Druga sesja skrócona i bez zmian

Żadnych poważnych zmian w kwalifikacjach nie przyniosła druga część sesji, odbywająca się w czwartkowe późne popołudnie. Ostatnie pół godziny przeniesiono na wieczór wskutek kolejnego wypadku.

Nie tak kibice Le Mans 24h wyobrażali sobie przedwyścigowe sesje na Pętli de la Sarthe. Po przedwcześnie zakończonych sesjach w środę, także i w czwartkowej, drugiej sesji kwalifikacyjnej, wydarzenia zmusiły sędziów do zatrzymania sesji ponad pół godziny przed jej regulaminowym końcem. Tym razem sprawcą zamieszania był Matt Downs z załogi nr 40 od Boutsen Ginion, który uszkodził barierę na prostej za zakrętem Mulsanne – i tylko decyzja, aby ostatnie pół godziny sesji dołączyć do wieczornych kwalifikacji, nieco ratowała całą sprawę. Zbyt wiele nie było tu do powiedzenia także jeśli chodzi o wyniki – wskutek opadów przed sesją oraz w jej trakcie, niemożliwe było pokonanie czasów z środy – załogi więc albo decydowały się na przygotowanie siebie i samochodów na ewentualność takiej właśnie pogody podczas wyścigu – albo po prostu sesję odpuściły, wyjeżdżając jedynie na kilka okrążeń bez pomiaru czasu. Wyjątkiem był tu Lotus T128 nr 32, który na torze pojawił się pierwszy raz w ten weekend.

To, jak podeszło do sesji Audi, jasno zaprezentował Loïc Duval z nieobecnej w tabeli wyników załogi nr 2 – ich testowe przejazdy na mokrym torze sprawiły więc, że w kategorii LMP1 górą była tym razem Toyota. Początkowo, naprawiony po środowych problemach prototyp TS030 nr 8 sprawdzał Anthony Davidson – potem, inicjatywę przejął Alexander Wurz w nr 7, 40 minut po starcie schodząc do poziomu 4:01. Granicę 4:00, 10 minut później przebił jednak Davidson, który jako pierwszy zaryzykował przejazd po torze na oponach slick – i przez to, wkrótce jego wyniki były już na poziomie 3:42. Z Audi, do 3:41 zeszli Lucas Di Grassi w nr 3 oraz Marcel Fässler w nr 1 – a przed Davidsonem znalazł się także Neel Jani w Loli nr 12 Rebelliona. Ostatecznie jednak, najszybszym w sesji okazał się być Wurz, który minimalnie przebił czas Brazylijczyka z Audi – a gdy wydawało się, że kierowcy pojadą jeszcze szybciej, wypadek Matta Downsa zatrzymał sesję, która nie została już wznowiona.

W przypadku kategorii LMP2, pierwszą godzinę wiele zespołów po prostu przeczekało – jedynie Lotus nr 32 przejechał kilka okrążeń, by przynajmniej w części zaliczyć wymagane przez regulamin 5 okrążeń przejechanych przez każdego kierowcę w czasie kwalifikacji. Dopiero pod koniec godziny, kilka pojazdów przyśpieszyło – i tak, do 4:03 zszedł Marino Franchitti w HPD nr 33 od Level 5, wychodząc przed Johna Martina z G-Drive i Pierre’a Raguesa z nr 36 od Signatech Alpine. Martin po chwili zaliczył czas poniżej 4:00, będąc wtedy drugim najszybszym kierowcą w całej stawce – niedługo potem, granicę tą pokonały także dwa prototypy od Greaves Motorsport, w tym powracający do walki po środowym wypadku nr 41 w barwach Caterham Motorsport. Czas Franchittiego przebił również Ragues – na kolejne okrążenia nie pozwoliła już jednak czerwona flaga.

Podobnie, jak w LMP1, także i w GTE Pro konsekwencją nietypowego przebiegu sesji był nietypowy jej zwycięzca – Jan Magnussen w Corvette nr 73 tym razem pokonał załogi Aston Martin Racing, Porsche i AF Corse. Do końca pierwszej godziny, na czele widniał Frédéric Makowiecki z Aston Martina nr 99, który czas 3:24.866 poprawił ostatecznie na 3:17.862 – a niewiele gorszy był od niego Timo Bernhard z Porsche nr 91 i 4:17.996. Gdy na tor na oponach slick wyjechał Magnussen, Duńczyk bez większych problemów poprawił czas Makowieckiego – i z 4:11.034 wygrał drugą sesję kwalifikacyjną. W czołowej piątce znalazła się zresztą także i druga Corvette – Richard Westbrook w nr 74 uzyskał 4:21.620, pojawiając się za Makowieckim, Bernhardem i Matteo Malucellim z AF Corse nr 51.

Do połowy pierwszej godziny, w kategorii GTE Am tak naprawdę sprawdzali swoje możliwości tylko Duńczycy z Aston Martina nr 95 – i dopiero wtedy dołączyli do nich Matt Griffin z Ferrari nr 61 od AF Corse i Jason Bright z nr 81 od 8Star. Ten ostatni, trzy kwadranse po starcie wyszedł na czoło z 4:24.505 – później jednak Kristian Poulsen z nr 95 zaliczył 4:19.486 – a jeszcze szybszy okazał się być Stuart Hall z drugiego V8 Vantage GTE, nr 96 z czasem 4:18.829. Ostatecznie Bright był dopiero czwarty – przebił go także Lorenzo Casé z Ferrari nr 55 od AF Corse.

Poz Nr     Klasa P(K) Zespół   Rezultat Strata
1 7

Alexander Wurz
Nicolas Lapierre
Kazuki Nakajima
LMP1 1 Toyota Racing 3:40.924  
2 3

Marc Gené
Oliver Jarvis
Lucas Di Grassi
LMP1 2

Audi Sport
Team Joest

3:40.990 +0.066
3 1

André Lotterer 
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler
LMP1 3

Audi Sport
Team Joest

3:41.954 +1.030
4 12

Nicolas Prost
Neel Jani
Nick Heidfeld
LMP1 4 Rebellion Racing 3:42.261 +1.337
5 8

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Stéphane Sarrazin
LMP1 5 Toyota Racing 3:42.507 +1.583
6 26

Roman Rusinov
John Martin
Mike Conway
LMP2 1 G-Drive Racing 3:53.998 +13.074
7 41

Tom Kimber-Smith
Eric Lux
Alexander Rossi
LMP2 2 Greaves Motorsport
Caterham Motorsport
3:56.487 (+2.489)
8 42

Michael Krumm
Jann Mardenborough
Lucas Ordóñez
LMP2 3 Greaves Motorsport 3:58.807 (+4.809)
9 49

Luis Pérez-Companc
Nicolas Minassian
Pierre Kaffer
LMP2 4 Pecom Racing 4:00.127 (+6.129)
10 33

Scott Tucker
Marino Franchitti
Ryan Briscoe
LMP2 5 Level 5 Motorsports 4:03.528 (+9.530)
...     ...   ...   ...      
13 73

Antonio García
Jan Magnussen
Jordan Taylor
GTE Pro 1 Corvette Racing 4:11.034 +30.110
...     ...   ...   ...      
19 99

Rob Bell
Frédéric Makowiecki
Bruno Senna
GTE Pro 2 Aston Martin Racing 4:17.862 (+6.828)
20 91

Jörg Bergmeister
Patrick Pilet
Timo Bernhard
GTE Pro 3 Porsche AG
Team Manthey
4:17.996 (+6.962)
21 96

Roald Goethe
Stuart Hall
Jamie Campbell-Walter
GTE Am 1 Aston Martin Racing 4:18.829 +37.905
22 95

Allan Simonsen
Kristian Poulsen
Christoffer Nygaard
GTE Am 2 Aston Martin Racing 4:19.486 (+0.657)
23 51

Gianmaria Bruni
Giancarlo Fisichella
Matteo Malucelli
GTE Pro 4 AF Corse 4:20.620 (+9.586)
24 74

Oliver Gavin
Tommy Milner
Richard Westbrook
GTE Pro 5 Corvette Racing 4:21.574 (+10.540)
25 55

Piergiuseppe Perazzini
Darryl O'Young
Lorenzo Casè
GTE Am 3 AF Corse 4:22.194 (+3.365)
26 81

Vicente Potolicchio
Rui Águas
Jason Bright
GTE Am 4 8Star Motorsports 4:24.002 (+5.173)
27 61

Jack Gerber
Matt Griffin
Marco Cioci
GTE Am 5 AF Corse 4:24.987 (+6.158)

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze