Głośniejsze silniki i ścisła kontrola limitów toru od 2016 roku

Według nowych przepisów ustalonych podczas spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych, od przyszłego sezonu obowiązywać będzie ściślejsza kontrola limitów toru. Zostaną także wprowadzone rozwiązania, które mają poprawić dźwięk obecnych jednostek napędowych.

Kwestia tzw. track limits zaczęła się pojawiać znacznie częściej od Grand Prix Belgii. Kierowcy wówczas bardzo często wyjeżdżali poza linię toru w sekcji Raidillon, co w niektórych przypadkach kończyło się na nacinaniu opon i w efekcie ich poważnym uszkodzeniu, bądź też zniszczeniu.

„Regulamin Sportowy dotyczący limitów toru został doprecyzowany i jasno mówi, że kierowcy muszą dołożyć wszelkich starać, by wykorzystać linię toru przez cały czas i nie będą mogli świadomie wyjechać poza wyznaczoną trasę bez uzasadnionego powodu. Kary będą przyznawane na podstawie oceny, czy kierowca w danej sytuacji zyskał przewagę” - czytamy w oświadczeniu FIA.

Głośniejsze silniki

Światowa Rada Sportów Motorowych ratyfikowała także zmiany przepisów technicznych, które powinny zapewnić, by w przyszłym roku samochody F1 stały się głośniejsze. Zespoły w tym celu muszą przebudować układ wydechowy w swoich maszynach.

„Od 2016 roku wszystkie pojazdy muszą mieć oddzielną rurę wydechową, przez którą wszystkie spaliny muszą uchodzić. Zastosowanie tego rozwiązania umożliwi zwiększenie hałasu samochodu i nie będzie miała istotnego wpływu na moc lub poziom emisji spalin”.

Dodatkowe ustalenia

Oprócz wyżej wymienionych zmian, wprowadzono także poprawki dotyczące kilku innych kwestii.

  • Zatwierdzono wniosek Komisji F1 w zakresie zmian dotyczących jednostek napędowych oraz skrzyni biegów. Kary przed kwalifikacjami będą nakładane w zależności od czasu werdyktu. W przypadku zmian dokonanych po kwalifikacjach, kolejność nałożonych kar będzie ustalana na podstawie tego, który zespół jako pierwszy zgłosi delegatowi technicznemu zmiany.
  • Każdy kierowca, który spowoduje przesunięcie startu, nawet jeśli będzie w stanie ruszyć do kolejnego okrążenia rozgrzewkowego, będzie musiał wystartować z alei serwisowej. Taka sama procedura będzie stosowana w przypadku zawieszenia wyścigów, gdy zawodnicy zjadą do alei serwisowej.
  • Światowa Rada Sportów Motorowych dokonała licznych wyjaśnień w wyniku zapytań zespołów w kwestii używania tuneli aerodynamicznych i obliczeniowej mechaniki płynów, szczególnie skupiając się na kontrolą tychże narzędzi.
  • Od 2017 roku zakazane będzie umieszczanie kamer pokładowych na nosach samochodów.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze