Mercedes bliski zwiększenia poziomu hałasu

Mercedes opublikował film, w którym zaprezentował układ wydechowy tegorocznego samochodu oznaczonego symbolem W07. Niemiecki producent liczy, że takie rozwiązanie przyczyni się do poprawy poziomu hałasu obecnych silników.

Po prowadzeniu 1,6-litrowych silników V6 turbo w 2014 roku pojawiła się krytyka ze strony kibiców dotycząca braku dostatecznie wysokiego poziomu hałasu w porównaniu do poprzedniej ery V8. W odpowiedzi FIA dokonała zmian w tegorocznym regulaminie technicznym. Od teraz samochody mają mieć oddzielne rury wydechowe uchodzące z turbiny i zaworu zamontowanego po gorącej stronie turbiny, przy czym w przypadku ostatniego z wymienionych elementów dozwolona jest jedna lub dwie rury.

„Układ wydechowy silnika może mieć wyłącznie pojedynczą rurę wychodzącą z turbiny oraz jedną lub dwie rury z zaworu na spaliny, która musi być skierowana w całości tyłem do kierunku jazdy i przez którą muszą wychodzić wszystkie gazy spalinowe (…). Żadne z końcówek rur nie mogą stanowić części innej rury wydechowej” - czytamy w regulaminie.

Uważa się, że wraz ze wzrostem liczby rur wydechowych poziom decybeli powinien znowu wzrosnąć. Mercedes opublikował klip, na którym zaprezentowana jest końcówka układu wydechowego. O tym, czy rzeczywiście poziom hałasu wzrośnie do pożądanego stopnia, przekonamy się podczas nadchodzących przedsezonowych testów Formuły 1 w Barcelonie, które rozpoczynają się w najbliższy poniedziałek.

„Hałas jest ważnym czynnikiem dla tego sportu. W tym roku rury wydechowe są skierowane bezpośrednio do tyłu. Nie wolno tego zmieniać. Rura uchodząca z zaworu musi być również skierowana w kierunku przeciwnym do jazdy. Wcześniej problemem było to, że rura z zaworu upustowego była dołączona do głównego ujścia. Przez większość czasu zawór był zamknięty, więc był to po prostu ślepy zaułek podłączony do rury wydechowej. Działał on podobnie jak tłumik” – powiedział Andy Cowell, dyrektor Mercedes AMG High Performance Powertrains.

„Hałas z rury wydechowej jest większy, co potwierdzono podczas testów na hamowni. Niedługo przekonamy się, czy ma to również pokrycie na torze. Oprócz tego wykonujemy dodatkową pracę w celu poprawy poziomu hałasu” – dodał.

{youtube}UExqnh-Qjw8{/youtube}

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze