Pięciu producentów na czele 1. treningu

Andreas Simonsen w Mercedesie ekipy HTP Charouz był najszybszy w pierwszym treningu na torze Slovakia Ring. W sesji nie pojawiły się załogi Phoenix i Race Alliance.

Niemiecki Phoenix Racing, mimo pojawienia się pod Bratysławą, zdecydował się odpuścić rundę na Słowacji ze względu na (niekorzystny jego zdaniem) nowy balans wydajności – ciekawsze są jednak powody, z których na Slovakia Ring nie zobaczymy także Ferrari austriackiego Race Alliance. Jak się okazuje – zespół ten nie ma nic wspólnego ze znaną już wcześniej ekipą Race Alliance Motorsport, która została zresztą przemianowana na Alliance Racing Jet – a mitem jest także informacja, że jej współwłaścicielem jest aktorka Pamela Anderson. Najprawdopodobniej sytuacja wygląda tak, że współpracujący z Pamelą przy poprzednim zespole wyścigowym Markus Fux założył nowy zespół o podobnej nazwie – a ten od początku ma spore problemy finansowe, przez co na Slovakia Ring na pewno się nie pojawi. Czyżby Fux próbował wykorzystać starą nazwę zespołu (a przy okazji wsparcie tamtej ekipy przez Pamelę Anderson) do własnych celów? Możliwe, że jest to dopiero początek małego skandalu z wyścigami w tle…

Na Słowacji, ostatecznie pojawi się więc nie 23, a 21 pojazdów – a w pierwszym z treningów, najszybszym okazał się ten z kierowcą z kategorii Pro-Am Cup. 5 minut przed końcem 80-minutowej sesji, na jej czoło wszedł mianowicie Andreas Simonsen w Mercedesie nr 2 od HTP Charouz – w dodatku, pokonując wtedy Dominika Baumanna w innym pojeździe Pro-Am Cup, Lamborghini Gallardo nr 25 austriackiego Grasser Racing. Baumanna, pod koniec wyprzedził jednak Laurens Vanthoor w Audi nr 11 od Team WRT – ten zostając najszybszym wśród załóg czołowej kategorii Pro Cup.

Audi były zresztą bardzo szybkie przez niemal całą sesję – choć konkurenci nie byli tu wcale słabsi. Pół godziny po starcie, trzy widniejące na czele tabeli R8 LMS pokonał Alvaro Parente w McLarenie nr 9 od Sébastiena Loeba – a gdy Portugalczyka przebił René Rast, kierowcę Audi niespodziewanie pokonał Matheus Stumpf w Lamborghini ekipy Rodrive. Po kilku minutach, na czele znów pojawił się Parente – lecz wtedy kolejny Brazylijczyk, Carlos „Caca” Bueno w BMW nr 0, poprawił wynik Portugalczyka, zbliżając się do granicy 2:04. Tą, 10 minut przed końcem sesji przekroczył Baumann, ostatecznie pokonany przez Simonsena i Vanthoora – a czwartym kierowcą, któremu udało się ją przebić, był pod sam koniec treningu Andreas Zuber w McLarenie nr 10.

Czas Carlosa Bueno dał załodze nr 0 piąte miejsce – a za nim, szósty pod koniec sesji znalazł się Nicolaus Mayr-Melnhof w Audi nr 12. 20 minut wcześniej, do czołówki dołączył Alon Day w Mercedesie nr 1 – przez co czas Parentego okazał się dopiero ósmym wynikiem sesji, przed Matheusem Stumpfem z Rodrive. Dziesiątkę zamknął Filip Salaquarda z Ferrari ekipy AF Corse, będąc jednocześnie pierwszym kierowcą z czasem o ponad sekundę gorszym od lidera.

Poz Nr   Kierowca   Kat.   Zespół   Rezultat Strata
1
Siergiej Afanasiew
Andreas Simonsen 
1 PAM HTP Gravity Charouz  2:03.716  
2 11
Stéphane Ortelli
Laurens Vanthoor
1 PRO Belgian Audi Club
Team WRT
2:03.840 +0.124
3 25 
Hari Proczyk
Dominik Baumann 
2 PAM Grasser Racing  2:03.857 +0.141
4 10
Andreas Zuber
Mike Parisy
2 PRO Sébastien Loeb Racing 2:03.998 +0.282
5
Carlos Bueno
Allam Khodair
3 PRO BMW Team Brazil  2:04.158 +0.442
6 12 
René Rast
Nicolaus Mayr-Melnhof 
4 PRO Belgian Audi Club
Team WRT
2:04.349 +0.663
7 1
Maximilian Buhk
Alon Day
5 PRO HTP Gravity Charouz 2:04.368 +0.652
8 9
Sébastien Loeb
Alvaro Parente
6 PRO Sébastien Loeb Racing 2:04.538 +0.822
9
Matheus Stumpf
Patrick Cunha
3 PAM Rodrive Competicoes  2:04.602 +0.886
10 51 
Filip Salaquarda
Fabio Onidi
4 PAM AF Corse 2:04.843 +1.127
...     ...       ...      
17 50
Claudio Sdanewitsch
Michele Rugolo
1 GTR AF Corse 2::05.878 +2.162

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze