Żądanie Larbre w sprawie GTE-Am odrzucone

Organizatorzy wyścigów WEC najprawdopodobniej odrzucili petycję zespołu Larbre, by do kategorii GTE Am dopuszczono pojazdy wyprodukowane w tym roku.

Na decyzję w tej sprawie oczekiwała zarówno ekipa Larbre Competition, jak i producent wykorzystywanych przez ten zespół Corvette – Pratt&Miller. W przypadku tego drugiego, pozytywna decyzja w tej sprawie dałaby warsztatowi pierwszego poważnego, prywatnego klienta do zakupu nowej C7.R – Larbre miała natomiast podstawy nie tylko w swoim interesie, ale i dopatrując się nieczystych zagrań u konkurencji.

Francuzi zauważali mianowicie, że już w ostatnim wyścigu ubiegłorocznego sezonu FIA WEC w Bahrajnie, Porsche wystawiło do walki pojazdy przewidziane do startów w kolejnym sezonie. W związku z tym, konkurenci z kategorii GTE Am mogliby zakupić takie 911 RSR – i wystawić do walki, określając je jako "samochody obecne na torach przynajmniej rok". Larbre nie było tu zresztą w odosobnieniu – podobne wątpliwości co do pojazdów Porsche wyrażały także ekipy korzystające z Ferrari i Aston Martinów.

Jeszcze przed wyścigiem 24h at Daytona, z organizatorami FIA WEC mieli się spotkać przedstawiciele Larbre i Pratt&Miller – według różnych źródeł, do spotkania jednak albo w ogóle nie doszło, albo też nie doszło tam do żadnego przełomu w tej sprawie. Przedstawiciel Pratt&Miller stwierdził, że najprawdopodobniej oznacza to odmowę ze strony organizatorów co do rozpatrzenia petycji – a w konsekwencji pozostawienie przepisów w obecnym kształcie.

Jako, że kończy się już czas wpisywania zespołów do tegorocznych zmagań FIA WEC, Larbre musi już teraz podjąć decyzję co do startów w FIA WEC. Zespół może pozostać tu z nienową i coraz bardziej awaryjną Corvette C6.R w kategorii GTE Am – może też nawiązać współpracę z Pratt&Miller i zakupić C7.R, co oznaczałoby pojawienie się francuskiej ekipy w silniejszej kategorii GTE Pro, być może nawet jako nieoficjalny reprezentant Corvette Racing w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. W końcu, możliwe jest również przejście Larbre do Europejskiej Serii Le Mans – tam, w kategorii GTE ekipa pozostałaby przy modelu C6.R.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze