Niemiec był najszybszy w sesji kwalifikacyjnej, drugie miejsce zajął Mark Webber, a sensacyjnie na trzecim polu do jutrzejszego wyścigu ustawi się Nico Hülkenberg.
Kierowcy Formuły 1 przystąpili do kwalifikacji we Włoszech przy typowych warunkach dla tego kraju, czyli bezchmurnym niebie. Wysokie temperatury charakteryzowały nie tylko słupki rtęci, ale także wszystkich fanów.
Jako pierwszy na tor wyjechał Esteban Gutierrez. Swoje okrążenie pomiarowe już na początku kwalifikacji zaliczył również Nico Rosberg. Niemiec w trzeciej sesji treningowej miał problemy ze swoją maszyną, ale przez dwie godziny przerwy pomiędzy FP3 a czasówką zespół się z nimi uporał.
Dosyć szybko na tor wyjechali również kierowcy Ferrari, którzy do wykonania swoich okrążeń kwalifikacyjnych zastosowali ciekawą strategię, czyli jeden kierowca „holuje” drugiego. Zadziałało to w przypadku Fernando Alonso, który wskoczył na dłuższą chwilę na pozycję lidera. Po chwili pokonał go Jean Eric Vergne, który objął prowadzenie. Samochody Toro Rosso od początku dnia były najszybsze na torze.
Na dziewięć minut przed końcem trzeciej sesji treningowej swoje okrążenia pomiarowe mieli wszyscy kierowcy z wyjątkiem Sebastiana Vettela, który nie pojawił się jeszcze wtedy na torze. Po chwili Niemiec jednak wyjechał na twardych oponach. W tym samym czasie w pierwszej szóstce były dwa samochody Toro Rosso. Pozycję lidera cały czas obejmował Jean Eric Vergne.
Na swoim pierwszym pomiarowym okrążeniu Sebastian Vettel uzyskał trzeci czas, a Lewis Hamilton poprawił wynik Vergne. Na cztery okrążenia przed końcem wynik Brytyjczyka poprawił Niemiec o 0,2 sekundy.
Tymczasem zespół Force India był w niesamowitych tarapatach, ponieważ samochód nie był ani najszybszy na prostych ani stabilny w zakrętach. Obaj kierowcy przez pewien czas nie znajdowali się w 16 premiowanej awansem do Q2, ale udało im się popoprawiać wyniki kosztem Gutierreza i Bottasa.
Walka o awans do Q2 przebiegała bez większych emocji, chociaż w ostatniej chwili swój wynik poprawił Esteban Gutierrez, ale poprawił jego wynik Pastor Maldonado i nic się nie zmieniło. Do kierowców Marussi oraz Caterhama, który praktycznie zawsze nie wchodzą do drugiego segmentu czasówki dołączył Valtteri Bottas i Esteban Gutierrez.
Jako pierwszy na tor w drugim segmencie kwalifikacji wyjechał Daniel Ricciardo. Po chwili dołączyli do niego wszyscy kierowcy. Pierwszy wynik Australijczyka wyniósł 1:24,746 i był bardzo konkurencyjny. Przyszły kierowca Red Bulla od razu zjechał do garażu, a kilka chwil później swoje okrążenia zaczęli wykręcać czołowi zawodnicy. Alonso wyholował się za Massą uzyskując najlepszy czas weekendu.
Problemy z wykręceniem dobrego okrążenia miał Lewis Hamilton, który wyjeżdżając z ostatniego zakrętu i cudem nie rozbił swojej maszyny. Takich kłopotów nie miał Nico Rosberg, który uzyskał drugi wynik drugiej części sesji kwalifikacyjnej na jednym z pierwszych swoich okrążeń pomiarowych.
Duet Red Bulla oszczędzał opony, ponieważ zarówno Webber jak i Vettel wyjechali na tor w ostatnich minutach Q2. Australijczyk był bliski poprawienia czasu Alonso, ale zabrakło mu setnych części sekundy. Po chwili wszyscy zacierali ręce przed czasem Vettela i słuszni, ponieważ Niemiec jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1:23 sekund.
Po rewelacyjnym okrążeniu Hülkenberg wskoczył na szóstą pozycję, a jakieś problemy nękały Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk w ostatnich sekundach w końcu wykręcił dziewiąty czas. Sergio Pérez zepchnął Lewisa Hamiltona do grona kierowców nie awansujących do Q3. To on do ostatnich wyścigów startował z pierwszego pola. Sensację sprawił również duet Lotusa, który także nie pojawił się w finałowej części czasówki.
Jako pierwszy na swoje okrążenie pomiarowe wyjechał Mark Webber. Po kilku chwilach dołączył do niego duet Ferrari. Po trzech minutach w garażach pozostali tylko Ricciardo i Pérez. Australijczyk wykręcił pierwszy konkurencyjny czas i bliski tego był w stanie znajdować się tylko Sebastian Vettel, który pobił czas swojego kolegi z zespołu o ponad 0,1 sekundy.
Na trzy minuty przed końcem Q3 większość kierowców pozjeżdżała d alei serwisowej, a realizator mógł skupić się nad Danielem Ricciardo. Czas Australijczyka był jednak daleki od tego, co wykonał Mark Webber.
Na dwie minuty przed końcem Q3 na tor wyjechali wszyscy kierowcy i rozpoczęła się walka o Pole Position. Alonso dobrze pojechał pierwszy i drugi sektor z minimalną stratą, ale Massa wykonał lepszy czas od Hiszpana i nikomu nie udało się pobić czasu Vettela, który jeszcze poprawił swój czas.
Wyniki:
P | Nr | Kierowca | Team | Q1 | Q2 | Q3 | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:24.319 | 1:23.977 | 1:23.755 | 15 |
2 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 1:24.923 | 1:24.263 | 1:23.968 | 18 |
3 | 11 | Nico Hülkenberg | Sauber-Ferrari | 1:24.776 | 1:24.305 | 1:24.065 | 21 |
4 | 4 | Felipe Massa | Ferrari | 1:24.950 | 1:24.479 | 1:24.132 | 21 |
5 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:24.661 | 1:24.227 | 1:24.142 | 15 |
6 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:24.527 | 1:24.393 | 1:24.192 | 26 |
7 | 19 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 1:24.655 | 1:24.290 | 1:24.209 | 24 |
8 | 6 | Sergio Pérez | McLaren-Mercedes | 1:24.635 | 1:24.592 | 1:24.502 | 17 |
9 | 5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:24.739 | 1:24.563 | 1:24.515 | 21 |
10 | 18 | Jean-Éric Vergne | STR-Ferrari | 1:24.630 | 1:24.575 | 1:28.050 | 20 |
11 | 7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:24.819 | 1:24.610 | 16 | |
12 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:24.589 | 1:24.803 | 14 | |
13 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:24.737 | 1:24.848 | 14 | |
14 | 15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:25.030 | 1:24.932 | 19 | |
15 | 16 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:24.905 | 1:25.011 | 19 | |
16 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:25.009 | 1:25.077 | 18 | |
17 | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:25.226 | 13 | ||
18 | 17 | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 1:25.291 | 11 | ||
19 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | 1:26.406 | 9 | ||
20 | 20 | Charles Pic | Caterham-Renault | 1:26.563 | 10 | ||
21 | 22 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 1:27.085 | 11 | ||
22 | 23 | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 1:27.480 | 10 | ||
Q1 107% Czasu | 1:30.221 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.