Deszcz sprzyja Toyotom?

Załoga Audi nr 7 była najszybsza w trzeciej, deszczowej sesji treningowej na torze Silverstone. Większość najlepszych wyników uzyskano pod sam koniec sesji.

 

O ile w piątek w Silverstone było słonecznie – sobota przyniosła nam deszcz, który nie pozwolił kierowcom na uzyskanie wyników choćby w części podobnych do tych z poprzednich sesji. Problematyczna jest tu również ocena ostatecznych rezultatów treningu – pierwsze pięć czasów padło przez ostatnie 5 minut sesji i dość średnio odzwierciedlało rzeczywistą postawę poszczególnych załóg. Tu można odnieść wrażenie, że deszcz może sprzyjać Toyotom – choć i tak, najlepiej wciąż wypada Audi.

Już kwadrans po starcie, Marcel Fässler z Audi nr 7 zszedł do poziomu 2:01, a po chwili przejechał okrążenia w 1:57.7 i 1:56.1. Do tego wyniku zbliżyli się jedynie kierowcy Toyot – w przypadku Porsche, najszybszego Marka Webbera stać było tylko na 1:58. Toyoty próbowały przebić czas Fässlera – gdy jednak Szwajcara zmienił André Lotterer, Audi nr 7 postawiło pałeczkę jeszcze wyżej, kwadrans przed końcem schodząc do 1:53.4 – a na 25 z 27 przejechanych okrążeń uzyskując 1:52.094. Taki czas, wówczas udało się zaliczyć jeszcze tylko Kazukiemu Nakajimie z Toyoty nr 1 – za to Toyotę nr 2 pokonały oba Porsche, Timo Bernhard i Marc Lieb w końcówce przebijając wynik Stéphane Sarrazina.

W klasie LMP2, rewelacyjny wynik na początku uzyskał Sam Bird w Ligierze nr 26 – do jego 2:10.6 zbliżył się wówczas tylko Paul-Loup Chatin z Signatech-Alpine. Inne załogi, czasy na tym poziomie uzyskiwały dopiero w drugiej połowie sesji – i tak na 2:09 poprawił się w 40 minucie Nick Tandy z KCMG, a 3 minuty później Jonny Kane ze Strakka uzyskał 2:08.5 i 2:07.7. Ostatecznie jednak, czoło tabeli należało do ekipy G-Drive – tyle, że w samej końcówce, najlepszy wynik zdołał uzyskać Luis Felipe Derani z nr 28.

Także w obu klasach GTE, najlepsze czasy uzyskiwano w drugiej połowie sesji – przy czym już 20 minut po starcie, niektóre załogi schodziły poniżej granicy 2:15. Ciekawostką jest także fakt, iż najlepszy czas w GTE Pro, Frédéric Makowiecki w Porsche nr 92 uzyskał na 20 minut przed końcem treningu – tak samo zresztą, jak drugi Marco Sørensen w Aston Martinie nr 95. Także i trzeci wynik sesji, czas Richarda Lietza z Porsche nr 91, padł raczej wcześnie, bo na 10 minut przed jej końcem – i dopiero rezultaty obu Ferrari uzyskano na ostatnich przejechanych okrążeniach.

Inaczej było w klasie GTE Am – tutaj, Emmanuel Collard w Ferrari nr 83 od AF Corse, wynikiem z ostatniego okrążenia przebił rezultaty konkurentów. Tak samo było z drugim Patrickiem Longiem, którego zmiennik Patrick Dempsey uzyskiwał wcześniej dużo gorsze czasy – za to bardzo dobrze spisywał się wówczas Francesco Castellacci w Aston Martinie nr 96, którego wynik z połowy treningu okazał się być trzecim najlepszym pośród załóg. Załoga Larbre, swój najlepszy czas uzyskała kwadrans przed końcem sesji – a na torze nie pojawiło się w ogóle Ferrari od SMP Racing.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół Rezultat Strata
1 7

Marcel Fässler
André Lotterer
Benoît Tréluyer
1 LMP1 HY Audi Sport Team Joest M 1:52.094
2 1

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Kazuki Nakajima
2 LMP1 HY Toyota Racing M 1:52.768 +0.674
3 18

Romain Dumas
Neel Jani
Marc Lieb
3 LMP1 HY Porsche Team M 1:56.430 +4.336
4 17

Timo Bernhard
Mark Webber
Brendon Hartley
4 LMP1 HY Porsche Team M 1:56.593 +4.499
5 2

Alexander Wurz
Stéphane Sarrazin
Mike Conway
5 LMP1 HY Toyota Racing M 1:56.781 +4.687
6 8

Lucas di Grassi
Loïc Duval
Oliver Jarvis
6 LMP1 HY Audi Sport Team Joest M 1:57.687 +5.593
7 28

Gustavo Yacaman
Luís Felipe Derani
Ricardo González
1 LMP2 G-Drive Racing D 2:04.835 +12.741
8 4

Simon Trummer
Vitantonio Liuzzi
Christian Klien
7 LMP1 Team ByKolles M 2:05.769 +13.675
9 47

Matthew Howson
Richard Bradley
Nick Tandy
2 LMP2 KCMG D 2:07.287 +15.193
10 42

Nick Leventis
Danny Watts
Jonny Kane
3 LMP2 Strakka Racing M 2:07.672 +15.578
11 26

Roman Rusinov
Julien Canal
Sam Bird
4 LMP2 G-Drive Racing D 2:10.596 +18.502
12 36

Nelson Panciatici
Paul-Loup Chatin
Vincent Capillaire
5 LMP2 Signatech-Alpine D 2:11.932 +19.838
13 92
Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
1 GTE Pro Porsche AG Team Manthey M 2:13.665 +21.571
14 95

Marco Sørensen
Christoffer Nygaard
Nicki Thiim
2 GTE Pro Aston Martin Racing M 2:13.712 +21.618
15 91
Richard Lietz
Michael Christensen
3 GTE Pro Porsche AG Team Manthey M 2:13.846 +21.752
16 71
Davide Rigon
James Calado
4 GTE Pro AF Corse M 2:14.611 +22.517
17 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
5 GTE Pro AF Corse M 2:14.835 +22.741
18 97
Darren Turner
Stefan Mücke
6 GTE Pro Aston Martin Racing M 2:14.865 +22.771
19 99

Fernando Rees
Alex MacDowall
Richie Stanaway
7 GTE Pro Aston Martin Racing M 2:16.001 +23.907
20 83

François Perrodo
Emmanuel Collard
Rui Águas
1 GTE Am AF Corse M 2:16.396 +24.302
21 77

Patrick Dempsey
Patrick Long
Marco Seefried
2 GTE Am Dempsey Proton Racing M 217.186 +25.092
22 96

Roald Goethe
Francesco Castellacci
Stuart Hall
3 GTE Am Aston Martin Racing M 2:17.604 +25.510
23 50

Gianluca Roda
Paolo Ruberti
Kristian Poulsen
4 GTE Am Larbre Compétition M 2:17.991 +25.897
24 88

Christian Ried
Khaled Al Qubaisi
Klaus Bachler
5 GTE Am Abu Dhabi Proton Racing M 2:18.701 +26.607
25 35

Jacques Nicolet
Jean-Marc Merlin
Erik Maris
6 LMP2 OAK Racing D 2:18.954 +26.860
26 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Mathias Lauda
6 GTE Am Aston Martin Racing M 2:19.069 +26.975
27 30

Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Heinemeier-Hansson
- LMP2 Extreme Speed Motorsports D
28 31

Ed Brown
David Brabham
Jonathon Fogarty
- LMP2 Extreme Speed Motorsports D
29 72

Wiktor Szajtar
Andrea Bertolini
Aleksiej Basow
- GTE Am SMP Racing M

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze