Olli Caldwell odniósł zwycięstwo w popołudniowym, drugim sobotnim wyścigu Formuły 3 na hiszpańskim torze Circuit de Barcelona-Catalunya. Pokonał on Victora Martinsa i Frederika Vestiego, jak również wykorzystał dwie oddzielne kolizje wśród wcześniejszych liderów: Enzo Fittipaldiego i Davida Schumachera, a także Dennisa Haugera oraz Matteo Nanniniego.
Podobnie jak o poranku, warunki przed rozpoczęciem zmagań w Barcelonie były wręcz idealne. Temperatura powietrza wynosiła 25°C, zaś asfalt rozgrzany był do 42°C. Z powodu przesunięcia w czasie rozpoczęcia wcześniejszych kwalifikacji F1, rozpoczęcie drugiego wyścigu F2 również zostało przełożone o kilka minut.
Po zgaśnięciu czerwonych świateł startujący z pole position Fittilapdi obronił swoją pozycję na dojeździe do pierwszego zakrętu, podobnie jak ruszający obok niego Schumacher oraz Nannini, który ustawił się na trzeciej pozycji startowej. Za ich plecami w drugim zakręcie Aleksandr Smolar, który odniósł zwycięstwo w porannym pierwszym wyścigu, doznał przebicia opony po kontakcie z Clement Novalakiem, a następnie w gwałtowny sposób utracił panowanie nad swoim samochodem ART GP. Tuż po tym uderzył on i ciągnął ze sobą z toru Logana Sargeanta z ekipy Charouz Racing System, po czym ta dwójka utknęła w pułapce żwirowej i odpadła z wyścigu. Z powodu tego incydentu konieczny był wyjazd samochodu bezpieczeństwa.
SAFETY CAR (LAP 1/22)
— Formula 3 (@FIAFormula3) May 8, 2021
Logan Sargeant and our Race 1 winner Alex Smolyar are out on the opening lap 💔
Both drivers are out of the car and okay 👍#SpanishGP 🇪🇸 #F3 pic.twitter.com/CoiuxYhYuU
Wyścig został wznowiony na początku 5. okrążenia. Schumacher miał szansę, aby wyprzedzić Fittipaldiego już w pierwszym zakręcie tuż po restarcie, jednak zabrakło dosłownie metra, aby spróbować zamknąć drzwi Brazylijczykowi w tej sekcji toru i objąć prowadzenie, dzięki czemu reprezentant Charouz Racing System wciąż był liderem. Następnie Fittipaldi był w stanie odskoczyć nieco od Schumachera, lecz wraz z możliwością aktywacji systemu DRS Brazylijczyk ponownie znalazł się pod naciskami kierowcy zespołu Trident. Mimo tego, Fittipaldi był w stanie utrzymać za sobą Schumachera.
Na 10. okrążeniu Hauger z Prema Racing wykorzystał błąd Martinsa, który momentalnie stracił panowanie nad samochodem w środku dziewiątego zakrętu, a w związku z tym prędkość. W ślady Norwega poszedł jego zespołowy kolega Caldwell, który wyprzedził Francuza na prostej startowej, dzięki czemu zawodnicy Premy awansowali odpowiednio na czwarte i piąte miejsce.
Dwa kółka później Schumacher zbliżył się wystarczająco blisko do Fittipaldiego, aby z pomocą systemu DRS wyprzedzić rywala po wewnętrznej pierwszego zakrętu i objąć prowadzenie w wyścigu. Brazylijczyk nie zamierzał jednak tak łatwo oddać pozycji i na 15. okrążeniu w tym samym miejscu próbował odzyskać pozycję, lecz tym razem po zewnętrznej. Następnie obaj jechali koło w koło i w drugim zakręcie doszło między nimi do kolizji, w wyniku której Schumacher wyleciał z toru i uderzył w barierę, zaś Fittipaldi doznał uszkodzeń samochodu, spadając na trzecie miejsce, a następnie zatrzymując się na torze podczas neutralizacji za samochodem bezpieczeństwa. W wyniku tego nowym liderem został Nannini, na drugą pozycję awansował Hauger, a jako trzeci jechał Caldwell.
NOOOO!
— Formula 3 (@FIAFormula3) May 8, 2021
Fittipaldi and Schumacher make contact at Turn 2 and the race leader is OUT 💔 The Safety Car is deployed once more#SpanishGP 🇪🇸 #F3 pic.twitter.com/GCnyvaFhnI
Wyścig wznowiono na 18. okrążeniu. Hauger od razu przystąpił do ataku na Nanniniego na dojeździe do pierwszego zakrętu, lecz Włoch skutecznie obronił wewnętrzną część toru i pozostał na prowadzeniu. Między tą dwójką trwała jednak dalsza walka o potencjalne zwycięstwo – na przedostatnim okrążeniu Hauger próbował wyprzedzić po zewnętrznej Nanniniego, lecz doszło tu do kolejnej kolizji, w wyniku której Nannini został obrócony przez kierowcę Premy i w obu pojazdach doszło do uszkodzeń w samochodach.
LAP 21/22
— Formula 3 (@FIAFormula3) May 8, 2021
THE LEADERS COLLIDE AGAIN!
Nannini and Hauger come together at Turn 1 and they both plummet
CALDWELL LEADS!#SpanishGP 🇪🇸 #F3 pic.twitter.com/qCTCYbcL24
The leadership in this race was cursed 😱#SpanishGP 🇪🇸 #F3 pic.twitter.com/WCOI1qafW1
— Formula 3 (@FIAFormula3) May 8, 2021
Ten incydent wykorzystał Caldwell, który jednak także musiał odpierać ataki w pierwszym zakręcie na ostatnim okrążeniu wyścig, tym razem ze strony Martinsa. Francuz próbował objechać rywala po zewnętrznej, lecz musiał uciec poza tor, aby uniknąć kolizji. Caldwell ostatecznie odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w F3, zaś Martins wywalczył drugie miejsce. na najniższym stopniu podium stanął Vesti.
Jako czwarty linię mety przekroczył Novalak, piąty był Caio Collet, szósta lokata przypadła Jonny’emu Edgarowi, a punktowaną dziesiątkę zamknęli Jack Doohan, Jak Orawford oraz Juan Manuel Correa, dla którego jest to powrót do motorsportu po tragicznym w skutkach wypadku w Formule 2 w 2019 roku na torze Spa-Franchorchamps, gdzie zginął Anthoine Hubert.
Trzeci wyścig Formuły 3 w Barcelonie rozpocznie się w niedzielę o godzinie 12:05. Do niego z pole position wystartuje Hauger, który zwyciężył w piątkowych kwalifikacjach, obok niego ustawi się Doohan, a z trzeciej pozycji wystartuje Martins.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | Olli Caldwell | Prema Racing | 22 okr. | ||
2 | 17 | Victor Martins | MP Motorsport | + 0,905 | ||
3 | 7 | Frederik Vesti | ART Grand Prix | + 2,858 | ||
4 | 5 | Clement Novalak | Trident | + 3,742 | ||
5 | 18 | Caio Collet | MP Motorsport | + 3,979 | ||
6 | 25 | Jonny Edgar | Carlin Buzz Racing | + 4,522 | ||
7 | 11 | Ayumu Iwasa | Hitech Grand Prix | + 5,008 | ||
8 | 4 | Jack Doohan | Trident | + 5,511 | ||
9 | 10 | Jak Crawford | Hitech Grand Prix | + 5,868 | ||
10 | 9 | Juan Manuel Correa | ART Grand Prix | + 6,467 | ||
11 | 26 | Calan Williams | Jenzer Motorsport | + 6,757 | ||
12 | 2 | Arthur Leclerc | Prema Racing | + 8,552 | ||
13 | 12 | Roman Staněk | Hitech Grand Prix | + 9,862 | ||
14 | 31 | Reshad De Gerus | Charouz Racing System | + 10,328 | ||
15 | 27 | Pierre-Louis Chovet | Jenzer Motorsport | + 10,919 | ||
16 | 19 | Tijmen van der Helm | MP Motorsport | + 11,482 | ||
17 | 22 | Amaury Cordeel | Campos Racing | + 11,979 | ||
18 | 24 | Kaylen Frederick | Carlin Buzz Racing | + 14,113 | ||
19 | 16 | Rafael Villagómez | HWA Racelab | + 15,168 | ||
20 | 15 | Oliver Rasmussen | HWA Racelab | + 15,608 | ||
21 | 23 | Ido Cohen | Carlin Buzz Racing | + 16,047 | ||
22 | 28 | Filip Ugran | Jenzer Motorsport | + 16,408 | ||
23 | 21 | Lorenzo Colombo | Campos Racing | + 16,901 | ||
24 | 20 | László Tóth | Campos Racing | + 18,305 | ||
25 | 1 | Dennis Hauger | Prema Racing | + 1:27,491 | ||
26 | 14 | Matteo Nannini | HWA Racelab | + 1 okr. | ||
NSK | 30 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | |||
NSK | 6 | David Schumacher | Trident | |||
NSK | 29 | Logan Sargeant | Charouz Racing System | |||
NSK | 8 | Aleksandr Smolar | ART Grand Prix |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.