Marc Lieb w Porsche nr 14 był najszybszy w drugiej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps. Na suchym torze, sesję przerwał m.in. wypadek Wiktora Szajtara.
Drugie i ostatnie 2 godziny treningu na torze Spa-Francorchamps odbyły się już na bardziej suchym torze – niestety jednak, nie bez problemów. Przyczyny obydwu czerwonych flag miały miejsce tuż za słynną partią toru Eau Rouge – w połowie sesji, właśnie tam wypadł z toru Wiktor Szajtar w swoim prototypie LMP2 od SMP Racing. Rosjaninowi na szczęście nic się nie stało – podobnie zresztą jak Simonowi Dolanowi, który przygodę tuż za zakrętem Radillon zaliczył pół godziny później. Jeśli chodzi o czasy, najlepsze okazało się być Porsche nr 14, które pokonało Toyotę i Audi – za to wśród pojazdów GT, tylko jeden pojazd kategorii GTE Pro był szybszy od trzech najszybszych samochodów słabszej GTE Am.
Wśród prototypów LMP1, Marcowi Liebowi z Porsche nr 14 udało się jako jedynemu zejść poniżej granicy 2 minut. Wbrew niektórym osądom, jego czas 1:59,887 nie był jednak lepszy od najlepszego czasu ubiegłorocznych kwalifikacji – pamiętajmy mianowicie, że ówczesny wynik 1:59,961 był średnią czterech okrążeń, a rekord do pobicia wynosi 1:58,934. Przed Liebem, najlepszy wynik należał do Sébastiena Buemiego z Toyoty nr 8, dzięki któremu załoga ta zakończyła sesję jako druga – a trzecie było najszybsze Audi, André Lotterer w nr 2 przegrywając z Toyotą o dokładnie 0.1 sekundy.
Także i w tym treningu, własnym testowym tempem podążała załoga nr 12 Rebelliona – jej nowy R-One zaliczył o połowę mniej okrążeń, aniżeli jego fabryczni konkurencji z kategorii LMP1, plasując się między prototypami LMP2. Drugi z pojazdów nie wyjechał na tor, oficjalnie z powodu problemów z elektryką.
W LMP2, dobrze spisywał się Wiktor Szajtar z SMP Racing nr 37 – jego wypadek w połowie sesji nie pozwolił mu jednak jeszcze poprawić swojego (wówczas czołowego) rezultatu. Niedługo po wznowieniu sesji, Rosjanina przebił Olivier Pla z załogi G-Drive – Francuz poprawiał się jeszcze trzykrotnie, ostatecznie schodząc do poziomu 2:08.7. Trzeci czas uzyskała ekipa Jota Sport.
Smutną informacją dla jednej z załóg kategorii GTE Pro, konkretnie Aston Martina nr 99 startującego w tym roku w barwach zespołu Bamboo Engineering, była niespodziewana śmierć jednego z założycieli owe zespołu, Nigela Vaulkharda. Załoga zdecydowała, że pozostanie w wyścigu, w taki sposób oddając hołd zmarłemu współzałożycielowi – jak na razie jednak, Aston Martiny nie błyszczą. Na czele znalazł się Gianmaria Bruni w Ferrari nr 51, przed Davide Rigonem z siostrzanego nr 71 – a dwa kolejne miejsca zajęły Porsche, na czele z Frédériciem Makowieckim z nr 92.
W przypadku kategorii GTE Am, po raz kolejny zaskoczył nas fakt, że pojazdy z tej klasy przemieszały się z teoretycznie silniejszymi załogami GTE Pro. Choć tym razem najszybszy był już samochód "profesjonalistów" – trzy kolejne miejsca zajęli "amatorzy", na czele z Klausem Bachlerem z Porsche ekipy Proton Competition. Austriak pokonał Paolo Rubertiego z Ferrari od 8Star i Marco Ciociego z Italii nr 61 od AF Corse – a dopiero ta z nr 81 przegrała rywalizację także z drugą w kategorii GTE Pro załogą nr 71 od AF Corse.
Dziś czekają nas jeszcze wieczorne kwalifikacje – wyścig na torze Spa-Francorchamps rozpocznie się jutro o godzinie 14:30.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | |||||
1 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
1 | LMP1-H | Porsche Team | M | 1:59,887 | |||
2 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Nicolas Lapierre |
2 | LMP1-H | Toyota Racing | M | + 0,751 | |||
3 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
3 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | M | + 0,851 | |||
4 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Kazuki Nakajima |
4 | LMP1-H | Toyota Racing | M | + 1,405 | |||
5 | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
5 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | M | + 1,567 | |||
6 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
6 | LMP1-H | Porsche Team | M | + 1,733 | |||
7 | 3 | Felipe Albuquerque Oliver Jarvis Marco Bonanomi |
7 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | M | + 2,460 | |||
8 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | D | + 8,786 | |||
9 | 37 | Kirył Ładygin Wiktor Szajtar Anton Ładygin |
2 | LMP2 | SMP Racing | M | + 9,213 | |||
10 | 38 | Marc Gené Simon Dolan Harry Tincknell |
3 | LMP2 | Jota Sport | D | + 9,665 | |||
11 | 27 | Siergiej Żłobin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
4 | LMP2 | SMP Racing | M | + 9,767 | |||
12 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
8 | LMP1-L | Rebellion Racing | M | + 10,229 | |||
13 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Tsuigo Matsuda |
5 | LMP2 | KCMG | D | + 10,715 | |||
14 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
1 | GTE Pro | AF Corse | M | + 19,026 | |||
15 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
1 | GTE Am | Proton Competition | M | + 19,264 | |||
16 | 90 | Vicente Potolicchio Gianluca Roda Paolo Ruberti |
2 | GTE Am | 8Star Motorsports | M | + 19,654 | |||
17 | 61 | Marco Cioci Mirco Venturi Luís Pérez Companc |
3 | GTE Am | AF Corse | M | + 19,707 | |||
18 | 71 | Davide Rigon Gianmaria Bruni James Calado |
2 | GTE Pro | AF Corse | M | + 19,716 | |||
19 | 92 | Marco Holzer Frédéric Makowiecki |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | M | + 19,775 | |||
20 | 81 | Steve Wyatt Michele Rugolo Andrea Bertolini |
4 | GTE Am | AF Corse | M | + 19,932 | |||
21 | 91 | Patrick Pilet Jörg Bergmeister |
4 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | M | + 20,204 | |||
22 | 99 | Alex MacDowall Darryl O'Young Fernando Rees |
5 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 20,924 | |||
23 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner Bruno Senna |
6 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 20,938 | |||
24 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Nicki Thiim |
5 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | + 21,065 | |||
25 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
6 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | + 21,165 | |||
26 | 60 | Raffaele Gianmaria Peter Mann Lorenzo Casé |
7 | GTE Am | AF Corse | M | + 21,492 | |||
27 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
8 | GTE Am | ProSpeed Competition | M | + 22,225 | |||
28 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
9 | LMP1-L | Rebellion Racing | M |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.