Alessandro Pier Guidi w Ferrari #51 był liderem po upływie sześciu godzin tegorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans. Z walki o zwycięstwo odpadł jeden z głównych konkurentów.
Przeczytaj też: Deszcz i liczne neutralizacje w pierwszych godzinach 24h Le Mans – relacja po 3 godzinach
Czwarta godzina rywalizacji upłynęła niemal w całości pod znakiem samochodu bezpieczeństwa, który wyjechał na tor po serii incydentów spowodowanych opadami deszczu. Gdy wyścig został wznowiony, tor był już niemal całkowicie suchy, skłaniając stawkę do zjazdu po gładkie opony.
Jeszcze przed końcem neutralizacji zrobiły to ekipy Hertz Team Jota i Ferrari AF Corse, co dało im przewagę nad Toyotą, która nie zdążyła przed zamknięciem alei serwisowej i jej kierowcy musieli podążać za samochodem bezpieczeństwa do boksów. Japoński zespół stracił około pół minuty, bowiem oba prototypy utknęły na wyjeździe z alei serwisowej, w oczekiwaniu na przejazd całej kolumny samochodów.
Właściwy moment zjazdu na zmianę opon mógł dać prowadzenie ekipie Hertz Team Jota, lecz nie została ona na prowadzeniu zbyt długo. Yifei Ye odjechał na około 15 sekund od Miguela Moliny, gdy nagle stracił panowanie nad samochodem w zakrętach Porsche i rozbił się w piątej godzinie rywalizacji.
FCY 🟡
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 10, 2023
The #38 Hertz Team JOTA hits the tyre wall at Porsche curves and loses the lead of the race. The car is currently back in the garage.#WEC #LeMans24 #LeMansCentenary pic.twitter.com/FosWdI4zx3
Porsche #38 powróciło do rywalizacji po 20-minutowej naprawie, z czterema okrążeniami straty, na prowadzenie powróciły Ferrari #50 i #51 w rękach Moliny i Antonio Giovinazziego, którzy wkrótce zamienili się pozycjami, aby ułatwić pit-stopy i oddanie kierownic w ręce Nicklasa Nielsena i Alessandro Pier Guidiego.
Włoskie samochody po sześciu godzinach rozdzielało Porsche #75, zaliczające akurat zjazd do alei serwisowej. Niezgłoszona do pełnego sezonu WEC załoga fabrycznego zespołu Penske Motorsport jako jedyna uniknęła kłopotów – Porsche #5 otrzymało bowiem karę za wyprzedzanie za samochodem bezpieczeństwa, a siostrzane auto #6 przebiło oponę.
Na mocnej czwartej pozycji plasuje się Porsche #94, przed Cadillakiem #2 i dwiema Toyotami.
W klasie LMP2 prowadzi polski zespół Inter Europol Competition #34, natomiast w GTE Am liderem jest Ferrari #66 ekipy JMW Motorsport.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 51 | Alessandro Pier Guidi James Calado Antonio Giovinazzi | HypercarHY | Ferrari AF Corse | 06:02:05,383 | 75 | |||
2 | 75 | Felipe Nasr Mathieu Jaminet Nick Tandy | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | + 6,321 | 75 | |||
3 | 50 | Antonio Fuoco Miguel Molina Nicklas Nielsen | HypercarHY | Ferrari AF Corse | + 9,721 | 75 | |||
4 | 94 | Loïc Duval Gustavo Menezes Nico Müller | HypercarHY | Peugeot TotalEnergies | + 20,301 | 75 | |||
5 | 2 | Earl Bamber Alex Lynn Richard Westbrook | HypercarHY | Cadillac Racing | + 52,632 | 75 | |||
6 | 8 | Sébastien Buemi Brendon Hartley Ryō Hirakawa | HypercarHY | Toyota Gazoo Racing | + 1:23,532 | 75 | |||
7 | 7 | Mike Conway Kamui Kobayashi José María López | HypercarHY | Toyota Gazoo Racing | + 1:25,352 | 75 | |||
8 | 3 | Sébastien Bourdais Renger van der Zande Scott Dixon | HypercarHY | Cadillac Racing | 74 | ||||
9 | 5 | Dane Cameron Michael Christensen Frédéric Makowiecki | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | + 1:04,550 | 74 | |||
10 | 6 | Kévin Estre André Lotterer Laurens Vanthoor | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | + 2:10,679 | 74 | |||
11 | 93 | Paul di Resta Mikkel Jensen Jean-Éric Vergne | HypercarHY | Peugeot TotalEnergies | + 10,354 | 73 | |||
12 | 709 | Franck Mailleux Nathanaël Berthon Esteban Gutiérrez | Hypercar | Glickenhaus Racing | + 2:37,717 | 73 | |||
13 | 708 | Romain Dumas Olivier Pla Ryan Briscoe | Hypercar | Glickenhaus Racing | + 3:39,882 | 73 | |||
14 | 34 | Jakub Śmiechowski Albert Costa Fabio Scherer | LMP2 | Inter Europol Competition | + 1:12,122 | 72 | |||
15 | 23 | Joshua Pierson Tom Blomqvist Oliver Jarvis | LMP2 | United Autosports | + 1:44,845 | 72 | |||
16 | 28 | David Heinemeier Hansson Oliver Rasmussen Pietro Fittipaldi | LMP2 | Jota | + 1:47,882 | 72 | |||
17 | 41 | Rui Andrade Louis Delétraz Robert Kubica | LMP2 | Team WRT | + 2:04,451 | 72 | |||
18 | 65 | Manuel Maldonado Tijmen van der Helm Job van Uitert | LMP2 | Panis Racing | + 2:05,677 | 72 | |||
19 | 9 | Bent Viscaal Juan Manuel Correa Filip Ugran | LMP2 | Prema Racing | + 2:21,806 | 72 | |||
20 | 30 | Neel Jani René Binder Nicolas Pino | LMP2 | Duqueine Team | + 2:38,576 | 72 | |||
21 | 35 | André Negrão Oliver Caldwell Memo Rojas | LMP2 | Alpine Elf Endurance Team | + 2:45,685 | 72 | |||
22 | 48 | Paul Lafargue Paul-Loup Chatin Laurents Hörr | LMP2 | Idec Sport | + 2:45,766 | 72 | |||
23 | 80 | François Perrodo Ben Barnicoat Norman Nato | LMP2P/A | AF Corse | + 2:50,391 | 72 | |||
24 | 47 | Reshad De Gerus Władysław Łomko Simon Pagenaud | LMP2 | COOL Racing | + 3:30,950 | 72 | |||
25 | 45 | George Kurtz James Allen Colin Braun | LMP2P/A | Algarve Pro Racing | 71 | ||||
26 | 38 | António Félix da Costa Will Stevens Yifei Ye | HypercarHY | Hertz Team Jota | + 37,044 | 71 | |||
27 | 36 | Matthieu Vaxivière Charles Milesi Julien Canal | LMP2 | Alpine Elf Endurance Team | + 43,379 | 71 | |||
28 | 37 | Nicolas Lapierre Alexandre Coigny Malthe Jakobsen | LMP2P/A | COOL Racing | + 50,680 | 71 | |||
29 | 923 | Salih Yoluç Tom Gamble Dries Vanthoor | LMP2P/A | Racing Team Turkey | + 2:14,767 | 71 | |||
30 | 63 | Doriane Pin Daniił Kwiat Mirko Bortolotti | LMP2 | Prema Racing | + 2:31,303 | 71 | |||
31 | 10 | Ryan Cullen Gabriel Aubry Matthias Kaiser | LMP2 | Vector Sport | + 2:46,352 | 71 | |||
32 | 39 | Roberto Lacorte Giedo van der Garde Patrick Pilet | LMP2P/A | Graff Racing | + 2:49,187 | 71 | |||
33 | 31 | Sean Gelael Ferdinand Habsburg Robin Frijns | LMP2 | Team WRT | + 2:51,187 | 71 | |||
34 | 66 | Thomas Neubauer Louis Prette Giacomo Petrobelli | LMGTE Am | JMW Motorsport | + 4,463 | 69 | |||
35 | 85 | Sarah Bovy Michelle Gatting Rahel Frey | LMGTE Am | Iron Dames | + 36,648 | 69 | |||
36 | 54 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Davide Rigon | LMGTE Am | AF Corse | + 41,344 | 69 | |||
37 | 56 | PJ Hyett Gunnar Jeannette Matteo Cairoli | LMGTE Am | Project 1 - AO | + 41,804 | 69 | |||
38 | 911 | Michael Fassbender Martin Rump Richard Lietz | LMGTE Am | Proton Competition | + 1:07,151 | 69 | |||
39 | 4 | Tom Dillmann Esteban Guerrieri Tristan Vautier | Hypercar | Floyd Vanwall Racing Team | + 2:13,474 | 69 | |||
40 | 25 | Ahmad Al Harthy Michael Dinan Charlie Eastwood | LMGTE Am | ORT by TF | + 2:23,842 | 69 | |||
41 | 24 | Jimmie Johnson Mike Rockenfeller Jenson Button | Innovative | Hendrick Motorsports | + 2:56,730 | 69 | |||
42 | 57 | Takeshi Kimura Scott Huffaker Daniel Serra | LMGTE Am | Kessel Racing | + 3:07,940 | 69 | |||
43 | 98 | Ian James Daniel Mancinelli Alex Riberas | LMGTE Am | Northwest AMR | 68 | ||||
44 | 777 | Satoshi Hoshino Casper Stevenson Tomonobu Fujii | LMGTE Am | D'Station Racing | + 26,917 | 68 | |||
45 | 88 | Harry Tincknell Don Yount Jonas Ried | LMGTE Am | Proton Competition | + 29,350 | 68 | |||
46 | 33 | Nicky Catsburg Ben Keating Nicolás Varrone | LMGTE Am | Corvette Racing | + 2:57,616 | 68 | |||
47 | 86 | Michael Wainwright Benjamin Barker Riccardo Pera | LMGTE Am | GR Racing | + 2:57,934 | 68 | |||
48 | 74 | Kei Cozzolino Yorikatsu Tsujiko Naoki Yokomizo | LMGTE Am | Kessel Racing | 67 | ||||
49 | 100 | Chandler Hull Andrew Haryanto Jeffrey Segal | LMGTE Am | Walkenhorst Motorsport | 67 | ||||
50 | 22 | Philip Hanson Filipe Albuquerque Frederick Lubin | LMP2 | United Autosports | + 1:28,771 | 67 | |||
51 | 77 | Christian Ried Mikkel Pedersen Julien Andlauer | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | + 3:19,493 | 66 | |||
52 | 32 | Mark Kvamme Jan Magnussen Anders Fjordbach | LMP2P/A | Inter Europol Competition | + 49,690 | 59 | |||
53 | 72 | Arnold Robin Maxime Robin Valentin Hasse Clot | LMGTE Am | TF Sport | 58 | ||||
54 | 311 | Luís Felipe Derani Alexander Sims Jack Aitken | HypercarHY | Action Express Racing | 58 | ||||
55 | 43 | Tom Van Rompuy Ugo De Wilde Maxime Martin | LMP2P/A | DKR Engineering | + 1:02,924 | 58 | |||
56 | 83 | Luis Pérez-Companc Alessio Rovera Lilou Wadoux | LMGTE Am | Richard Mille AF Corse | 33 | ||||
57 | 60 | Claudio Schiavoni Matteo Cressoni Alessio Picariello | LMGTE Am | Iron Lynx | 28 | ||||
58 | 16 | Ryan Hardwick Zacharie Robichon Jan Heylen | LMGTE Am | Proton Competition | 28 | ||||
59 | 55 | Gustav Dahlmann Birch Marco Sørensen Jens Reno Møller | LMGTE Am | GMB Motorsport | 21 | ||||
60 | 21 | Simon Mann Julien Piguet Ulysse de Pauw | LMGTE Am | AF Corse | 21 | ||||
61 | 13 | Steven Thomas Ricky Taylor René Rast | LMP2P/A | Tower Motorsports | 19 | ||||
62 | 14 | Rodrigo Sales Mathias Beche Ben Hanley | LMP2P/A | Nielsen Racing | 18 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.