Okrążenie toru w Singapurze o 10 sekund szybsze?

Zespoły Formuły 1 przed Grand Prix Singapuru sugerują, że zmiany w układzie torze Marina Bay spowodują, iż okrążenie będzie pokonywane o nawet 10 sekund szybciej, niż dotychczas.

Od tegorocznej edycji Grand Prix Singapuru, trzeci sektor ulicznego toru został pozbawiony czterech zakrętów (od 16 do 19), na potrzeby trwających prac budowlanych. W efekcie powstała dodatkowa prosta, dzięki czemu okrążenie będzie bardziej płynne i mniej obciążające dla skrzyni biegów.

Sama trasa tym samym pozostanie skrócona o 123 metry, co zwiększy liczbę okrążeń w Grand Prix do 62, tak, aby zapewnić minimalny dystans 305 km, dedykowany dla każdego wyścigu z wyjątkiem Monako.  Zaistniałe zmiany mają obowiązywać przez trzy edycje wyścigu, a powrót do pierwotnego układu zapowiadany jest na sezon 2026.

Skrócenie układu toru Marina Bay i utworzenie prostego odcinka między starymi zakrętami nr 15 i nr 20 sprawia, że czasy okrążeń znacząco się zmienią. Początkowo sugerowano, że kierowcy przejadą jedną rundę ulicznego obiektu o 8 sekund szybciej, niż dotychczas, jednak pod uwagę brano model bolidu z sezonu 2020, który był zupełnie inną generacją samochodu F1. W obecnych przewidywaniach przy wykorzystaniu modelu z obecnego sezonu wszystko wskazuje na to, że czasy okrążeń będą jeszcze szybsze.

Zarówno Mercedes, jak i Haas przewidują, że samochody pokonają tor o 10 sekund szybciej, niż w zeszłym roku. Usunięcie czterech wolnych zakrętów zmniejszy również obciążenie opon. Wcześniej zaczynały się przegrzewać pod koniec okrążenia, ale teraz łagodniejszy trzeci sektor powinien pomóc kierowcom utrzymać je bliżej optymalnego okna pracy.

Kierowcy zauważają również, że fizycznie będzie to dla nich mniejsze obciążenie: „Zmiany wyglądają interesująco i prawdopodobnie sprawią, że wyścig będzie nieco mniej wymagający fizycznie. Będzie szybciej” – powiedział Kevin Magnussen. „Prawdopodobnie [wyścig] potrwa krócej, więc stracimy mniej płynu i będzie nieco mniej wymagający. Czas pokaże, czy to coś zmieni dla nas, jako zespołu”.

Z kolei Charles Leclerc uważa, że: „Nowa konfiguracja powinna być łatwiejsza pod kątem wyprzedzania, co jest ekscytującą zmianą ze względu na wyścig”.

Porównanie okrążenia toru Marina Bay w układzie 2022 vs 2023:

Źródło:racefans.net

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze