Nico Rosberg wygrywa Grand Prix Austrii

W zeszłym roku na Red Bull Ring triumfował Nico Rosberg. Dziś Niemiec ponownie wygrał emocjonujący wyścig o Grand Prix Austrii. Podium uzupełnili Lewis Hamilton i nieoczekiwanie Felipe Massa.

Wyścig okazał się dość wymagający ze względu na specyfikę Red Bull Ring. Długość toru w Spielbergu wynosi ponad cztery kilometry, a więc cały dystans, który musieli pokonać kierowcy, to przeszło trzysta kilometrów. Jednak aż sześciu z nich nie dojechało do mety. Pogoda wbrew oczekiwaniom nie zaskoczyła zawodników. Temperatura powietrza wynosiła 14 °C, natomiast nawierzchni 27 °C.

Jeszcze przed startem wyścigu zmieniła się kolejność kierowców na starcie. Ostatecznie po nałożeniu kar +25 pól dla reprezentantów McLarena i +10 pozycji dla kierowców Red Bulla, ostatnie trzy linie zajęli kolejno od P20: Jenson Button, Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, Will Stevens, Roberto Merhi i Daniił Kwiat. Ponadto ważny był inny punkt regulaminu, który mówi, że jeżeli kierowca nie jest w stanie odsłużyć całej kary, to jej pozostałość jest zamieniana na sankcje czasowe w trakcie trwania wyścigu. I tym sposobem mechanicy Ricciardo musieli podczas pierwszego pit stopu kierowcy odczekać 5 sekund zanim rozpoczęli zmianę opon, na Alonso oczekiwała kara przejazdu przez aleję serwisową, a Button otrzymał +10 sekund stop & go.

Lewis Hamilton przegrał swój start z Nico Rosbergiem i spadł na drugą pozycję. Sebastian Vettel i Felipe Massa utrzymali się za kierowcami Mercedesa. Już podczas pierwszego okrążenia doszło do potężnej kraksy pomiędzy dwoma mistrzami świata – Fernando Alonso zderzył się z Kimim Räikkönenem. Cała ta sytuacja wyglądała bardzo groźnie, ale kierowcom na szczęście nic się nie stało. Tym incydentem sędziowie zajęli się już po zakończeniu Grand Prix, ponieważ zarówno Alonso, jak i Räikkönen nie mogli kontynuować wyścigu. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, który poprowadził stawkę aż do 6. okrążenia. Kolejną ofiarą Red Bull Ring został Will Stevens – kierowca Manora zatrzymał swój samochód i wrócił do alei serwisowej. Już na 10. okrążeniu swój wyścig zakończył również drugi reprezentant McLarena – Jenson Button. Powodem wycofania się z rywalizacji był problem z jednostką napędową. Oznacza to, że team z Woking kolejny raz nie przywiezie żadnych punktów z Grand Prix i ich dorobek nadal będzie wynosił cztery oczka.

Sędziowie zauważyli, że Marcus Ericsson popełnił falstart i nałożyli na kierowcę karę przejazdu przez aleję serwisową. Po zjeździe samochodu bezpieczeństwa Hamilton nie był w stanie wyprzedzić swojego zespołowego kolegi i to Rosberg poprowadził całą stawkę. Obaj kierowcy Mercedesa utrzymywali podobne tempo, ale Sebastian Vettel na 22. okrążeniu tracił już do liderów 10 sekund. Z kolejnymi problemami musiał zmierzyć się Ericsson, którego silnik wyłączył się pod koniec okrążenia. Szwed po zresetowaniu ustawień mógł jednak kontynuować wyścig.

Pierwsze grupowe zjazdy do boksów, które rozpoczął Romain Grosjena, zaczęły się w okolicach 25. okrążenia. Mechanicy Carlosa Sainza mieli problem ze zdjęciem lewej przedniej opony, co spowodowało, że Hiszpan spadł na 14. pozycję. Ponadto reprezentant Toro Rosso otrzymał dodatkowo karę 5 sekund za przekroczenie prędkości w alei serwisowej. Do niebezpiecznej sytuacji doszło także podczas pit stopu Valtteriego Bottasa, którego mechanicy za szybko wypuścili z boksu i zjeżdżający na wymianę opon Max Verstappen musiał hamować, aby nie uderzyć w samochód Williamsa.

W połowie dystansu wyścigu pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Rosberg z rekordem okrążenia 1:11,235, Hamilton, Massa, Vettel, Pérez, Bottas, Maldonado, Hülkenberg, Ricciardo i Verstappen. Spadek pozycji kierowcy Ferrari spowodowany był problemem z prawą tylną oponą podczas pit stopu. Grosjean z powodu usterki skrzyni biegów był kolejnym zawodnikiem, który przedwcześnie zakończył Grand Prix Austrii, a do Francuza dołączył także Carlos Sainz.

Sędziowie dopatrzyli się także błędu Hamiltona, który podczas zjazdu do alei serwisowej przekroczył linię i nałożyli na Anglika karę 5 sekund doliczonych do jego czasu końcowego. Natomiast Vettel zaczął zbliżać się do Massy, ale ostatecznie nie zdołał dojechać do Brazylijczyka. Drugie zjazdy do boksów rozpoczęły się w okolicach 50. okrążenia, a pierwszy u swoich mechaników pojawił się Daniel Ricciardo. 10 okrążeń przed końcem rywalizacji w pierwszej dziesiątce znajdowali się kolejno: Rosberg, Hamilton (+4,926), Massa (+22,043), Vettel (+22,158), Bottas, Hülkenberg, Verstappen, Maldonado, Pérez i Nasr. Ostatnie minuty wyścigu odbyły się spokojnie i bezkolizyjnie.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat Pits
1 6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team 71 okr. 1
2 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team +8.800 1
3 19 Felipe Massa Williams Martini Racing +17.573 1
4 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari +18.181 1
5 77 Valtteri Bottas Williams Martini Racing +53.604 1
6 27 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team +1:04.075 1
7 13 Pastor Maldonado Lotus F1 Team +1 okr 1
8 33 Max Verstappen Scuderia Toro Rosso +1 okr. 1
9 11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team +1 okr. 1
10 3 Daniel Ricciardo Infiniti Red Bull Racing +1 okr. 1
11 12 Felipe Nasr Sauber F1 Team +1 okr. 1
12 26 Daniił Kwiat Infiniti Red Bull Racing +1 okr. 2
13 9 Marcus Ericcson Sauber F1 Team +2 okr. 3
14 98 Roberto Merhi Manor Marussia F1 Team +3 okr. 1
NSK 8 Romain Grosjean Lotus F1 Team +36 okr. 2
NSK 55 Carlos Sainz Jr Scuderia Toro Rosso +36 okr. 2
NSK 22 Jenson Button McLaren Honda +63 okr. 3
NSK 28 Will Stevens Manor Marussia F1 Team +70 okr. 0
NSK 7 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari +71 okr. 0
NSK 14 Fernando Alonso McLaren Honda +71 okr. 0

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze