FIA wprowadza obowiązkowe pit-stopy w GP Kataru

Międzynarodowa Federacja Samochodowa po spotkaniu z Pirelli i zespołami podjęła decyzję o narzuceniu maksymalnej długości przejazdu na jednym komplecie podczas wieczornego wyścigu Formuły 1 o Grand Prix Kataru. To przełoży się na co najmniej 3 pit-stopy w trakcie rywalizacji.

Po piątkowym treningu na torze Lusail, Pirelli odkryło w wielu oponach niepokojące oddzielenie zewnętrznej warstwy gumy od rdzenia opony na ściankach bocznych. Problem dotyczył ogumienia, które miało przejechany dystans około 20 okrążeń, choć i nowsze opony miały oznaki tego problemu.

Za przyczynę podano nowe krawężniki «piramidki» Misano 200 o wysokości 50 mm. Jak się okazało, oscylacje przy dużych prędkościach bardzo negatywnie wpływało na konstrukcję opon Pirelli.

FIA wydała oświadczenie opisujące to zjawisko oraz poinformowała, że w zależności od zużycia opon zaobserwowanych podczas sobotniego sprintu na dystansie 19 okrążeń, podjęta zostanie decyzja w sprawie maksymalnej długości przejazdu na jednym komplecie opon oraz wymuszeniu nawet obowiązkowych trzech pit stopów co 20 okrążeń.

W niedzielę organ zarządzający po konsultacji z zespołami zdecydował się stricte nie narzucać minimalnej liczby postojów, ale za to postanowił, że maksymalna długość przejazdu na pojedynczym komplecie opon wyniesie 18 okrążeń. To przekłada się na co najmniej 3 wizyty każdego z kierowców w alei serwisowej.

W przypadku, jeśli którykolwiek z kierowców przekroczy ten limit, otrzyma czarną flagę dyskwalifikującą go z wyścigu.

Grand Prix Kataru Formuły 1 rozpocznie się o godzinie 19:00.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze