Strakka Racing kończy sezon

Ekipa Strakka Racing nie pojawi się w tym roku w kolejnych wyścigach Długodystansowych Mistrzostw Świata. Brytyjczycy nie zamierzają jednak całkowicie rezygnować ze startów w WEC.

Ekipa Strakka Racing mogła niedawno cieszyć się ze zwycięstwa w wyścigu Le Mans 24h, wygrywając tam kategorię prywatnych załóg LMP1 – niestety, udział w najważniejszej rundzie sezonu, paradoksalnie okazał się dla niej łabędzim śpiewem. W wypadku podczas kwalifikacji, uszkodzonych mianowicie zostało wiele elementów ich pojazdu – a ich wymiana w pojeździe kategorii LMP1 pochłania ogromne środki finansowe. W dodatku, wchodzące wraz z sezonem 2014 zmiany w regulaminie technicznym sprawiają, że otwarty prototyp HPD ARX-03c nie będzie mógł uczestniczyć w przyszłorocznej rywalizacji – chcąc kontynuować starty w Mistrzostwach, Strakka musi więc przygotować się na zakup nowego, zgodnego z regulaminem technicznym pojazdu.

Z tych powodów, zespół Strakka postanowił więc nie przeznaczać funduszy na wyjazdy na pozaeuropejskie rundy serii FIA WEC – i skupić się właśnie na przygotowaniu nowego pojazdu i członków ekipy do sezonu 2014. Strakka Racing bardzo chce, by udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata pozostał dla nich na czele przyszłorocznego programu startów – którego częścią jest również uczestnictwo w wyścigach World Series by Renault, gdzie ekipa obecna jest pod nazwą P1 by Strakka Racing. Co do nowego prototypu zespołu, nie wiadomo jak na razie jaki konkretnie będzie to pojazd – być może będzie to prototyp tworzony przez warsztat OAK Racing, do którego firma HPD ma dostarczyć nowe jednostki napędowe.

Utworzony przez Nicka Leventisa w 2007 roku zespół Strakka, właśnie w pojazdach HPD odnosił największe sukcesy w wyścigach długodystansowych. Pierwszym prototypem tej marki był ARX-01c, pojazd kategorii LMP2, w którym Strakka przystąpiła w 2010 roku do Serii Le Mans – kończąc sezon na drugim miejscu, ze zwycięstwami na Paul Ricard, Hungaroring i Silverstone oraz pole position zdobytymi we wszystkich pięciu rundach – a na Węgrzech wygrywając nawet cały wyścig, przed załogami LMP1 od Team Oreca czy Rebellion Racing. W tym samym roku, zespół zwyciężył również w swojej kategorii wyścig Le Mans 24h – gorzej wypadł on w sezonie 2011, gdy stanął do walki w zmodernizowanym ARX-01d. W sezonie 2012, HPD przeszło do kategorii LMP1 z nowym prototypem ARX-03a, którego wersję 03c Strakka Racing używa w tym sezonie.

Do wrześniowej rundy serii FIA WEC na brazylijskim torze Interlagos, w kategorii LMP1 staną więc najprawdopodobniej tylko cztery pojazdy – dwa fabryczne Audi, jedna Toyota oraz jedna Lola ekipy Rebellion Racing, który to zespół pozostaje sam wśród prywatnych załóg tej kategorii.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze