Brendon Hartley uzyskał najlepszy czas pierwszej środowej sesji treningowej przed wyścigiem 24 godziny Le Mans. Był to jedyny trening poprzedzający wieczorne kwalifikacje. Reprezentant Toyoty uplasował się prawie pół sekundy przed rywalami z Glickenhausa.
Samochody nie jeździły po Circuit de la Sarthe przez ostatnie dwa dni, zatem początek sesji treningowej był dość powolny, gdy zespoły skupiały się na sprawdzeniu działania wszystkich systemów. Jako pierwszy po siedmiu minutach mierzone okrążenie przejechał António Félix da Costa w prototypie LMP2 #38 zespołu Jota w czasie 3:34,092.
Kilka sekund później pierwsze pomiarowe okrążenie przejechał Sébastien Buemi w Toyocie #8, ustawiając poprzeczkę na 3:31,494. Szwajcar na kolejnym kółku poprawił się o sekundę, uzyskując wynik 3:30,464.
Po 20 minutach do głosu doszedł Franck Mailleux w Glickenhausie #709, który poprawił najlepszy czas na dwóch kolejnych okrążeniach. Francuz zszedł poniżej 3:30 i pozostawał na czele stawki przez ponad dwie godziny.
Dopiero na 20 minut przed końcem sesji najlepszy wynik poprawił Hartley, który dopiero w końcówce wsiadł do Toyoty #8. Nowozelandczyk wykręcił 3:29,441, dystansując resztę stawki na 0,476 sekundy. Trzeci czas należał do Luisa Felipe Deraniego w drugim Glickenhausie #708. Brazylijczyk na początku sesji miał problemy z zawieszeniem, lecz po naprawie samochodu zaczął kręcić szybkie czasy, podobnie jak jego zmiennik Olivier Pla.
Na czwartym miejscu uplasował się Alex Lynn w prototypie LMP2 #23 od United Autosports USA ze znakomitym czasem 3:30,238. Brytyjczyk pojechał szybciej od niemal wszystkich kierowców Toyoty, w tym Kamuiego Kobayashiego, który wykręcił najlepszy czas dla załogi #7.
Da Costa poprawił swój początkowy wynik o ponad dwie sekundy, zapewniając szóste miejsce dla zespołu Jota #38. Dwie dziesiąte sekundy wolniej od Portugalczyka pojechał Robert Kubica w prototypie #9 zespołu Prema. Dopiero za Polakiem uplasował się André Negrão, który uzyskał najlepszy czas 3:32,075 dla zespołu Alpine, który od czasu dnia testowego nie może rozwinąć wysokiej prędkości na prostych.
Fabio Scherer był najszybszym kierowcą ekipy Inter Europol Competition. Jego wynik 3:34,292 dał załodze #43 17. miejsce w klasie LMP2. Siostrzana załoga #34 zajęła 26. miejsce dzięki wynikowi Estebana Gutierreza.
W klasie GTE Pro dwa pierwsze miejsca należały do Corvette. Antonio Garcia i samochodzie #63 wykręcił 3:53,250, pokonując swojego zespołowego kolegę Tommy’ego Milnera o 0,110 sekundy. Gianmaria Bruni i Laurens Vanthoor w Porsche #91 i #92 byli odpowiednio o 0,831 i 1,289 sekundy wolniejsi, a Antonio Fuoco pojechał o 1,293 sekundy wolniej w Ferrari #52. Problemy techniczne zmusiły zespół AF Corse do wymiany silnika w samochodzie #51 od razu po rozpoczęciu sesji. James Calado zdołał wyjechać na tor dopiero w ostatnich minutach, by przejechać cztery okrążenia.
Julien Andlauer był najszybszy w klasie GTE Am dla zespołu WeatherTech Racing #79.
Podczas pierwszej sesji treningowej miał miejsce jeden poważny incydent. Steven Thomas wypadł z szykany Forda i uderzył w barierę na 10 minut do końca.
Big impact for Steven Thomas in the @APRacingTeam LMP2 machine.
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 8, 2022
Driver most importantly is ok, but a lot of work for the Portuguese team to do ahead of the next session.
⏱️https://t.co/4J3q5Z45q3#LeMans24 | @FIAWEC pic.twitter.com/yDL0ho0gXF
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Sébastien Buemi Brendon Hartley Ryō Hirakawa | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | 3:29,441 | 41 | |||
2 | 709 | Ryan Briscoe Richard Westbrook Franck Mailleux | Hypercar | Glickenhaus Racing | + 0,476 | 37 | |||
3 | 708 | Olivier Pla Romain Dumas Luís Felipe Derani | Hypercar | Glickenhaus Racing | + 0,661 | 39 | |||
4 | 23 | Oliver Jarvis Joshua Pierson Alex Lynn | LMP2 | United Autosports USA | + 0,797 | 39 | |||
5 | 7 | Mike Conway Kamui Kobayashi José María López | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | + 0,962 | 39 | |||
6 | 38 | Roberto González António Félix da Costa Will Stevens | LMP2 | Jota | + 2,183 | 39 | |||
7 | 9 | Robert Kubica Louis Delétraz Lorenzo Colombo | LMP2 | Prema ORLEN Team | + 2,440 | 36 | |||
8 | 36 | André Negrão Nicolas Lapierre Matthieu Vaxivière | Hypercar | Alpine Elf Team | + 2,634 | 30 | |||
9 | 31 | Sean Gelael Robin Frijns René Rast | LMP2 | Team WRT | + 2,717 | 34 | |||
10 | 41 | Rui Andrade Ferdinand Habsburg Norman Nato | LMP2 | Realteam by WRT | + 2,742 | 34 | |||
11 | 13 | Philippe Cimadomo Mathias Beche Tijmen van der Helm | LMP2P/A | TDS Racing x Vaillante | + 3,095 | 40 | |||
12 | 45 | Steven Thomas James Allen René Binder | LMP2P/A | Algarve Pro Racing | + 3,180 | 32 | |||
13 | 47 | Sophia Flörsch John Falb Jack Aitken | LMP2P/A | Algarve Pro Racing | + 3,672 | 38 | |||
14 | 1 | Lilou Wadoux Sébastien Ogier Charles Milesi | LMP2 | Richard Mille Racing Team | + 3,744 | 32 | |||
15 | 5 | Dane Cameron Emmanuel Collard Felipe Nasr | LMP2 | Team Penske | + 3,772 | 31 | |||
16 | 22 | Philip Hanson Filipe Albuquerque Will Owen | LMP2 | United Autosports USA | + 3,922 | 34 | |||
17 | 83 | François Perrodo Nicklas Nielsen Alessio Rovera | LMP2P/A | AF Corse | + 3,926 | 34 | |||
18 | 32 | Rolf Ineichen Mirko Bortolotti Dries Vanthoor | LMP2 | Team WRT | + 4,061 | 34 | |||
19 | 37 | Yifei Ye Ricky Taylor Niklas Krütten | LMP2 | COOL Racing | + 4,201 | 35 | |||
20 | 48 | Paul Lafargue Paul-Loup Chatin Patrick Pilet | LMP2 | Idec Sport | + 4,407 | 28 | |||
21 | 24 | Rodrigo Sales Matthew Bell Ben Hanley | LMP2P/A | Nielsen Racing | + 4,458 | 32 | |||
22 | 43 | David Heinemeier Hansson Fabio Scherer Pietro Fittipaldi | LMP2 | Inter Europol Competition | + 4,851 | 37 | |||
23 | 28 | Oliver Rasmussen Ed Jones Jonathan Aberdein | LMP2 | Jota | + 4,993 | 36 | |||
24 | 35 | Jean-Baptiste Lahaye Matthieu Lahaye François Heriau | LMP2P/A | Ultimate | + 5,123 | 32 | |||
25 | 30 | Richard Bradley Guillermo Rojas Reshad De Gerus | LMP2 | Duqueine Team | + 5,259 | 31 | |||
26 | 65 | Julien Canal Nicolas Jamin Job van Uitert | LMP2 | Panis Racing | + 5,413 | 20 | |||
27 | 10 | Nico Müller Ryan Cullen Sébastien Bourdais | LMP2 | Vector Sport | + 5,650 | 18 | |||
28 | 44 | Miroslav Konopka Bent Viscaal Tristan Vautier | LMP2P/A | ARC Bratislava | + 6,313 | 26 | |||
29 | 39 | Eric Trouillet Sébastien Page David Droux | LMP2P/A | Graff Racing | + 6,393 | 28 | |||
30 | 3 | Laurents Hörr Jean Glorieux Alexandre Cougnaud | LMP2P/A | DKR Engineering | + 6,949 | 11 | |||
31 | 34 | Jakub Śmiechowski Esteban Gutiérrez Alex Brundle | LMP2 | Inter Europol Competition | + 7,078 | 31 | |||
32 | 27 | Christophe Cresp Mikkel Jensen Steven Palette | LMP2P/A | CD Sport | + 11,445 | 30 | |||
33 | 63 | Antonio García Jordan Taylor Nicky Catsburg | LMGTE Pro | Corvette Racing | + 23,809 | 33 | |||
34 | 64 | Tommy Milner Nick Tandy Alexander Sims | LMGTE Pro | Corvette Racing | + 23,919 | 36 | |||
35 | 91 | Gianmaria Bruni Richard Lietz Frédéric Makowiecki | LMGTE Pro | Porsche GT Team | + 24,640 | 34 | |||
36 | 92 | Michael Christensen Kévin Estre Laurens Vanthoor | LMGTE Pro | Porsche GT Team | + 25,098 | 33 | |||
37 | 52 | Miguel Molina Antonio Fuoco Davide Rigon | LMGTE Pro | AF Corse | + 25,102 | 35 | |||
38 | 74 | Felipe Fraga Sam Bird Shane van Gisbergen | LMGTE Pro | Riley Motorsports | + 25,160 | 22 | |||
39 | 79 | Cooper MacNeil Julien Andlauer Thomas Merrill | LMGTE Am | WeatherTech Racing | + 25,641 | 32 | |||
40 | 86 | Michael Wainwright Riccardo Pera Benjamin Barker | LMGTE Am | GR Racing | + 26,500 | 32 | |||
41 | 33 | Ben Keating Marco Sørensen Henrique Chaves | LMGTE Am | TF Sport | + 26,556 | 39 | |||
42 | 98 | Paul Dalla Lana David Pittard Nicki Thiim | LMGTE Am | Northwest AMR | + 26,770 | 36 | |||
43 | 777 | Satoshi Hoshino Tomonobu Fujii Charles Fagg | LMGTE Am | D'Station Racing | + 26,816 | 37 | |||
44 | 85 | Rahel Frey Michelle Gatting Sarah Bovy | LMGTE Am | Iron Dames | + 27,222 | 34 | |||
45 | 60 | Claudio Schiavoni Alessandro Balzan Raffaele Giammaria | LMGTE Am | Iron Lynx | + 27,499 | 33 | |||
46 | 21 | Simon Mann Christoph Ulrich Toni Vilander | LMGTE Am | AF Corse | + 27,513 | 34 | |||
47 | 56 | Brendan Iribe Oliver Millroy Ben Barnicoat | LMGTE Am | Team Project 1 | + 27,641 | 36 | |||
48 | 77 | Christian Ried Sebastian Priaulx Harry Tincknell | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | + 27,697 | 37 | |||
49 | 99 | Andrew Haryanto Alessio Picariello Martin Rump | LMGTE Am | Hardpoint Motorsport | + 27,796 | 33 | |||
50 | 57 | Takeshi Kimura Frederik Schandorff Mikkel Jensen | LMGTE Am | Kessel Racing | + 27,892 | 35 | |||
51 | 55 | Duncan Cameron Matthew Griffin David Perel | LMGTE Am | Spirit of Race | + 27,904 | 36 | |||
52 | 61 | Louis Prette Conrad Grunewald Vincent Abril | LMGTE Am | AF Corse | + 27,941 | 34 | |||
53 | 46 | Matteo Cairoli Mikkel Pedersen Nicolas Leutwiler | LMGTE Am | Team Project 1 | + 28,073 | 32 | |||
54 | 80 | Matteo Cressoni Giancarlo Fisichella Richard Heistand | LMGTE Am | Iron Lynx | + 28,116 | 35 | |||
55 | 71 | Franck Dezoteux Pierre Ragues Gabriel Aubry | LMGTE Am | Spirit of Race | + 28,352 | 37 | |||
56 | 54 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Nick Cassidy | LMGTE Am | AF Corse | + 28,523 | 32 | |||
57 | 93 | Michael Fassbender Matt Campbell Zacharie Robichon | LMGTE Am | Proton Competition | + 28,530 | 18 | |||
58 | 66 | Renger van der Zande Mark Kvamme Jason Hart | LMGTE Am | JMW Motorsport | + 28,640 | 32 | |||
59 | 75 | Pierre Ehret Christian Hook Nicolás Varrone | LMGTE Am | Iron Lynx | + 28,697 | 30 | |||
60 | 88 | Fred Poordad Maxwell Root Jan Heylen | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | + 29,664 | 30 | |||
61 | 59 | Alexander West Côme Ledogar Marvin Klein | LMGTE Am | Inception Racing | + 30,813 | 38 | |||
62 | 51 | Alessandro Pier Guidi James Calado Daniel Serra | LMGTE Pro | AF Corse | + 32,070 | 4 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.