Caldwell wygrywa w F3 po dwóch oddzielnych kolizjach liderów

Olli Caldwell odniósł zwycięstwo w popołudniowym, drugim sobotnim wyścigu Formuły 3 na hiszpańskim torze Circuit de Barcelona-Catalunya. Pokonał on Victora Martinsa i Frederika Vestiego, jak również wykorzystał dwie oddzielne kolizje wśród wcześniejszych liderów: Enzo Fittipaldiego i Davida Schumachera, a także Dennisa Haugera oraz Matteo Nanniniego.

Podobnie jak o poranku, warunki przed rozpoczęciem zmagań w Barcelonie były wręcz idealne. Temperatura powietrza wynosiła 25°C, zaś asfalt rozgrzany był do 42°C. Z powodu przesunięcia w czasie rozpoczęcia wcześniejszych kwalifikacji F1, rozpoczęcie drugiego wyścigu F2 również zostało przełożone o kilka minut.

Po zgaśnięciu czerwonych świateł startujący z pole position Fittilapdi obronił swoją pozycję na dojeździe do pierwszego zakrętu, podobnie jak ruszający obok niego Schumacher oraz Nannini, który ustawił się na trzeciej pozycji startowej. Za ich plecami w drugim zakręcie Aleksandr Smolar, który odniósł zwycięstwo w porannym pierwszym wyścigu, doznał przebicia opony po kontakcie z Clement Novalakiem, a następnie w gwałtowny sposób utracił panowanie nad swoim samochodem ART GP. Tuż po tym uderzył on i ciągnął ze sobą z toru Logana Sargeanta z ekipy Charouz Racing System, po czym ta dwójka utknęła w pułapce żwirowej i odpadła z wyścigu. Z powodu tego incydentu konieczny był wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

Wyścig został wznowiony na początku 5. okrążenia. Schumacher miał szansę, aby wyprzedzić Fittipaldiego już w pierwszym zakręcie tuż po restarcie, jednak zabrakło dosłownie metra, aby spróbować zamknąć drzwi Brazylijczykowi w tej sekcji toru i objąć prowadzenie, dzięki czemu reprezentant Charouz Racing System wciąż był liderem. Następnie Fittipaldi był w stanie odskoczyć nieco od Schumachera, lecz wraz z możliwością aktywacji systemu DRS Brazylijczyk ponownie znalazł się pod naciskami kierowcy zespołu Trident. Mimo tego, Fittipaldi był w stanie utrzymać za sobą Schumachera.

Na 10. okrążeniu Hauger z Prema Racing wykorzystał błąd Martinsa, który momentalnie stracił panowanie nad samochodem w środku dziewiątego zakrętu, a w związku z tym prędkość. W ślady Norwega poszedł jego zespołowy kolega Caldwell, który wyprzedził Francuza na prostej startowej, dzięki czemu zawodnicy Premy awansowali odpowiednio na czwarte i piąte miejsce.

Dwa kółka później Schumacher zbliżył się wystarczająco blisko do Fittipaldiego, aby z pomocą systemu DRS wyprzedzić rywala po wewnętrznej pierwszego zakrętu i objąć prowadzenie w wyścigu. Brazylijczyk nie zamierzał jednak tak łatwo oddać pozycji i na 15. okrążeniu w tym samym miejscu próbował odzyskać pozycję, lecz tym razem po zewnętrznej. Następnie obaj jechali koło w koło i w drugim zakręcie doszło między nimi do kolizji, w wyniku której Schumacher wyleciał z toru i uderzył w barierę, zaś Fittipaldi doznał uszkodzeń samochodu, spadając na trzecie miejsce, a następnie zatrzymując się na torze podczas neutralizacji za samochodem bezpieczeństwa. W wyniku tego nowym liderem został Nannini, na drugą pozycję awansował Hauger, a jako trzeci jechał Caldwell.

Wyścig wznowiono na 18. okrążeniu. Hauger od razu przystąpił do ataku na Nanniniego na dojeździe do pierwszego zakrętu, lecz Włoch skutecznie obronił wewnętrzną część toru i pozostał na prowadzeniu. Między tą dwójką trwała jednak dalsza walka o potencjalne zwycięstwo – na przedostatnim okrążeniu Hauger próbował wyprzedzić po zewnętrznej Nanniniego, lecz doszło tu do kolejnej kolizji, w wyniku której Nannini został obrócony przez kierowcę Premy i w obu pojazdach doszło do uszkodzeń w samochodach.

Ten incydent wykorzystał Caldwell, który jednak także musiał odpierać ataki w pierwszym zakręcie na ostatnim okrążeniu wyścig, tym razem ze strony Martinsa. Francuz próbował objechać rywala po zewnętrznej, lecz musiał uciec poza tor, aby uniknąć kolizji. Caldwell ostatecznie odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w F3, zaś Martins wywalczył drugie miejsce. na najniższym stopniu podium stanął Vesti.

Jako czwarty linię mety przekroczył Novalak, piąty był Caio Collet, szósta lokata przypadła Jonny’emu Edgarowi, a punktowaną dziesiątkę zamknęli Jack Doohan, Jak Orawford oraz Juan Manuel Correa, dla którego jest to powrót do motorsportu po tragicznym w skutkach wypadku w Formule 2 w 2019 roku na torze Spa-Franchorchamps, gdzie zginął Anthoine Hubert.

Trzeci wyścig Formuły 3 w Barcelonie rozpocznie się w niedzielę o godzinie 12:05. Do niego z pole position wystartuje Hauger, który zwyciężył w piątkowych kwalifikacjach, obok niego ustawi się Doohan, a z trzeciej pozycji wystartuje Martins.

PNrKierowcaZespółRezultat
13
Olli Caldwell
Prema Racing22 okr.
217
Victor Martins
MP Motorsport+ 0,905
37
Frederik Vesti
ART Grand Prix+ 2,858
45
Clement Novalak
Trident+ 3,742
518
Caio Collet
MP Motorsport+ 3,979
625
Jonny Edgar
Carlin Buzz Racing+ 4,522
711
Ayumu Iwasa
Hitech Grand Prix+ 5,008
84
Jack Doohan
Trident+ 5,511
910
Jak Crawford
Hitech Grand Prix+ 5,868
109
Juan Manuel Correa
ART Grand Prix+ 6,467
1126
Calan Williams
Jenzer Motorsport+ 6,757
122
Arthur Leclerc
Prema Racing+ 8,552
1312
Roman Staněk
Hitech Grand Prix+ 9,862
1431
Reshad De Gerus
Charouz Racing System+ 10,328
1527
Pierre-Louis Chovet
Jenzer Motorsport+ 10,919
1619
Tijmen van der Helm
MP Motorsport+ 11,482
1722
Amaury Cordeel
Campos Racing+ 11,979
1824
Kaylen Frederick
Carlin Buzz Racing+ 14,113
1916
Rafael Villagómez
HWA Racelab+ 15,168
2015
Oliver Rasmussen
HWA Racelab+ 15,608
2123
Ido Cohen
Carlin Buzz Racing+ 16,047
2228
Filip Ugran
Jenzer Motorsport+ 16,408
2321
Lorenzo Colombo
Campos Racing+ 16,901
2420
László Tóth
Campos Racing+ 18,305
251
Dennis Hauger
Prema Racing+ 1:27,491
2614
Matteo Nannini
HWA Racelab+ 1 okr.
NSK30
Enzo Fittipaldi
Charouz Racing System
NSK6
David Schumacher
Trident
NSK29
Logan Sargeant
Charouz Racing System
NSK8
Aleksandr Smolar
ART Grand Prix

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze