Hiszpan uzyskał najlepszy czas w drugiej sesji treningowej, a drugie miejsce zajął Lewis Hamilton, natomiast na trzeciej lokacie uplasował się Romain Grosjean.
Warunki na torze były o niebo lepsze od tego co miało miejsce w pierwszej sesji treningowej i dlatego kierowcy bardzo szybko zabrali się do roboty. Już po niecałych dziesięciu minutach wszyscy kierowcy mieli czas okrążenia. Widać było jednak, że brakuje przyczepności, ponieważ zawodnicy przestrzelali zakręty i blokowali opony.
Po dziesięciu minutach sesji na pozycji lidera widniał Mark Webber, ale po chwili jego rezultat poprawił Paul di Resta. Trzeci był Adrian Sutil, a po pewnym czasie Felipe Massa wskoczył najpierw na pozycję numer dwa, a potem objął prowadzenie, ale jego okrążenie szczególnie w szykanie 8/9 było emocjonujące, ponieważ otarł się o bariery. Najwidoczniej kierowcy Ferrari mają samochód, który pozwala na taką jazdę, ponieważ Fernando Alonso przejechał bardzo blisko ściany mistrzów. Mark Webber tyle szczęścia nie miał i w zakręcie 6 popełnił błąd, ale na szczęście z samochodem nic się nie stało.
Kierowcy przejeżdżali sporo okrążeń, ale przyczepność toru pozostawiała trochę do życzenia. Zawodnicy od czasu do czasu wyjeżdżali poza tor, jednak Lewis Hamilton poprawił swoje okrążenie i uzyskał pozycję lidera. Jego śladami próbował iść Nico Rosberg, ale czas jego okrążenia wystarczył na trzecią pozycję.
Paul di Resta od czasu do czasu poprawiał swój rezultat i wskakiwał do czołówki, a więc chyba ten dobry wynik z pierwszej sesji treningowej chyba o czymś świadczy. Jak się okazuje to trzeci sektor jest tym miejscem, w którym auta zespołu Force India dominują i dzięki temu uzyskują tak dobre czasy. Mimo to po kilku chwilach Sebastian Vettel wskoczył na prowadzenie.
Kierowcy od czterdziestu minut po rozpoczęciu sesji rozpoczęli przejazdy na ogumieniu sumermiękkim i po kilku minutach jazdy na tych oponach Na dwóch pierwszych pozycjach były Red Bulle. Podczas GP Monako można było dostrzec, że problemy z prędkością na tych oponach miały samochody Ferrari. Zdawało się to utrzymywać również i tutaj.
Jeżeli chodzi o tempo przy niedużym obciążeniu paliwem na ogumieniu supermiękkim to tak jak dawniej szybkie były Red Bulle i Mercedesy, a zaraz za nimi znajdowały się Lotusy oraz Ferrari. Chociaż tę teorię zaburzył najlepszy czas Hiszpana w tej sesji, a na trzydzieści minut przed końcem sesji zaczęło mżyć padać, ale nie było to żadnym problemem. W tym samym czasie kierowcy zaczęli skupiać się na symulacji wyścigu.
Jeżeli spojrzeć w końcówkę stawki to zobaczymy tam, że nie najlepiej jest z formą zespołu Sauber. Zarówno rezultat Estebana Gutierreza jak i Nico Hülkenberga jest wolniejszy o kilka dziesiątych od rywali z przodu, ale Niemiec był zaledwie o 0,1 sekundy szybszy od Julesa Bianchi z Marussi.
Kierowcy obrali nieco odmienne programy co do używania opon. Fernando Alonso postanowił skorzystać z ogumienia supermiękkiego, które przysparzało trochę problemów stajni z Maranello. Co ciekawe uzyskiwał bardzo dobre rezultaty.
Sesja przebiegała dosyć spokojnie, co z pewnością podobało się zespołom, a my liczymy na spore emocje podczas jutrzejszej sesji kwalifikacyjnej i wyścigu.
Wyniki:
P | Nr | Kierowca | Team | Czas | Strata | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:14.818 | 48 | |
2 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:14.830 | 0.012 | 45 |
3 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:15.083 | 0.265 | 40 |
4 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 1:15.212 | 0.394 | 46 |
5 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:15.249 | 0.431 | 46 |
6 | 4 | Felipe Massa | Ferrari | 1:15.254 | 0.436 | 43 |
7 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:15.280 | 0.462 | 41 |
8 | 15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:15.396 | 0.578 | 43 |
9 | 5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:15.422 | 0.604 | 29 |
10 | 19 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 1:15.566 | 0.748 | 38 |
11 | 7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:15.599 | 0.781 | 35 |
12 | 6 | Sergio Pérez | McLaren-Mercedes | 1:15.661 | 0.843 | 39 |
13 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:15.855 | 1.037 | 22 |
14 | 16 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:16.319 | 1.501 | 46 |
15 | 18 | Jean-Éric Vergne | STR-Ferrari | 1:16.351 | 1.533 | 38 |
16 | 17 | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 1:16.374 | 1.556 | 40 |
17 | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:16.475 | 1.657 | 45 |
18 | 11 | Nico Hülkenberg | Sauber-Ferrari | 1:16.929 | 2.111 | 35 |
19 | 22 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 1:17.070 | 2.252 | 41 |
20 | 20 | Charles Pic | Caterham-Renault | 1:17.236 | 2.418 | 35 |
21 | 23 | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 1:17.888 | 3.070 | 45 |
22 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | 1:18.392 | 3.574 | 39 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.