC, zgłoszono pięć kolejnych – dwa auta od Corvette Racing, dwa dodatkowe Porsche oraz Ferrari od Risi Competizione, w którym pojadą byli kierowcy Forda Oliver Pla i Sébastien Bourdais. Wszystkie dodatkowe auta startują regularnie w amerykańskich mistrzostwach IMSA.

20 załóg powalczy o zwycięstwo w klasie GTE Am, w tym ubiegłoroczny zwycięzca Egidio Perfetti, który jako jedyny figuruje przy zgłoszeniu #56 od Team Project 1. Norweg współtworzy w tym sezonie załogę z Matteo Cairolim, który nie był częścią zwycięskiego składu z poprzedniego sezonu.

Na liście zgłoszeń figuruje już jedna w pełni kobieca załoga – Manuela Gostner, Rahel Frey i Michelle Gatting, które wystartują w Ferrari zespołu Iron Lynx. Najprawdopodobniej ich konkurencją będzie ekipa GEAR Racing, która nominowała jak dotąd tylko jedną zawodniczkę w osobie Christiny Nielsen.

Poza 61 konwencjonalnymi autami, w 24h Le Mans wystartuje zmodyfikowany prototyp Oreca, zgłoszony przez zespół Association SRT41, założony przez Frédérica Sausseta. Jego załogę utworzą niepełnosprawni kierowcy Takuma Aoki, Snoussi Ben Moussa oraz Nigel Bailly.

Organizatorzy otrzymali znacznie więcej zgłoszeń niż jest dostępnych miejsc, a największą niespodzianką listy rezerwowej jest obecność prototypu LMP1. Zespół ByKolles nie uczestniczy w pełnym sezonie WEC i został pominięty przez komisję zaproszeniową, więc jego start jest uzależniony od wycofania się innych ekip. Na liście rezerw znajduje się także drugi pojazd Inter Europol Competition, którego start należy uznać za bardzo mało prawdopodobny.

Tegoroczny wyścig 24h Le Mans odbędzie się w dniach 13-14 czerwca.

Lista zgłoszeń 24h Le Mans

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race