ZEOD na Fuji, Deltawing Coupe w Austin

Dwa nietypowe prototypy powoli wychodzą na światło dzienne. W Japonii odbędzie się prezentacja Nissana – zamknięta wersja Deltawing odbyła natomiast pierwsze testy w USA.

Na początek Nissan ZEOD RC, o którym niedawno informowaliśmy, że jest już niemal gotowy pierwszy samochód przygotowany do rywalizacji na torze. Obecnie wiemy już także, gdzie zostanie on zaprezentowany – miejscem pierwszego publicznego przejazdu prototypu wyposażonego w napęd elektryczny będzie tor Fuji Speedway, na którym odbędzie się wtedy runda Długodystansowych Mistrzostw Świata. Oczywiście, Nissan nie wystartuje w wyścigu, a jedynie przejedzie kilka pokazowych okrążeń w przerwach między sesjami – niemniej sam fakt pojawienia się tego pojazdu na torze, z pewnością przyciągnie na Fuji wielu obserwatorów.

Nissan poinformował również, kto zasiądzie wtedy za kierownicą ZEOD RC – szansę tą otrzymał Niemiec Michael Krumm, dwukrotny mistrz japońskiej serii Super GT oraz mistrz świata FIA GT1 z roku 2011. Wszystkie te tytuły, Krumm zdobywał zasiadając oczywiście za kierownicą Nissanów – był on zresztą także częścią załogi, która w projekcie Deltawing Nissan wystartowała w roku 2012 w Le Mans 24h. W przypadku ZEOD, Niemiec będzie jak na razie tylko „prezenterem” – na przewidziane na najbliższe tygodnie testy, Nissan zapisał już Hiszpana, Lucasa Ordóñeza.

Co do Deltawing natomiast, ten odbył właśnie pierwsze testy zamkniętej wersji zwanej po prostu Coupe. Na położonym w stanie Georgia w USA torze Roebling Road Raceway, nowego Deltawinga sprawdzała Katherine Legge – a technicy badali nie tylko wyniki zamkniętej wersji specyficznego prototypu – ale i wiele związanych z tym zmian wewnątrz pojazdu, od położenia silnika, przez inaczej umieszczoną turbosprężarkę, po nowy układ chłodzenia. Według inżynierów Deltawing, nowe systemy sprawdzają się znakomicie, doskonale spełniając swoje zadania – i tylko sama Legge stwierdza, że choć wszystko gra, to do nieco zmienionych ustawień oraz zamkniętej kabiny będzie trzeba się przyzwyczaić…

Także i ten pojazd, swoją premierę będzie miał podczas rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata – tyle tylko, że tu mowa jest o premierze wyścigowej – natomiast rundą będzie ta odbywająca się już za dwa tygodnie na torze w Austin w Teksasie. Impreza na Circuit od the Americas składa się mianowicie zarówno z wyścigu FIA WEC, jak i kolejnego z cyklu Amerykańskiej Serii Le Mans – i właśnie w tym drugim, po raz pierwszy do walki stanie zamknięta wersja prototypu Deltawing.

TUTAJ znajdziecie film z testów Deltawing Coupe

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze