Honda czeka z wydaniem tokenów na rozwój silnika

Szef Hondy Yusuke Hasegawa powiedział, że japoński producent chce wykorzystać pozostałe żetony rozwojowe dzięki wprowadzeniu rzadszych, ale bardziej istotnych ulepszeń zamiast wprowadzać małe poprawki do silnika.

Partner techniczny McLarena jest jedynym producentem, który od startu sezonu 2016 nie wprowadził żadnych poprawek do swojej jednostki napędowej. Renault, które wprowadzi wkrótce swoje udoskonalenia, wykorzystał jeden żeton w Bahrajnie, a Mercedes i Ferrari skorzystali w Rosji odpowiednio z dwóch i trzech żetonów.

„Oczywiście będziemy kontynuowali rozwój. Trzeba po prostu podjąć decyzję dotyczącą tego, kiedy można wprowadzić nową technologię. Mamy kilka żetonów, jednak jest to ograniczona ilość i nie chcemy wykorzystać ich małymi krokami. Chcielibyśmy skorzystać z nich bardziej skutecznie niż stopniowo. Musimy od razu zobaczyć dokładny wynik rozwoju. Mam nadzieję, że będzie to duży krok naprzód. Słyszałem, że niektóre elementy są obiecujące, ale zanim nie wprowadzimy poprawek, nie poznamy dokładnych korzyści. Chcemy skoncentrować się głównie na silniku spalinowym i systemie ERS” – powiedział Yusuke Hasegawa.

W ostatnim czasie Światowa Rada Sportów Motorowych ratyfikowała regulacje, zgodnie z którymi wraz z końcem obecnego sezonu zniesiony zostanie system tokenów. Ma to być krok w kierunku wyrównania poziomu mocy, a Hasegawa powiedział, że Honda jest zadowolona z tej decyzji.

„Jestem zadowolony z tego, że Formuła 1 pozbywa się tego systemu na sezon 2017, jednak przed inżynierami będzie czekać duże wyzwanie. Mamy teraz większą swobodę w rozwoju, co jest dobre. Redukcja kosztów jest trudna do osiągnięcia przez wszystkich producentów, więc jesteśmy zadowoleni”.

Plany zwiększenia poziomu hałasu silnika obejmują wdrożenie standardowego generatora spalin w jednostce napędowej. Hasegawa nie jest pewien, czy F1 potrzebuje tego typu rozwiązania, ale chce zrobić to, czego chcą fani.

„Nie wiem, czy w Formule 1 jest potrzeba tak dużego hałasu. Jeśli jednak fani chcą wprowadzenia tego, wówczas będziemy słuchać się ich opinii. Naszym obowiązkiem jest to, by sugerować się zdaniem kibiców” – dodał.

Wykorzystanie tokenów rozwojowych przez poszczególnych producentów:

  • Ferrari - 26 (pozostało 6)
  • Mercedes - 21 (pozostało 11)
  • Honda - 18 (pozostało 14)
  • Renault - 8 (pozostało 24)

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze