Dziewięć hipersamochodów, pięć prototypów LMP2 i cztery auta GTE zobaczymy na torze w trakcie listopadowego testu debiutantów na torze Bahrain International Circuit. Na wstępnej liście zgłoszeń nie brakuje znanych nazwisk.
John Pierson, Nicolas Varrone i Antoine Doquin zostali nominowani do odbycia testu pod koniec zeszłego miesiąca przez specjalną komisję ACO za wzorowe wyniki, umiejętności wyścigowe i zaangażowanie przez cały sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC lub Europejskiej Serii Le Mans. Pierson wykona swój minimum 30-okrążeniowy test w hybrydowym hipersamochodzie Toyoty wraz z Jackiem Hawksworthem i Benem Barnicoatem, którzy wygrali mistrzostwo IMSA w kategorii GTD Pro, jeżdżąc należącym do japońskiego koncernu Lexusem. Załogę uzupełni José María López, który będzie punktem odniesienia dla młodszych kolegów. Varrone razem z Kyffinem Simpsonem, świeżo upieczonym kierowcą Chipa Ganassiego w IndyCar, usiądą za sterami Cadillaca. Doquin pojedzie w mistrzowskiej Corvette C8.R w klasie GTE, wraz z doświadczonym kierowcą tego zespołu – Nickym Catsburgiem.
Na tym nie kończy się oczywiście długa lista hipersamochodów. W Vanwallu pojadą Job van Uitert i etatowy kierowca zespołu – Esteban Guerrieri. Porsche przetestuje nowo koronowanego mistrza DTM – Thomasa Preininga, a Jota najnowszy nabytek zespołu RLL IndyCar – Pietro Fittipaldiego, jeżdżącego obecnie dla zespołu w klasie LMP2. W Protonie, czyli drugim klienckim zespole Porsche, pokażą się René Binder i Julien Andlauer. Ferrari odda swój hipersamochód w ręce Lilou Wadoux, która rok temu uczestnicząc w teście wraz z Toyotą została pierwszą kobietą-kierowcą w tej klasie oraz Roberta Szwarcmana, rezerwowego zespołu F1 tej stajni. Swój czas na torze między dwa samochody Peugeota podzieli Stoffel Vandoorne, który od przyszłego sezonu będzie pełnoetatowym kierowcą francuskiego zespołu. W #93 obok niego usiądzie Mikkel Jensen, a w #94 Malthe Jakobsen. Francuzi w przyszłym roku mają zupełnie zmienić koncepcję swojego hypercaru i dodać do niego tylne skrzydło.
W LMP2 Prema, wycofująca się po sezonie z wyścigów prototypów, wystawi jedną Orekę 07 dla PJ Hyetta, Harry’ego Tincknella i Paula-Loupa Chatina. W United #23 pojedzie Daniel Schneider, jeżdżący dla zespołu w ELMS. W polskim zespole Inter Europol Competition zobaczymy Clementa Novalaka, znanego z rywalizacji w Formule 2. Jota i WRT nie ogłosiły jeszcze swoich kierowców.
W GTE zobaczymy trzy Ferrari i jedną Corvette. U Amerykanów pojedzie wspomniany już Antoine Doquin. W AF Corse #21 zobaczymy Christopha Ulricha, a w #54 Nicolę Marinangeliego. W Richard Mille AF Corse pojedzie Lorenzo Patrese, syn legendy F1 Riccardo Patrese.
Test odbędzie się 5 listopada, dzień po zakończeniu sezonu WEC wyścigiem 8h Bahrajnu.
Lista zgłoszeń do testu debiutantów WEC 2023
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | |
2 | Nicolas Varrone Kyffin Simpson |
Hypercar | Cadillac Racing | |
4 | Job van Uitert Esteban Guerrier |
Hypercar | Floyd Vanwall Racing Team | |
5 | Thomas Preining | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | |
7 | Jose Maria Lopez Josh Pierson Jack Hawksworth Ben Barnicoat |
Hypercar | Toyota Gazoo Racing | |
38 | Pietro Fittipaldi | Hypercar | Hertz Team Jota | |
51 | Lilou Wadoux Robert Szwarcman |
Hypercar | Ferrari AF Corse | |
93 | Mikkel Jensen Stoffel Vandoorne |
Hypercar | Peugeot TotalEnergies | |
94 | Stoffel Vandoorne Malthe Jakobsen |
Hypercar | Peugeot TotalEnergies | |
99 | René Binder Julien Andlauer |
Hypercar | Proton Competition | |
9 | PJ Hyett Harry Tincknell Paul-Loup Chatin |
LMP2 | Prema Racing | |
23 | Daniel Schneider | LMP2 | United Autosports | |
28 | LMP2 | Jota | ||
34 | Clement Novalak | LMP2 | Inter Europol Competition | |
41 | LMP2 | Team WRT | ||
21 | Christoph Ulrich | LMGTE Am | AF Corse | |
33 | Nicky Catsburg Antoine Doquin |
LMGTE Am | Corvette Racing | |
54 | Nicola Marinangeli | LMGTE Am | AF Corse | |
83 | Lorenzo Patrese | LMGTE Am | Richard Mille AF Corse |
Źródło: fiawec.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.