Halo ustąpi miejsca projektowi „tarczy”

W Paryżu odbyło się posiedzenie Grupy Strategicznej F1 oraz Komisji F1, przy którym uczestniczyli prezydent FIA Jean Todt oraz szef Formuły 1 Chase Carey, dla którego to pierwsze tego typu spotkanie.

Po przeanalizowaniu wielu projektów urządzeń mających za zadanie ochronę głowy kierowcy, zdecydowano o zmianie głównego kierunku rozwoju, którym będzie teraz przejrzysta „tarcza”.

Zajęto się także kilkoma dziurami w przepisach, które zostały ujawnione w ostatnich miesiącach. Zmiany te wejdą w życie w 2018 roku:

  • Zaostrzone zostały przepisy, które pozwoliły na wykorzystanie „płetw rekina” oraz dodatkowych skrzydeł w kształcie litery T,
  • Podjęte zostaną środki mające ukrócić wykorzystywanie oleju jako paliwa, ponadto dozwolone będzie użycie w jednym układzie napędowym oleju jednej specyfikacji w trakcie całego weekendu wyścigowego,
  • Wznowienie wyścigu po czerwonej fladze będzie mieć miejsce ze startu zatrzymanego,
  • Pirelli będzie mogło wykorzystywać samochody poprzedniej specyfikacji w celu opracowywania opon deszczowych na sezon 2018.

Zespoły zostały także upomniane, że od rundy w Barcelonie ściśle egzekwowane będą przepisy mówiące o widoczności numerów startowych oraz nazwisk kierowców na samochodach.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej FIA

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze