Lieb poniżej 2 minut

Marc Lieb w Porsche nr 14 był najszybszy w drugiej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps. Na suchym torze, sesję przerwał m.in. wypadek Wiktora Szajtara.

Drugie i ostatnie 2 godziny treningu na torze Spa-Francorchamps odbyły się już na bardziej suchym torze – niestety jednak, nie bez problemów. Przyczyny obydwu czerwonych flag miały miejsce tuż za słynną partią toru Eau Rouge – w połowie sesji, właśnie tam wypadł z toru Wiktor Szajtar w swoim prototypie LMP2 od SMP Racing. Rosjaninowi na szczęście nic się nie stało – podobnie zresztą jak Simonowi Dolanowi, który przygodę tuż za zakrętem Radillon zaliczył pół godziny później. Jeśli chodzi o czasy, najlepsze okazało się być Porsche nr 14, które pokonało Toyotę i Audi – za to wśród pojazdów GT, tylko jeden pojazd kategorii GTE Pro był szybszy od trzech najszybszych samochodów słabszej GTE Am.

Wśród prototypów LMP1, Marcowi Liebowi z Porsche nr 14 udało się jako jedynemu zejść poniżej granicy 2 minut. Wbrew niektórym osądom, jego czas 1:59,887 nie był jednak lepszy od najlepszego czasu ubiegłorocznych kwalifikacji – pamiętajmy mianowicie, że ówczesny wynik 1:59,961 był średnią czterech okrążeń, a rekord do pobicia wynosi 1:58,934. Przed Liebem, najlepszy wynik należał do Sébastiena Buemiego z Toyoty nr 8, dzięki któremu załoga ta zakończyła sesję jako druga – a trzecie było najszybsze Audi, André Lotterer w nr 2 przegrywając z Toyotą o dokładnie 0.1 sekundy.

Także i w tym treningu, własnym testowym tempem podążała załoga nr 12 Rebelliona – jej nowy R-One zaliczył o połowę mniej okrążeń, aniżeli jego fabryczni konkurencji z kategorii LMP1, plasując się między prototypami LMP2. Drugi z pojazdów nie wyjechał na tor, oficjalnie z powodu problemów z elektryką.

W LMP2, dobrze spisywał się Wiktor Szajtar z SMP Racing nr 37 – jego wypadek w połowie sesji nie pozwolił mu jednak jeszcze poprawić swojego (wówczas czołowego) rezultatu. Niedługo po wznowieniu sesji, Rosjanina przebił Olivier Pla z załogi G-Drive – Francuz poprawiał się jeszcze trzykrotnie, ostatecznie schodząc do poziomu 2:08.7. Trzeci czas uzyskała ekipa Jota Sport.

Smutną informacją dla jednej z załóg kategorii GTE Pro, konkretnie Aston Martina nr 99 startującego w tym roku w barwach zespołu Bamboo Engineering, była niespodziewana śmierć jednego z założycieli owe zespołu, Nigela Vaulkharda. Załoga zdecydowała, że pozostanie w wyścigu, w taki sposób oddając hołd zmarłemu współzałożycielowi – jak na razie jednak, Aston Martiny nie błyszczą. Na czele znalazł się Gianmaria Bruni w Ferrari nr 51, przed Davide Rigonem z siostrzanego nr 71 – a dwa kolejne miejsca zajęły Porsche, na czele z Frédériciem Makowieckim z nr 92.

W przypadku kategorii GTE Am, po raz kolejny zaskoczył nas fakt, że pojazdy z tej klasy przemieszały się z teoretycznie silniejszymi załogami GTE Pro. Choć tym razem najszybszy był już samochód "profesjonalistów" – trzy kolejne miejsca zajęli "amatorzy", na czele z Klausem Bachlerem z Porsche ekipy Proton Competition. Austriak pokonał Paolo Rubertiego z Ferrari od 8Star i Marco Ciociego z Italii nr 61 od AF Corse – a dopiero ta z nr 81 przegrała rywalizację także z drugą w kategorii GTE Pro załogą nr 71 od AF Corse.

Dziś czekają nas jeszcze wieczorne kwalifikacje – wyścig na torze Spa-Francorchamps rozpocznie się jutro o godzinie 14:30.

P Nr Kierowcy   Klasa Zespół     Rezultat
1 14

Marc Lieb
Romain Dumas
Neel Jani
1 LMP1-H Porsche Team M 1:59,887
2 8

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Nicolas Lapierre
2 LMP1-H Toyota Racing M + 0,751
3 2

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler
3 LMP1-H Audi Sport Team Joest M + 0,851
4 7

Stéphane Sarrazin
Alexander Wurz
Kazuki Nakajima
4 LMP1-H Toyota Racing M + 1,405
5 1

Tom Kristensen
Loïc Duval
Lucas di Grassi
5 LMP1-H Audi Sport Team Joest M + 1,567
6 20

Mark Webber
Brendon Hartley
Timo Bernhard
6 LMP1-H Porsche Team M + 1,733
7 3

Felipe Albuquerque
Oliver Jarvis
Marco Bonanomi
7 LMP1-H Audi Sport Team Joest M + 2,460
8 26

Roman Rusinov
Olivier Pla
Julien Canal
1 LMP2 G-Drive Racing D + 8,786
9 37

Kirył Ładygin
Wiktor Szajtar
Anton Ładygin
2 LMP2 SMP Racing M + 9,213
10 38

Marc Gené
Simon Dolan
Harry Tincknell
3 LMP2 Jota Sport D + 9,665
11 27

Siergiej Żłobin
Nicolas Minassian
Maurizio Mediani
4 LMP2 SMP Racing M + 9,767
12 12

Nicolas Prost
Nick Heidfeld
Mathias Beche
8 LMP1-L Rebellion Racing M + 10,229
13 47

Matthew Howson
Richard Bradley
Tsuigo Matsuda
5 LMP2 KCMG D + 10,715
14 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
1 GTE Pro AF Corse M + 19,026
15 88

Christian Ried
Klaus Bachler
Khaled Al Qubaisi
1 GTE Am Proton Competition M + 19,264
16 90

Vicente Potolicchio
Gianluca Roda
Paolo Ruberti
2 GTE Am 8Star Motorsports M + 19,654
17 61

Marco Cioci
Mirco Venturi
Luís Pérez Companc
3 GTE Am AF Corse M + 19,707
18 71

Davide Rigon
Gianmaria Bruni
James Calado
2 GTE Pro AF Corse M + 19,716
19 92
Marco Holzer
Frédéric Makowiecki
3 GTE Pro Porsche AG Team Manthey M + 19,775
20 81

Steve Wyatt
Michele Rugolo
Andrea Bertolini
4 GTE Am AF Corse M + 19,932
21 91
Patrick Pilet
Jörg Bergmeister
4 GTE Pro Porsche AG Team Manthey M + 20,204
22 99

Alex MacDowall
Darryl O'Young
Fernando Rees
5 GTE Pro Aston Martin Racing M + 20,924
23 97

Stefan Mücke
Darren Turner
Bruno Senna
6 GTE Pro Aston Martin Racing M + 20,938
24 95

David Heinemeier-Hansson
Kristian Poulsen
Nicki Thiim
5 GTE Am Aston Martin Racing M + 21,065
25 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Christoffer Nygaard
6 GTE Am Aston Martin Racing M + 21,165
26 60

Raffaele Gianmaria
Peter Mann
Lorenzo Casé
7 GTE Am AF Corse M + 21,492
27 75

François Perrodo
Emmanuel Collard
Matthieu Vaxivière
8 GTE Am ProSpeed Competition M + 22,225
28 13

Andrea Belicchi
Dominik Kraihamer
Fabio Leimer
9 LMP1-L Rebellion Racing M  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze