Chase Elliott odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie 2019, na ostatnich okrążeniach zdołał wytrzymać presję ze strony zespołowego kolegi Alexa Bowmana, a w zwycięstwie pomogła mu żółta flaga na ostatnim kółku, która tym samym zakończyła wyścig.

Talladega Superspeedway to najdłuższy oraz jeden z najszybszych torów w kalendarzu – liczący 2,5 mili obiekt za każdym razem gwarantuje kibicom ekscytujące widowisko. Kierowcy jadą z prędkością ponad 320 km/h koło w koło, wystarczy jeden błąd i mamy do czynienia z ogromną kraksą. Nie mogło być inaczej w niedzielnym wyścigu – ogromne prędkości, potężne wypadki, ciekawe strategie i wiele zmian na pozycji lidera, to tylko kilka cech tego spektaklu.

Stage 1

Zawody rozpoczął startujący z pole position Austin Dillon a tuż obok niego Aric Almirola, kierowcy szybko utworzyli dwie linie - wewnętrzną i zewnętrzną - i starali się jechać zachowawczo. Na 11. okrążeniu błąd popełnił Bubba Wallace, starał się popchnąć Ryana Blanyego i stracił panowanie nad swoim samochodem. Wywołał on “reakcję łańcuchową” – uderzył on w McDowella, Bowyer w Harvicka, niestety cała czwórka nie była w stanie kontynuować ścigania. Pit-stopy miały miejsce podczas zielonej flagi, aż trzech kierowców - Elliott, Blaney oraz Kyle Busch otrzymali karę za przekroczenie prędkości w alei serwisowej. Niespodziewanie na czele pojawił się Ty Dillon i to on wygrał (po raz drugi w tym roku) Stage 1.

Stage 2

Drugi segment był defnicją ścigania na Superspeedwayach - intensywna jazda koło w koło w trzech, momentami nawet w czterech liniach obok siebie wymagała najwyższych umiejętności od kierowców (i ich spotterów). Team Penske dominował w tej części wyścigu, jednak pod koniec to Chevrolety Team Hendrick wyszły na prowadzenie. Zwycięstwo w Stage 2. zgarnął Chase Elliott.

Stage 3

Trzecią, najbogatszą w akcje część wyścigu zaczął Eric Jones wraz z Ryanem Blaneym. Początek tego segmentu należał do Rickiego Stenhausa Jr., jego Ford Mustang świetnie się prowadził i dobrze blokował ataki kierowców z tyłu. Jazda przypominała Stage 2, a walka z każdym okrążeniem stawała się coraz bardziej zacięta. Na 33 okrążenia przed końcem większość stawki zjechała po paliwo, kuriozalna sytuacja miała miejsce podczas zjazdu Keselowskiego. Stracił on panowanie nad samochodem przy dohamowaniu do alei, obrócił się o 180 stopni i tyłem wjechał idealnie w wyznaczone dla niego miejsce. Po restarcie kierowcy kontynuowali ściganie. W powietrzu czuć było kraksę, która zazwyczaj ma miejsce w końcówce wyścigu, kierowcy jechali agresywnie, nie odpuszczali i walczyli o każdy centymetr toru.

Siedem okrążeń przed końcem potężne uderzenie w zewnętrzną ścianę zaliczył Chris Buscher, jego samochodu nie zdołał uniknąć Matt DiBenedetto, który równie mocno uderzył w tył Buschera. W kraksie udział wzięli również Martin Truex Jr oraz Justin Haley. Nascar wywiesiło czerwoną flagę na czas uprzątnięcia samochodów i odłamków.

Wyścig został wznowiony na 4 okrążenia przed końcem, kierowcy przejechali trzy kółka czysto a na prowadzenie wyszedł Chase Elliott. Zgodnie z regulaminem NASCAR, jeśli kierowcy zaczną ostatnie okrążenie – następna flaga kończy zawody. Ricky Stenhause Jr. uderzył w ścianę na samym początku ostatniego okrążenia ale zjechał na pobocze więc NASCAR nie wywiesiło żółtej flagi. Dwa zakręty później na przeciwległej prostej David Regan lekko potrącił Williama Byron ten zaś mocno uderzył w Kyle’a Larson oraz Jeffrey’a Earnhardta. Pojawiła się żółta flaga i wszystko było jasne – Chase Elliott był liderem w momencie neutralizacji więc to on został zwycięzcą wyścigu. Jednak uwaga była skupiona na aucie oznaczonym numerem 42. Kyle Larson po uderzeniu przez Byrona wzbił się w powietrze i z ogromną siłą uderzył w wewnętrzną ścianę toru, po uderzeniu przekoziołkował prawie 10 razy zanim jego samochód się zatrzymał. Earnhardt również uderzył w ścianę jednak jego samochód od razu stanął w miejscu. Na szczęście obu kierowcom nic się nie stało.

Chase Elliott dołączył do swojego ojca i wpisał się na listę zwycięzców na Talladega Superspeedway, jest to jego pierwsza wygrana w tym sezonie i czwarta w karierze.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race