Button: Miłość do F1 musi pochodzić od samych kierowców

Jenson Button uważa, że pasja do sportu musi pochodzić od samych kierowców i to oni mają bezpośredni wpływ na to, jak sport będzie postrzegany przez kibiców.

Button zauważa, że zachowanie kierowców, które jest następnie przekazywane przez wszelakiej maści media, odgrywa ważną rolę w tym, jak odbierają ją osoby, które śledzą rywalizację w F1. W ostatnich latach wokół tego sportu panowały negatywne opinie pochodzące z różnych środowisk. Nawiązywały one głównie do opon, jak również do obecnych jednostek napędowych. W przypadku drugiej kwestii chodzi głównie o hałas, a raczej jego brak, generowany przez 1.6-litrowe silniki w układzie V6 z turbodoładowaniem i systemem odzyskiwania energii kinetycznej oraz cieplnej.

Zapytany o to, co zmieniłby w celu poprawy widowiska, odpowiedział: „Dążyłbym do większej przyczepności mechanicznej”.

„Również wprowadziłbym więcej docisku generowanego przez podwozie, a zmniejszyłbym go od strony przedniego i tylnego skrzydła. To dobry punkt wyjścia. Dla mnie przede wszystkim wszystko opiera się na czerpaniu przyjemności z jazdy, ponieważ to ogromna część tego sportu. Jeśli widzisz kierowców, którzy to kochają, myślę, że fani będą kochać to jeszcze bardziej” – powiedział kierowca McLarena.

W chwili obecnej przygotowywania jest duża ilość zmian, która ma docelowo zostać wprowadzona na rok 2017. W założeniu samochody mają wyglądać bardziej agresywnie i stać się tak szybkie, jak jeszcze nigdy dotąd. Szacuje się, że uzyskiwane czasy okrążeń mają być aż o 5 sekund lepsze niż teraz.

Wszyscy kierowcy są jednak zdania, że nawet tak duża ilość zmian nic nie zmieni. Przede wszystkim zwracają swoją uwagę na aspekt wyprzedzania, który, mimo wszystko, nie ulegnie poprawie. Szefowie zespołów z zakresu techniki odbędą spotkanie 18 sierpnia, aby omówić zmiany wprowadzone przez Grupę Strategiczną pod kątem większej ilości manewrów wyprzedzania.

„To będą zmiany na plus. Samochody na torze będą wyglądać lepiej. Nie uważam, że wyścigi obecnie są złe, ale sprawienie, że samochody będą szybsze w zakrętach, będzie dobrą rzeczą. Przyczepność mechaniczna jest niezwykle ważna, a biorąc pod uwagę docisk, musimy znaleźć sposób na wprowadzenie tego, aby holowanie się za kimś w cieniu aerodynamicznym nie miało wpływu na prowadzenie samochodu” – dodał Brytyjczyk.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze