Załoga Audi nr 7 była najszybsza w trzeciej, deszczowej sesji treningowej na torze Silverstone. Większość najlepszych wyników uzyskano pod sam koniec sesji.
O ile w piątek w Silverstone było słonecznie – sobota przyniosła nam deszcz, który nie pozwolił kierowcom na uzyskanie wyników choćby w części podobnych do tych z poprzednich sesji. Problematyczna jest tu również ocena ostatecznych rezultatów treningu – pierwsze pięć czasów padło przez ostatnie 5 minut sesji i dość średnio odzwierciedlało rzeczywistą postawę poszczególnych załóg. Tu można odnieść wrażenie, że deszcz może sprzyjać Toyotom – choć i tak, najlepiej wciąż wypada Audi.
Już kwadrans po starcie, Marcel Fässler z Audi nr 7 zszedł do poziomu 2:01, a po chwili przejechał okrążenia w 1:57.7 i 1:56.1. Do tego wyniku zbliżyli się jedynie kierowcy Toyot – w przypadku Porsche, najszybszego Marka Webbera stać było tylko na 1:58. Toyoty próbowały przebić czas Fässlera – gdy jednak Szwajcara zmienił André Lotterer, Audi nr 7 postawiło pałeczkę jeszcze wyżej, kwadrans przed końcem schodząc do 1:53.4 – a na 25 z 27 przejechanych okrążeń uzyskując 1:52.094. Taki czas, wówczas udało się zaliczyć jeszcze tylko Kazukiemu Nakajimie z Toyoty nr 1 – za to Toyotę nr 2 pokonały oba Porsche, Timo Bernhard i Marc Lieb w końcówce przebijając wynik Stéphane Sarrazina.
W klasie LMP2, rewelacyjny wynik na początku uzyskał Sam Bird w Ligierze nr 26 – do jego 2:10.6 zbliżył się wówczas tylko Paul-Loup Chatin z Signatech-Alpine. Inne załogi, czasy na tym poziomie uzyskiwały dopiero w drugiej połowie sesji – i tak na 2:09 poprawił się w 40 minucie Nick Tandy z KCMG, a 3 minuty później Jonny Kane ze Strakka uzyskał 2:08.5 i 2:07.7. Ostatecznie jednak, czoło tabeli należało do ekipy G-Drive – tyle, że w samej końcówce, najlepszy wynik zdołał uzyskać Luis Felipe Derani z nr 28.
Także w obu klasach GTE, najlepsze czasy uzyskiwano w drugiej połowie sesji – przy czym już 20 minut po starcie, niektóre załogi schodziły poniżej granicy 2:15. Ciekawostką jest także fakt, iż najlepszy czas w GTE Pro, Frédéric Makowiecki w Porsche nr 92 uzyskał na 20 minut przed końcem treningu – tak samo zresztą, jak drugi Marco Sørensen w Aston Martinie nr 95. Także i trzeci wynik sesji, czas Richarda Lietza z Porsche nr 91, padł raczej wcześnie, bo na 10 minut przed jej końcem – i dopiero rezultaty obu Ferrari uzyskano na ostatnich przejechanych okrążeniach.
Inaczej było w klasie GTE Am – tutaj, Emmanuel Collard w Ferrari nr 83 od AF Corse, wynikiem z ostatniego okrążenia przebił rezultaty konkurentów. Tak samo było z drugim Patrickiem Longiem, którego zmiennik Patrick Dempsey uzyskiwał wcześniej dużo gorsze czasy – za to bardzo dobrze spisywał się wówczas Francesco Castellacci w Aston Martinie nr 96, którego wynik z połowy treningu okazał się być trzecim najlepszym pośród załóg. Załoga Larbre, swój najlepszy czas uzyskała kwadrans przed końcem sesji – a na torze nie pojawiło się w ogóle Ferrari od SMP Racing.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
1 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | 1:52.094 | ||||
2 | 1 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
2 | LMP1 HY | Toyota Racing | M | 1:52.768 | +0.674 | |||
3 | 18 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
3 | LMP1 HY | Porsche Team | M | 1:56.430 | +4.336 | |||
4 | 17 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
4 | LMP1 HY | Porsche Team | M | 1:56.593 | +4.499 | |||
5 | 2 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Mike Conway |
5 | LMP1 HY | Toyota Racing | M | 1:56.781 | +4.687 | |||
6 | 8 | Lucas di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
6 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | 1:57.687 | +5.593 | |||
7 | 28 | Gustavo Yacaman Luís Felipe Derani Ricardo González |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | D | 2:04.835 | +12.741 | |||
8 | 4 | Simon Trummer Vitantonio Liuzzi Christian Klien |
7 | LMP1 | Team ByKolles | M | 2:05.769 | +13.675 | |||
9 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Nick Tandy |
2 | LMP2 | KCMG | D | 2:07.287 | +15.193 | |||
10 | 42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
3 | LMP2 | Strakka Racing | M | 2:07.672 | +15.578 | |||
11 | 26 | Roman Rusinov Julien Canal Sam Bird |
4 | LMP2 | G-Drive Racing | D | 2:10.596 | +18.502 | |||
12 | 36 | Nelson Panciatici Paul-Loup Chatin Vincent Capillaire |
5 | LMP2 | Signatech-Alpine | D | 2:11.932 | +19.838 | |||
13 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
1 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | M | 2:13.665 | +21.571 | |||
14 | 95 | Marco Sørensen Christoffer Nygaard Nicki Thiim |
2 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | 2:13.712 | +21.618 | |||
15 | 91 | Richard Lietz Michael Christensen |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | M | 2:13.846 | +21.752 | |||
16 | 71 | Davide Rigon James Calado |
4 | GTE Pro | AF Corse | M | 2:14.611 | +22.517 | |||
17 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
5 | GTE Pro | AF Corse | M | 2:14.835 | +22.741 | |||
18 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke |
6 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | 2:14.865 | +22.771 | |||
19 | 99 | Fernando Rees Alex MacDowall Richie Stanaway |
7 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | 2:16.001 | +23.907 | |||
20 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
1 | GTE Am | AF Corse | M | 2:16.396 | +24.302 | |||
21 | 77 | Patrick Dempsey Patrick Long Marco Seefried |
2 | GTE Am | Dempsey Proton Racing | M | 217.186 | +25.092 | |||
22 | 96 | Roald Goethe Francesco Castellacci Stuart Hall |
3 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | 2:17.604 | +25.510 | |||
23 | 50 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Kristian Poulsen |
4 | GTE Am | Larbre Compétition | M | 2:17.991 | +25.897 | |||
24 | 88 | Christian Ried Khaled Al Qubaisi Klaus Bachler |
5 | GTE Am | Abu Dhabi Proton Racing | M | 2:18.701 | +26.607 | |||
25 | 35 | Jacques Nicolet Jean-Marc Merlin Erik Maris |
6 | LMP2 | OAK Racing | D | 2:18.954 | +26.860 | |||
26 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda |
6 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | 2:19.069 | +26.975 | |||
27 | 30 | Scott Sharp Ryan Dalziel David Heinemeier-Hansson |
- | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | D | |||||
28 | 31 | Ed Brown David Brabham Jonathon Fogarty |
- | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | D | |||||
29 | 72 | Wiktor Szajtar Andrea Bertolini Aleksiej Basow |
- | GTE Am | SMP Racing | M |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.