Koniec dominacji Cadillaca, Parente mistrzem

Álvaro Parente został mistrzem sezonu 2016 Pirelli World Challenge. Portugalczyk przerwał pięcioletni okres dominacji Cadillaca i jego czołowego kierowcy, Johnnego O’Connela.

Mistrzostwo czołowej amerykańskiej serii wyścigów sprint, kierowca McLarena ekipy K-Pax zapewnił sobie dopiero w finałowym, pojedynczym wyścigu odbywającym się w ten weekend na torze Laguna Seca. Mimo dopiero szóstego miejsca w kwalifikacjach i pierwszej linii zajętej przez głównych kontrkandydatów – O’Connella i Patricka Longa – Parente ukończył wyścig na pozycji wicelidera – a ostatecznie został uznany za jego zwycięzcę, gdy po wyścigu sędziowie ukarali czołowego kierowcę Cadillaca za kontakt z Longiem w trakcie walki o prowadzenie na 27. okrążeniu wyścigu.

Owy pojedynek na szczycie, niemal do samego końca był ozdobą całej 50-minutowej rywalizacji. Startujący z drugiego miejsca Long intensywnie starał się wyprzedzić prowadzącego O’Connella, co w przypadku co najwyżej trzeciego miejsca Parente dawało właśnie Amerykaninowi tegoroczne mistrzostwo. Szanse na taki obrót spraw były niemałe, Parente mimo szybkiego awansu na trzecie miejsce podążał wciąż za duetem liderów – niestety, kontakt z Porsche z Cadillaciem O’Connella na finiszu odebrał Longowi zarówno miejsce na podium wyścigu, jak i praktycznie ostatnią szansę na mistrzostwo. Po weryfikacji incydentu, O’Connella przesunięto na piąte miejsce, za ostatecznie czwartego Longa – z szóstego w tym sezonie zwycięstwa cieszyć mógł się natomiast nowy mistrz.

Triumf Portugalczyka przyniósł tym samym koniec pięcioletniej dominacji fabrycznej ekipy Cadillaca, która od 2012 roku nieprzerwanie zdobywała kolejne mistrzostwa serii PWC. Przez cztery sezony, O’Connell triumfował w niej startując w niehomologowanym w GT3 modelu CTS-V.R – ubiegłoroczna zmiana na zgodny z regulaminem technicznym GT3 model ATS-V.R nie przerwała jednak tej serii, sezon 2015 także padając łupem trzykrotnego zwycięzcy 24h Le Mans w klasie GTS/GT1. Dopiero obecny sezon przyniósł pod tym względem zmianę, Cadillaca O’Connella stawiając poza podium klasyfikacji generalnej – w nim, prócz Parente i Longa, znalazł się jednak drugi z regularnych kierowców Cadillaca w tym sezonie, Michael Cooper. Co ciekawe, ostatnim triumfatorem PWC przed epoką Cadillaca był natomiast nie kto inny, jak Patrick Long, także i wtedy startując w wyścigowym Porsche 911.

Źródło: Pirelli World Challenge

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze