De Vries kierowcą Toyoty w WEC

Mistrz świata Formuły E z sezonu 2020/2021 Nyck de Vries powróci do zespołu Toyoty jako etatowy kierowca w czołowej klasie hipersamochodów.

Holender był już kierowcą rezerwowym zespołu japońskiego producenta w 2022 roku i miał ścigać się w sezonie 2023, lecz zerwał relacje z Toyotą, aby rozpocząć nieudany epizod w Formule 1.

Choć zwolnienie z AlphaTauri wydawało się równoznaczne z zakończeniem wyścigowej kariery, z czym de Vries wydawał się być pogodzony, zdołał powrócić do sportu i będzie jednym z wielu kierowców, którzy będą próbowali pogodzić starty w WEC i Formule E. De Vries będzie kierowcą Toyoty GR010 Hybrid z numerem 7, dołączając do Mike’a Conwaya i Kamuiego Kobayashiego.

„Jestem bardzo podekscytowany powrotem do wyścigów długodystansowych, zwłaszcza z TOYOTA GAZOO Racing” – powiedział Holender. „Wyścigi długodystansowe zawsze mi się podobały, a obecnie to dyscyplina z niesamowitym rozpędem. Byłem w zespole w innej roli przez kilka lat, ale nigdy nie miałem okazji się ścigać, więc cieszę się, że nadszedł ten czas, i chciałbym podziękować zespołowi za ciągłe wsparcie i wiarę we mnie. Bardzo cieszę się na współpracę z Mike’em i Kamui w samochodzie numer 7. Obaj to bardzo utalentowani kierowcy, którzy wiele osiągnęli, i jestem pewien, że stworzymy świetny zespół”.

Skład fabrycznego zespołu w klasie hipersamochodów opuści José María López. Pięciokrotny mistrz świata pozostanie kierowcą Toyoty, lecz będzie ścigać się w nowej kategorii LMGT3 dla zespołu Akkodis ASP. Argentyńczyk będzie nie tylko pomagać ekipie zaznajomić się z Lexusem RC F GT3, ale również będzie uczestniczyć w rozwoju samochodu oraz młodych i nieprofesjonalnych kierowców.

Rolę kierowcy rezerwowego Toyoty w WEC obejmie Ritomo Miyata, który wygrał w tym roku japońskie mistrzostwa Super Formuły oraz Super GT w klasie GT500.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Toyota Gazoo Racing

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze