Zatwierdzono zmianę weekendu sprinterskiego, zasady DRS i liczbę silników w F1

Komisja Formuły 1 zatwierdziła szereg zmian na sezon 2024. Najważniejsza z nich, to format weekendu sprinterskiego, zasady działania systemu DRS oraz liczbę silników.

Podczas spotkania w Londynie uporządkowano w końcu – będący pod sporym ostrzałem w zeszłym sezonie – system rozgrywania weekendów, podczas których odbywa się sprint F1.

Poniżej porównanie weekendów w roku 2023 i wprowadzone zmiany.

  Format weekendu sprinterskiego 2023 Format weekendu sprinterskiego 2024
Piątek Trening
Kwalifikacje do Grand Prix
Trening
Kwalifikacje do sprintu
Sobota Kwalifikacje do sprintu
Sprint
Sprint
Kwalifikacje do Grand Prix
Niedziela Wyścig Grand Prix Wyścig Grand Prix

Zmiany wprowadzono po kontrowersyjnym Grand Prix Stanów Zjednoczonych w Austin, gdzie po sprincie samochody od razu trafiały do parku zamkniętego i nie było możliwości ich sprawdzenia czy naprawy. W rezultacie po wyścigu głównym w niedziele, gdzie Lewis Hamilton i Charles Leclerc stanęli na podium, zostali oni zdyskwalifikowani za zbyt duży prześwit pomiędzy samochodem, a podłożem.

„Po wcześniejszym wsparciu Komisji F1 w sprawie aktualizacji weekendu sprinterskiego, uzgodniono zmianę kolejności sesji podczas weekendu ze sprintem, przy czym pierwszy wolny trening i kwalifikacje do sprintu będą się odbywać w piątek, a sam sprint i kwalifikacje do wyścigu głównego Grand Prix w sobotę, a samo Grand Prix w niedzielę. Udoskonalenia regulacyjne dotyczące tych zmian zostaną zaprezentowane Światowej Radzie Sportów Motorowych 28 lutego” – czytamy w oświadczeniu FIA.

Oprócz uporządkowania wyglądu weekendu ze sprintem, zwiększono pulę jednostek napędowych na sezon – z trzech do czterech. Uzgodniono również, że system DRS będzie można aktywować już po pierwszym okrążeniu wyścigu/restarcie, a nie jak wcześniej dwóch okrążeniach.

Źródło: fia.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze