Australijczyk korzystając z problemów technicznych swojego kolegi z zespołu uzyskał najszybszy czas. Drugi był Lewis Hamilton, a trzeci Nico Rosberg.
Pogoda na szczęście nie była dla kierowców problemem i gdy tylko na końcu alei serwisowej zapaliło się zielone światło to na tor wyjechali pierwsi zawodnicy. Oczywiście celem tego przejazdu było sprawdzenie zmian poczynionych w maszynie.
Tymczasem synoptycy czujnie przyglądali się niebu, bo na dzień dzisiejszy zapowiadano deszcz, ale na szczęście ciężko było dojrzeć chmury zwiastujące opady.
Kimi Räikkönen nie czekał długo, aby wykręcić pierwsze mierzone okrążenie. Fin od razu podczas swojego pierwszego stintu uzyskał czas jednego kółka. Jego strategię powtórzył Romain Grosjean. Po chwili w tabeli z wynikami widniał także rezultat Sergio Péreza.
Słaba przyczepność toru Suzuka dała o sobie znać również podczas trzeciej sesji treningowej, ale na początku oczywiście kierowcy nie chcieli rozbić swoich maszyn. Taki rozwój wypadków kosztowałby udział w sesji kwalifikacyjnej.
Po kwadransie trzeciej sesji treningowej na czele w tabeli z czasami znalazł się Mark Webber. Australijczyk uzyskał wynik aż o 0,5 sekundy na swoim pierwszym pomiarowym okrążeniu. Tak szybko jak on nie był w stanie pojechać ani Sebastian Vettel, który popełnił błąd ani Nico Rosberg.
Kierowcy Ferrari zdecydowali się nie uczestniczyć w pierwszej części trzeciego treningu. Na szczęście nie było to związane z żadnym problemem tylko taka była strategia. Nie wykluczone, że mechanicy nie mieli zbyt dużo pracy nad swoją maszyną i dlatego wczesne wjeżdżanie na jej sprawdzanie ustawień nie miało większego sensu.
Niestety Nico Hülkenberg miał problemy z silnikiem i jego udział w trzeciej sesji treningowej zakończył się dosyć szybko.
Tymczasem kierowcy zajęli się sprawdzaniem tempa wyścigowego, a Lewis Hamilton pomimo drobnego problemu w zakrętach Degner powiedział, że jest znacznie więcej przyczepności na torze. Na ironię losu chwilę później swój samochód niezbyt poważnie rozbił Adrian Sutil. Niemiec stracił przyczepność tyłu na wyjściu z zakrętu Spoon.
Na półmetku sesji liderem był Raomain Grosjean, drugie miejsce należało dla marka Webbera. Trzeci był Kimi Räikkönen.
Na piętnaście minut przed końcem sesji treningowej kierowcy zaczęli swoje wyjazdy na oponach pośrednich w celu sprawdzenia tempa kwalifikacyjnego.
Co ciekawe usterka w samochodzie Hülkenberga nie była aż tak pracochłonna jak się wydawało i Niemiec wyjechał na kilka okrążeń pod koniec trzeciej sesji treningowej. Problemy techniczne nie omieszkały natomiast Sebastiana Vettela. Mechanicy Niemca pracowali tak naprawdę nad wszystkim, nad czym się dało. Ted Kravitz powiedział, że przyczyną tego mogły być kłopoty Seba z wykręceniem najlepszego czasu okrążenia.
Jako pierwszy swoje okrążenie na oponach pośrednich wykonał Fernando Alonso. Kółko Hiszpana nie było zbyt rewelacyjne, ale mogliśmy zauważyć od dłuższego czasu, że Ferrari na tym torze nie jest zbyt szybkie.
Mark Webber poprawił swój wynik o blisko 0,6 sekundy. Tymczasem na torze byli wszyscy kierowcy z wyjątkiem Sebastiana Vettela. Jak się okazało Niemiec miał w swojej maszynie awarię systemu KERS.
Na swoim ostatnim okrążeniu Lewis Hamilton był bliski nieznacznej poprawy wyniku Marka Webbera, ale ta sztuka mu się nie udała.
Wyniki:
P | Nr | Kierowca | Team | Czas | Strata | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 1:32.053 | 17 | |
2 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:32.187 | 0.134 | 18 |
3 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:32.355 | 0.302 | 18 |
4 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:32.707 | 0.654 | 26 |
5 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:32.800 | 0.747 | 14 |
6 | 4 | Felipe Massa | Ferrari | 1:32.815 | 0.762 | 14 |
7 | 5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:32.869 | 0.816 | 17 |
8 | 7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:32.946 | 0.893 | 25 |
9 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:33.036 | 0.983 | 8 |
10 | 11 | Nico Hülkenberg | Sauber-Ferrari | 1:33.076 | 1.023 | 12 |
11 | 6 | Sergio Pérez | McLaren-Mercedes | 1:33.158 | 1.105 | 15 |
12 | 18 | Jean-Éric Vergne | STR-Ferrari | 1:33.260 | 1.207 | 15 |
13 | 19 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 1:33.490 | 1.437 | 16 |
14 | 16 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:33.638 | 1.585 | 17 |
15 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:33.660 | 1.607 | 19 |
16 | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:33.732 | 1.679 | 15 |
17 | 17 | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 1:33.955 | 1.902 | 18 |
18 | 15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:34.773 | 2.720 | 8 |
19 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | 1:35.473 | 3.420 | 20 |
20 | 20 | Charles Pic | Caterham-Renault | 1:35.518 | 3.465 | 18 |
21 | 23 | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 1:35.844 | 3.791 | 16 |
22 | 22 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 1:39.378 | 7.325 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.