OAK skupia się na prototypie LMP1

OAK Racing zapowiedział, że w przyszłym roku podstawą jego obecności w FIA WEC będzie prototyp LMP1, rywalizację w LMP2 sprowadzając do startu jednego pojazdu.

Francuski warsztat OAK już od lipca pracuje nad swoim nowym pojazdem kategorii LMP1, który pojawić się ma w przyszłym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata. Skupiając uwagę na niezwykle kosztownym i wymagającym projekcie, OAK zdecydował, że rywalizację w słabszej kategorii ograniczy do startu tylko mniej-doświadczonej załogi „dżentelmenów” – pozostałe pojazdy Morgan-OAK LMP2 wystawi natomiast na sprzedaż zespołom prywatnym. Niejako reklamując swoje prototypy, szef ekipy Jacques Nicolet „chce w ten sposób dać potencjalnym kupcom szansę na skorzystanie z pojazdów, które w tym roku zajęły dwa pierwsze miejsca w prestiżowym Le Mans 24h”.

Co do projektu LMP1, prace trwają zarówno nad prototypem – jak i nad kwestiami finansowymi. Szef OAK nie ukrywa, że chciałoby on być tu nie tyle samodzielnym producentem i zespołem – ale raczej podstawą dla ekipy fabrycznej, chcącej zaistnieć w wyścigach długodystansowych. Idealnym rozwiązaniem byłaby współpraca taka, jaką Team Joest od lat prowadzi z Audi Sport, czy też Team Oreca z Toyotą.

W tym roku, OAK Racing pozostaje w rywalizacji z prototypami LMP2 – również w Azjatyckiej Serii Le Mans, gdzie Francuzi są obecnie jedynym konkurentem dla chińskiego zespołu KCMG. W nadchodzącej rundzie na torze Fuji w Japonii, OAK pojawi się jednak z nieco zmienionym składem – startującego w Porsche Carrera Cup Asia Ho Pin Tunga zastąpi mianowicie Cong Fu Cheng, znany choćby z tegorocznych startów w FIA WEC i ALMS dla ekipy Rebellion Racing.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze