Heidfeld znów w składzie Rebellion Racing

Nick Heidfeld ponownie wystartuje w prototypach LMP1 zespołu Rebellion Racing. Były kierowca Formuły 1 będzie się ścigał w pełnym sezonie jednej z dwóch serii, w której obecni będą Szwajcarzy.

Dołączenie do składu Nicka Heidfelda to część szerszej informacji o załodze, którą Szwajcarzy wystawią do walki w tegorocznych Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz Amerykańskiej Serii Le Mans. Nie jest jeszcze wyznaczone, w której z serii wystartują poszczególni kierowcy – śmiało można jednak przewidywać, że Heidfeld startował będzie w czołowej FIA WEC, gdzie w ubiegłym roku wspomagał szwajcarski zespół w trzech z ośmiu rund (Sebring, Spa, Le Mans). Pewnym jest natomiast, iż gdziekolwiek trafi były kolega Roberta Kubicy z zespołu Formuły 1, będzie on tam startował we wszystkich rundach sezonu 2013.

Niejako powrotem do składu Rebellion Racing jest też Chińczyk Congfu Cheng, który w ubiegłym roku wspomagał Szwajcarów w ostatniej rundzie FIA WEC, 6-godzinnym wyścigu na rodzimym dla kierowcy torze w Szanghaju. Zupełnie nowym w zespole jest natomiast Mathias Beche, posiadający obywatelstwa Francji i Szwajcarii były członek ekipy TDS by Thiriet Racing. Urodzony w Genewie Beche, walczył dla TDS w ostatnich dwóch sezonach serii LMS – w ubiegłym roku dochodząc z nimi do mistrzostwa w czołowej tam kategorii LMP2.

Pozostała trójka kierowców to zawodnicy dobrze znani fanom Rebelliona. Kolejny sezon startów w zespole zaliczy Francuz Nicolas Prost – i bardzo prawdopodobne, że razem ze Szwajcarem Neelem Jani, będzie on bronił czołowej lokaty pośród prywatnych ekip LMP1. W zespole pozostaje również Włoch Andrea Belicchi – z ekipą rozstaje się natomiast Harold Primat, który ostatnio zbliżył się do Audi i zespołu Phoenix Racing.

W nadchodzącym sezonie, Rebellion wystawi do walki po jednym pojeździe w seriach ALMS i FIA WEC. Wyjątkami będą marcowy 12-godzinny Sebring oraz trzy pierwsze, europejskie rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata (Silverstone, Spa, Le Man) – tam Szwajcarzy pojawią się z dwoma prototypami Lola B12/60. 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze