Komisja Formuły 1 zatwierdziła szereg zmian na sezon 2024. Najważniejsza z nich, to format weekendu sprinterskiego, zasady działania systemu DRS oraz liczbę silników.
Podczas spotkania w Londynie uporządkowano w końcu – będący pod sporym ostrzałem w zeszłym sezonie – system rozgrywania weekendów, podczas których odbywa się sprint F1.
Poniżej porównanie weekendów w roku 2023 i wprowadzone zmiany.
Format weekendu sprinterskiego 2023 | Format weekendu sprinterskiego 2024 | |
Piątek | Trening Kwalifikacje do Grand Prix |
Trening Kwalifikacje do sprintu |
Sobota | Kwalifikacje do sprintu Sprint |
Sprint Kwalifikacje do Grand Prix |
Niedziela | Wyścig Grand Prix | Wyścig Grand Prix |
Zmiany wprowadzono po kontrowersyjnym Grand Prix Stanów Zjednoczonych w Austin, gdzie po sprincie samochody od razu trafiały do parku zamkniętego i nie było możliwości ich sprawdzenia czy naprawy. W rezultacie po wyścigu głównym w niedziele, gdzie Lewis Hamilton i Charles Leclerc stanęli na podium, zostali oni zdyskwalifikowani za zbyt duży prześwit pomiędzy samochodem, a podłożem.
„Po wcześniejszym wsparciu Komisji F1 w sprawie aktualizacji weekendu sprinterskiego, uzgodniono zmianę kolejności sesji podczas weekendu ze sprintem, przy czym pierwszy wolny trening i kwalifikacje do sprintu będą się odbywać w piątek, a sam sprint i kwalifikacje do wyścigu głównego Grand Prix w sobotę, a samo Grand Prix w niedzielę. Udoskonalenia regulacyjne dotyczące tych zmian zostaną zaprezentowane Światowej Radzie Sportów Motorowych 28 lutego”
– czytamy w oświadczeniu FIA.
Oprócz uporządkowania wyglądu weekendu ze sprintem, zwiększono pulę jednostek napędowych na sezon – z trzech do czterech. Uzgodniono również, że system DRS będzie można aktywować już po pierwszym okrążeniu wyścigu/restarcie, a nie jak wcześniej dwóch okrążeniach.
Źródło: fia.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.