Na Fuji, Gainer rozpoczyna swój powrót

Japoński zespół Gainer pojawi się podczas rundy FIA WEC na torze Fuji w drugim pojeździe ekipy Greaves Motorsport. W przyszłym roku, ma on startować już jako samodzielny zespół.

Startująca obecnie w japońskiej serii Super GT ekipa Gainer, nie raz walczyła już w czołowych wyścigach długodystansowych – od roku 1999, była ona uczestnikiem m.in. 24-godzinnego Le Mans, w sezonie 2005 startując tam w prototypie LMP1 Dome S101. Po kilku latach przerwy, biorąc pod uwagę przyszłoroczne zmiany w regulaminie technicznym, Gainer postanowił ponownie spróbować swoich sił w rywalizacjach długodystansowych – tym razem jednak stając do walki w kategorii LMP2.

Zespół zdecydował się na tą klasę prototypów ze względu na koszty – przede wszystkim fakt, że rywalizacja prywatnych ekip LMP1 z potężnymi zespołami fabrycznymi wymaga ogromnych pieniędzy. Kategoria LMP2 jest po prostu o wiele bardziej konkurencyjna i tańsza, dlatego Japończycy zrezygnowali z powrotu do LMP1 i skupili się na wyborze pojazdu, którym w przyszłym roku chcą walczyć w pełnym sezonie FIA WEC.

Ich pierwszym wyborem okazał się być Zytek Z11SN wyposażony w silnik Nissana 4.5L V8 – i właśnie dlatego, Japończycy postanowili podjąć współpracę z brytyjskim zespołem Greaves, który z takich pojazdów korzysta obecnie w seriach FIA WEC oraz ELMS. Efektem owej współpracy będzie możliwość startu ekipy Gainer podczas rundy FIA WEC na japońskim torze Fuji – tam, zespół ten wystartuje w drugim pojeździe w barwach Greaves Motorsports. Samochód ten będzie przygotowany przez techników Gainera i wyposażony w nowy pakiet aerodynamiczny, który testowany był pod koniec sierpnia na torze Snetterton w Wielkiej Brytanii.

Wiadomo już, że jednym z kierowców załogi Greaves/Gainer będzie obecny kierowca Gainer walczący w wyścigach Super GT, Katsuyuki Hiranaka. Wicemistrz kategorii GT300 z roku 2011, w tym sezonie zajmuje w Mercedesie SLS AMG GT3 trzecie miejsce w swojej klasie – w roku 2009 natomiast, był on uczestnikiem ówczesnej Azjatyckiej Serii Le Mans, startując tam w Ferrari F430 GTC w kategorii GT2. O pozostałych dwóch kierowcach nic jeszcze nie wiemy – wiadomo tylko, że będą oni dobrani również przez ekipę Gainer.

Po rundzie na Fuji, Gainer będzie już działał samodzielnie – i analizował kolejne opcje co do wyboru prototypu na rok 2014. Japończyków zastanawia szczególnie wybór między zmodernizowanym pojazdem już istniejącym, a konstrukcją przygotowywaną od początku pod przyszły sezon – nie chcą oni mianowicie zakupić pojazdu, który już na starcie będzie przegrywał z prototypami konkurencji. Z tego powodu Japończycy zapowiedzieli, że jak na razie nie zamierzają dokonywać wyboru – za to do końca roku 2013 będą pilnie przyglądać się różnym modelom.

Runda FIA WEC na Fuji odbędzie się w dniach 17-20. października.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze