FIA zakazuje kierowcom wyprzedzania w tunelu w Abu Zabi

Niels Wittich, dyrektor wyścigu Formuły 1, wydał zakaz wszystkim kierowcom wyprzedzania innych zawodników na wyjeździe z alei serwisowej w Abu Zabi podczas sobotnich kwalifikacji.

Wittich w poprawionej wersji tradycyjnych notatek dyrektora wyścigu zaznaczył, że zabronione jest wyprzedzanie kogokolwiek od białej linii wyznaczającej koniec alei serwisowej, do drugiej linii samochodu bezpieczeństwa, który jest miejscem dołączenia na tor po wyjeździe z pit-lane.

Decyzję tę podjęto po piątkowych treningach F1, kiedy to mistrz świata Max Verstappen wyprzedził rywali, którzy opuszczali aleję serwisową w bardzo wolnym tempie.

Drugi trening, który był dwukrotnie przerywany czerwoną flagą, oznaczał mniej czasu na torze, zwłaszcza, że Verstappen nie jeździł w pierwszym treningu, ponieważ Red Bull wypełniał obowiązek oddania fotela na dwa treningi jednemu ze swoich juniorów.

Po drugiej czerwonej fladze wywołaną przez Nico Hülkenberga z Haasa, Verstappen był niemal na końcu kolejki kierowców wyjeżdżających z alei serwisowej, jadąc za dwoma Mercedesami George’a Russella i Lewisa Hamiltona. W tym momencie, gdy do końca FP2 zostało tylko 15 minut, Verstappen wyprzedził ich tuż przed tunelem po zewnętrznej charakterystycznego lewego zakrętu, natomiast na wzniesieniu postanowił wyprzedzić także Estebana Ocona z Alpine.

Wolna jazda w wykonaniu kierowców na wyjeździe alei serwisowej, aby stworzyć odstęp do samochodów przed dołączeniem do toru, była wzmożonym zjawiskiem, zwłaszcza w drugiej połowie sezonu, kiedy pojawił się limit maksymalnego czasu okrążenia w kwalifikacjach. Była to odpowiedź FIA na niebezpiecznie wolne tempo zawodników na torze, którzy szykowali się do przejechania mierzonego okrążenia, potencjalnie blokując drogę tym, którzy już znajdowali się na swojej pomiarowej próbie.

Zazwyczaj wyprzedzanie w okolicach alei serwisowej, o ile odbyło się w obrębie białych linii, nie stanowiło problemu. Teraz jednak dyrektor wyścigu zakazał takich działań, „chyba że samochód [z przodu] zwalnia z oczywistym problemem”.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze