Lotus przechodzi do LMP1?

Według niemieckiego portalu motorsport-total, Lotus przygotowuje swój własny prototyp LMP1 na tegoroczny sezon FIA WEC. Co więcej – w wyścigu Le Mans 24h mogą pojawić się nawet dwa takie pojazdy.

O budowie prototypu LMP1 na podstawie ubiegłorocznego T128 mówiono już nie raz – oprócz zapowiedzi, niewiele było jednak wiadomo o postępach prac warsztatu Kodewa, współtwórcy modelu Lotus Praga T128 LMP2. Tym bardziej zaskakująca okazuje się informacja podana przez portal motorsport-total, jako by Kodewa był na prostej drodze do wystawienia nowego prototypu LMP1 w tegorocznych Długodystansowych Mistrzostwach Świata – a nawet dwóch takich pojazdów, z których drugi wystartowałby dopiero w prestiżowym Le Mans 24h.

Nad pojazdem, warsztat miał pracować już od kilku miesięcy – zgodnie z zapowiedziami, podstawą byłoby tu podwozie modelu T128 LMP2, zmodyfikowane dla zgodności z regulaminem technicznym LMP1 na sezon 2014. Co do silnika, w T129 (jak nazywany jest nowy prototyp) początkowo mówiono o hybrydowej jednostce napędowej budowanej przez warsztat Zytek na podstawie silnika z Renault World Series – niemiecki portal wskazuje jednak, że bardziej prawdopodobne jest pojawienie się w T129 motoru V6 bi-turbo konstrukcji AER bez dodatkowego układu napędowego. Oznaczałoby to, że Lotus pojawiłby się w sezonie 2014 nie w kategorii LMP1-H, gdzie (wskutek posiadania napędu hybrydowego) widnieją wszystkie konstrukcje fabryczne – ale w LMP1-L, gdzie obecnie zapisany jest tylko jeden zespół niekorzystający z napędu hybrydowego, szwajcarski Rebellion Racing.

Na ile prawdziwe są to informacje, nie wiadomo – sądzi się jednak, że niemiecki portal nie zdobywałby tak poważnych wiadomości z niesprawdzonych źródeł. Według innego portalu, o decyzjach Lotusa co do sezonu 2014 FIA WEC dowiemy się już niedługo – a nawet jeśli nie, to termin zgłoszeń do nowego sezonu upływa już 30. stycznia, a 2 tygodnie później FIA zaprezentuje oficjalną listę startową. Osobną kwestią jest pytanie, jakim konkurentem byłby tu nowy prototyp Lotusa – patrząc na model T128 LMP2 i jego starty w sezonie 2013, raczej niewielu widziałoby T129 wśród kandydatów do mistrzostwa świata...

Co do innych pojazdów kategorii LMP1-L, obserwatorzy czekają jeszcze na decyzję francuskiego OAK Racing – ten również zapowiedział swój prototyp LMP1, jednak wciąż nie poinformował nawet, z jakim silnikiem startować miałby ich nowy pojazd. Warsztaty Adess AG i Perrin niedawno zakomunikowały, że ich samochody powstaną w drugiej połowie tego roku – a Welter Racing o swoim projekcie nie mówi ostatnio nic. Przez pewien czas sugerowano także obecność zespołu Level 5, który do walki miał wprowadzić Hondę HPD – i tu jednak nie widać dowodów, by zespół potwierdził swój start w sezonie 2014.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze