Nicki Thiim za kierownicą Audi #17 zespołu Scherer Sport PHX prowadzi po trzech godzinach tegorocznego wyścigu 24 godziny Spa-Francorchamps. Duńczyk 10 minut wcześniej wyprzedził Dennisa Marschalla w podobnym samochodzie.
Tuż po zakończeniu pierwszej godziny, niemal cała stawka zjechała do boksów na pierwszy obowiązkowy pit-stop. Na torze pozostali Jordan Pepper w Lamborghini #63 i Maro Engel w Mercedesie-AMG #99, którzy wykorzystali przedłużoną neutralizację na początku wyścigu, aby uzupełnić paliwo, dzięki czemu wysunęli się na dwa pierwsze miejsca.
Pepper w końcu zjechał do boksów po godzinie i 25 minutach. Jego Lamborghini zostało po chwili wprowadzone do garażu z powodu problemów z hamulcami. Załoga #63 straciła w ten sposób okrążenie do rywali i prawdopodobnie szanse na zwycięstwo.
Na prowadzenie powróciło Porsche #20, za kierownicą którego zasiadł Jannes Fittje. Po 90 minutach wyprzedził go jednak Alessio Rovera w Ferrari #51.
Change for the lead as Alessio Rovera finds a way past Jannes Fittje in the Huber Porsche to put Ferrari on top.
— CrowdStrike 24Hours of Spa (@24HoursofSpa) July 1, 2023
Could the Prancing Horse be a winner here, too?#spa24h #crowdstrike #fanatecgt #gtworldcheu #igtc #thebiggestgtraceintheworld pic.twitter.com/NmRaIhho8T
Włoch nie mógł jednak długo cieszyć się prowadzeniem, bo przed końcem drugiej godziny przebił oponę i musiał zjechać do boksów.
AF Corse's hopes are punctured as we approach the end of hour two!
— Intercontinental GT Challenge (@IntercontGTC) July 1, 2023
LIVE 📺 https://t.co/TY70FyI33w#IGTC | #Spa24H 🇧🇪 pic.twitter.com/f0upCqhOQV
Pechowo dla ekipy AF Corse, tuż po rozpoczęciu trzeciej godziny rywalizacji Indy Dontje wypadł z toru w zakręcie Pouchon i zakopał się w żwirowym poboczu, wywołując neutralizację. Rywale mogli wykorzystać ten moment na «darmowy» pit-stop, spychając Ferrari #51 na 25. pozycję.
Big spin for the #57 Winward Racing Mercedes-AMG as Indy Dontje comes very close to a damaging whack with the barriers.
— CrowdStrike 24Hours of Spa (@24HoursofSpa) July 1, 2023
Full course yellow while the car is recovered.#spa24h #crowdstrike #fanatecgt #gtworldcheu #igtc #thebiggestgtraceintheworld pic.twitter.com/C1DlOCLuOp
Prowadzenie objął Mattia Drudi w Audi #40 ekipy Tresor Orange1, który następnie oddał kierownicę Dennisowi Marshallowi. Niemiec był liderem, gdy samochód bezpieczeństwa zjechał do boksów, lecz od tego momentu dał się wyprzedzić Nickiemu Thiimowi w Audi #17 i Kévinowi Estre w Porsche #92. Obaj wykonali swoje manewry na tym samym okrążeniu – Thiim w pierwszym, a Estre w ostatnim zakręcie.
.@NickiThiim to the lead!
— Intercontinental GT Challenge (@IntercontGTC) July 1, 2023
LIVE 📺 https://t.co/TY70FyI33w#IGTC | #Spa24H 🇧🇪 pic.twitter.com/Dx1kAoXL9V
Na czwartej pozycji znajduje się Miguel Ramos w McLarenie #188, mając za sobą Timura Bogusławskiego w startującym z 23. pozycji Mercedesie-AMG #88. Marco Mapelli w Lamborghini #6 jest szósty, przed Driesem Vanthoorem w BMW #32. Po pechu zespołowego kolegi, najwyżej sklasyfikowanym kierowcą Ferrari jest Antonio Fuoco w samochodzie #71, jadący na 15. pozycji.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.