Vettel wygrywa GP Korei

Niemiec wygrał pełen emocji wyścig o GP Korei, drugi był Kimi Räikkönen, a podium uzupełnił Romain Grosjean. Największe wrażenie zrobił na fanach ktoś inny, a był nim Nico Hülkenberg, który dojechał do mety na czwartym miejscu.

Kierowcy przystąpili do rywalizacji w wyścigu o GP Korei Południowej przy dosyć niepewnych warunkach, ponieważ z jednej strony wychodziło słońce a z drugiej było pochmurne niebo. Synoptycy, jednak byli niemalże pewni, że nie będzie deszczu i tym razem przekazali prawdziwą prognozę.

Wszyscy kierowcy bezproblemowo wystartowali do okrążenia formującego. Jest ono dosyć długie, ale oczywiście najważniejsze dogrzewanie opon i hamulców odbywało się w ostatnich zakrętach.

Znakomicie ruszył Vettel, ale dramatyczne rozstrzygnięcia miały miejsce w trzecim zakręcie, gdzie Massa się obrócił. Doszło do kolizji z Jensonem Buttonem, a jakby tego było mało Alonso także uszkodził swoją maszynę. Na tym całym zamieszaniu stracił Esteban Gutierrez, ale jego kolega z zespołu był piąty.

Po pierwszym okrążeniu Sebastian Vettel uciekł Romainowi Grosjeanowi na 2 sekundy. Do przodu próbował się przebijać także Mark Webber, ale Australijczyk pogrzebał swoje szanse poprzez słaby start.

Co ciekawe startujący z osiemnastej pozycji Pastor Maldonado był dziewiąty.

Na piątym okrążeniu do boksów zjechał Jenson Button. Niestety przedni spojler był na tyle uszkodzony, że trzeba było go wymienić. Oczywiście przy okazji zmieniono ogumienie na pośrednie.

Na szóstym okrążeniu Mark Webber wyprzedził pastora Maldonado i przeskoczył dzięki temu na dziesiątą pozycję. Jego kolega z zespołu, czyli Sebastian Vettel od kilku kółek nie był w stanie uzyskiwać czasów znacznie szybszych od Grosjeana.

Na siódmym okrążeniu do alei serwisowej zjechał Felipe Massa. Celem tego zjazdu nie była wymiana spojlera tylko opon. Na kolejnym kółku swoich mechaników odwiedziło trzech kierowców – Pastor Maldonado, Esteban Gutierrez oraz Paul di Resta.

Na dziewiątym okrążeniu Kimi Räikkönen w strefie DRS wyprzedził Fernando Alonso, ale na drugiej prostej Hiszpan próbował kontrować. Zaraz za tym duetem był Mark Webber.

Na dziesiątym okrążeniu mechaników odwiedził Lewsi Hamilton oraz Fernando Alonso. Obaj zmienili opony na pośrednie. Tymczasem Giedo van der Garde dostał karę przejazdu przez boksy za wyprzedzanie poza torem.

Na jedenastym okrążeniu mechaników odwiedziło czterech kierowców – Grosjean, Rosberg, Hülkenberg oraz Pérez. Na kolejnym kółku na pit stop zjechał Sebastian Vettel. Przewaga Niemca po jego zjeździe zmalała nad duetem goniącym go, czyli Grosjean i Hamilton.

Na kolejnym kółku mechaników odwiedził Mark Webber, który przez pewien moment nawet prowadził.

Po dwóch okrążeniach od zmiany ogumienia w samochodzie Vettela wszystko wróciło do normy i znowu uciekał Francuzowi. Niemiec był 0,5 sekundy szybszy od swojego rywala. Znacznie ciekawiej było na pozycjach od szóstej do dziewiątej, gdzie kierowcy jechali blisko siebie.

Wcześniej wspomniana czwórka przybliżała się do Daniela Ricciardo, który wystartował do tego wyścigu na oponach pośrednich. Na dziewiętnastym okrążeniu Australijczyk zjechał do alei sweiswoej i wyjechał na dwunastym miejscu.

W tym samym czasie tempo Vettela spadło, ponieważ przednia lewa opona była bardzo zużyta. Grosjean mógł nawet jechać szybciej od Niemca. Po dwóch okrążeniach tempo kierowcy Red Bulla powróciło.

Cały czas Alonso próbował wyprzedzić Nico Hülkenberga, który znajdował się na piątym miejscu. Jednakże samochód Saubera był bardzo szybki na prostych i nawet z pomocą DRS ciężko było go wyprzedzić. Do tego Hiszpan zmagał się z grainingiem opon.

Felipe Massa z drugim Sauberem, należącym do Estebana Gutierreza poradził sobie znaczniej szybciej niż jego kolega z zespołu z Hülkenbergiem. Brazylijczyk przesuwał się do przodu.

Na graining narzekała większa ilość kierowców. Zaliczał się do nich także Lewis Hamilton. Podobne kłopoty miał również Sebastian Vettel. Chociaż nie przeszkadzało to Nimcowi w wykonywaniu najszybszych okrążeń.

Na dwudziestym szóstym okrążeniu na swój drugi pit stop zjechał Kimi Räikkönen. Paul di Resta natomiast stracił panowanie nad swoją maszyną w trzynastym zakręcie i w ten sposób zakończył udział w GP Korei.

Na kolejnym okrążeniu Nico Hülkenberg zjechał w celu wymiany opon, a Mark Webber wyprzedził Fernando Alonso.

Tymczasem na dwudziestym okrążeniu na prostych wydzierały się iskry z szorującego o tor samochodu Nico Rosberga. Niemiec od razu zjechał do mechaników w celu wymiany przedniego spojlera.

Na trzydziestym pierwszym okrążeniu do boksów zjechał Lewis Hamilton i Mark Webber. Obaj założyli na swój samochód opony pośrednie.

Sergio Pérez przebił oponę na trzydziestym pierwszym okrążeniu i na tor wyjechać musiał samochód bezpieczeństwa. Oczywiście wszyscy kierowcy pozjeżdżali do alei serwisowej.

Na trzydziestym szóstym okrążeniu samochód bezpieczeństwa zjechał. Jak zazwyczaj Sebastian Vettel odjechał na bezpieczną odległość, ale tyle szczęści nie miał Adrian Sutil, który obrócił się w trzecim zakręcie. Doszło do kolizji z Markiem Webberem. Po chwili samochód Australijczyka zaczął płonąć.

Służby ratunkowe nie poradziły sobie najlepiej z ugaszeniem samochodu, dlatego też na tor ponownie wyjechał samochód bezpieczeństwa. W międzyczasie Kimi Räikkönen przebił się na drugą pozycję, a Hülkenberg na czwartą.

Na czterdziestym okrążeniu druga neutralizacja dobiegła końca. Tym razem Alonso wyprzedził Hamiltona, ale Brytyjczyk skontrował i odzyskał swoją pozycję.

Po pierwszym okrążeniu normalnej rywalizacji Sebastian Vettel zaczął uciekać Räikkönenowi. Z sektora na sektor przewaga Niemca rosła. Odwrotnie było w przypadku duetu walczącego o czwartą pozycję. Jednak Hülkenberg był znacznie szybszy na prostych i Hamilton nie był w stanie wyprzedzić swojego rywala.

Tymczasem niezwykle interesująca była walka o dziesiątą pozycję. Przez kilka zakrętów Massa wyprzedzał Péreza a ten kontrował, ale w zakręcie jedenastym Brazylijczyk znalazł miejsce na wyprzedzenie także Gutierreza oraz Maldonado.

Na czterdziestym siódmym okrążeniu Hamilton był niesamowicie blisko Hülkenberga i prawie go wyprzedził, ale zawodnik Saubera zablokował wewnętrzną trzeciego zakrętu i wyprzedzanie nie miało prawa wyjść. Jednak w pierwszym wirażu kolejnego okrążenia kieroca Mercedesa się odważył i wyprzedził Hulkenbera tylko, że nie przewidział faktu, iż Niemiec będzie mógł użyć systemu DRS. Dzięki temu Nico obronił swoją czwartą pozycję.

Tymczasem Romain Grosjean dostał prośbę od samego Erica Boulliera, aby spróbował wyprzedzić Kimiego Räikkönena.

Na pięćdziesiątym trzecim okrążeniu Nico Rosberg wyprzedził Jensona Buttona.

Niestety Daniel Ricciardo nie dojechał do mety, ponieważ doszło do jakieś awarii i musiał się zatrzymać.

Na ostatnim okrążeniu Fernando Alonso spróbował zaatakować Hamiltona w czwartym zakręcie, ale ta sztuka mu się nie udała.

Wyniki: 

PNrKierowcaTeamCzasPkt.
1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault Zwycięzca 25
2 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault +4.2 sek 18
3 8 Romain Grosjean Lotus-Renault +4.9 sek 15
4 11 Nico Hülkenberg Sauber-Ferrari +24.1 sek 12
5 10 Lewis Hamilton Mercedes +25.2 sek 10
6 3 Fernando Alonso Ferrari +26.1 sek 8
7 9 Nico Rosberg Mercedes +26.6 sek 6
8 5 Jenson Button McLaren-Mercedes +32.2 sek 4
9 4 Felipe Massa Ferrari +34.3 sek 2
10 6 Sergio Pérez McLaren-Mercedes +35.1 sek 1
11 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +35.9 sek  
12 17 Valtteri Bottas Williams-Renault +47.0 sek  
13 16 Pastor Maldonado Williams-Renault +50.0 sek  
14 20 Charles Pic Caterham-Renault +63.5 sek  
15 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault +64.5 sek  
16 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth +67.9 sek  
17 23 Max Chilton Marussia-Cosworth +72.8 sek  
18 18 Jean-Éric Vergne STR-Ferrari +2 okr  
19 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari +3 okr  
20 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes +5 okr  
NU 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault +19 okr  
NU 14 Paul di Resta Force India-Mercedes +31 okr

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze