Alonso: System halo powinien być aktywny

Zdaniem Fernando Alonso system halo powinien mieć możliwość przemieszczania się, po to aby uniknąć sytuacji, w których czas wysiadania z samochodu ma kluczowe znaczenie, a proponowany system ochrony głowy kierowcy utrudnia ten manewr.

Podczas pierwszego treningu w Malezji Kevin Magnussen zmuszony został do opuszczenia auta w wyniku pożaru, który wybuchł w jego samochodzie tuż po rozpoczęciu sesji. Cały incydent nie byłby może tak popularny, gdyby nie sprawa systemu halo, który – zdaniem kierowców – utrudniłby wysiadanie z auta, co byłoby szczególnie niebezpieczne w takiej sytuacji. Fernando Alonso zapytany o to, czy halo może powodować problemy z opuszczaniem samochódu, odparł: 

„Myślę, że tak. Kiedy jeździłem z halo w Singapurze, jedną z rzeczy którą zapamiętałem było to, że wysiadanie z samochodu jest trochę niekomfortowe. Z tego powodu opóźniono wprowadzenie tego systemu po to właśnie, aby upewnić się o wszystkich możliwościach. Może jest jakiś sposób aby przemieszczać halo, po to abyśmy mogli wydostawać się z auta trochę szybciej” - zastanawiał się Hiszpan.

System halo miał zostać wprowadzony w 2017 roku, jednak ostatecznie debiut przesunięto na kolejny sezon po to, aby dopracować wszystkie szczegóły. Usprawnienia tego systemu chce także Carlos Sainz, który podziela opinię Fernando Alonso odnośnie wysiadania z samochódu.

„Kiedy musisz wysiadać z auta tak szybko, to może być ciężkie, więc ważne jest, aby zastanowić się co możemy zrobić, by chronić naszą głowę, jednocześnie bez spowalniania ewakuacji z samochodu”.

Sainz zapytany o to, czy halo może powodować problemy z opuszczaniem auta w przypadku stałego umieszczenia systemu, bez możliwości przesunięcia, odpowiedział:

„Z tego co wywnioskowałem podczas testów - tak, trochę. Nie mogę wam powiedzieć jak wolniej wysiadałem, ponieważ nie pamiętam, jednak z pewnością byłem wolniejszy. To normalne, jeśli masz dodatkowy element w samochodzie w tym miejscu”.

„Sytuacja Kevina to dobry przykład dla FIA do przeanalizowania i przemyślenia. Cała sprawa polega na tym, aby mieli wiele przykładów, aby otrzymać pełen obraz sytuacji, dzięki czemu będą mogli zastanowić się, co można zrobić lepiej” - zakończył młodszy z Hiszpanów.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze