Hauger wygrywa na mokrym Hungaroringu po spektakularnym wyprzedzeniu Leclerca

Dennis Hauger odniósł zwycięstwo w deszczowym ostatnim wyścigu Formuły 3 na węgierskim torze Hungaroring, pokonując w bezpośrednim pojedynku zdobywcę pole position i jednocześnie zespołowego kolegę z Premy Racing – Arthura Leclerca. Na najniższym stopniu podium stanął Jack Doohan z zespołu Trident.

Pogoda w niedzielę była zupełnie inna niż w piątek czy sobotę. Najpierw o poranku przez Budapeszt przeszła ulewa, a następnie przez kolejne godziny pojawiały się sporadyczne opady. Tuż przed startem samego wyścigu deszcz zdecydowanie się nasilił, w wyniku czego kierowcy zostali zmuszeni do rozpoczęcia rywalizacji na oponach deszczowych. Ponadto, dyrekcja wyścigu zdecydowała się na start lotny po przejechaniu kilku okrążeń za samochodem bezpieczeństwa. Temperatura powietrza wynosiła 22°C, a asfaltu – tylko 25°C.

Samochód bezpieczeństwa zjechał po dwóch okrążeniach i o taki dystans został skrócony sam wyścig. Ruszający z pole position Leclerc utrzymał na starcie zespołowego kolegę z Premy Racing, Haugera, zaś cała stawka przejechała bezproblemowo przez pierwszy zakręt.

Jeszcze przed końcem pierwszego kółka samochód bezpieczeństwa musiał powrócić na tor z powodu wypadku Victora Martinsa, który próbując wyprzedzić Olivera Rasmussena zderzył się z rywalem, a następnie po uszkodzeniu przedniego skrzydła dosłownie w ostatniej chwili był w stanie wyhamować przed barierą. Po chwilowym postoju Francuz powrócił na tor, a następnie do alei serwisowej na wymianę skrzydła.

Wyścig wznowiono na czwartym okrążeniu, na którym Leclerc nie miał większych problemów z utrzymaniem prowadzenia przed Haugerem. Na trzeciej pozycji wciąż podążał Doohan, a swoje lokaty utrzymali także jego zespołowi koledzy z ekipy Trident: czwarty David Schumacher i piąty Clement Novalak. Na następnym kółku Olli Caldwell, który walczył o siódme miejsce z Frederikiem Vesti, popełnił błąd na hamowaniu do pierwszego zakrętu i delikatnie kolidował z rywalem, lecz nie miało to większych konsekwencji poza utratą pozycji przez Caldwella na rzecz Ayumu Iwasy i spadkiem na dziewiątą lokatę.

W międzyczasie deszcz ustał i pojawiło się słońce, lecz tor pozostawał bardzo mokry, przez co kierowcy nie mieli co myśleć o zmianie opon na slicki. Na zmianę warunków na torze nie zamierzał czekać lider mistrzostw Hauger, który podążał tuż za Leclerkiem i szukał okazji na pokonanie Monakijczyka. Leclerc odczuł presję ze strony zespołowego kolegi i zaczął popełniać drobne błędy, które tylko bardziej zachęciły Haugera do ataku. Leclerc dwoił się i troił, aby zachować za swoimi plecami Duńczyka, a na walce duetu Premy najbardziej skorzystał Doohan, który dołączył do tej walki.

Na dziewiątym okrążeniu Hauger zdecydował się na atak po zewnętrznej drugiego zakrętu, a linia jazdy zmieniła się w wewnętrza do trzeciego zakrętu, co pozwoliło liderowi mistrzostw na objęcie prowadzenia oraz dość szybkie powiększenie różnicy nad Leclerkiem do półtorej sekundy. Sytuacji nie wykorzystał Doohan, który także zaczął tracić dystans do dwójki Premy.

Leclerc był jednak w stanie odrobić powstałą wcześniej stratę, a dobrą dyspozycję potwierdził czasem o 0,8 sekundy szybszym od lidera na 12. okrążeniu. Hauger, który otrzymał polecenie dbania o opony ze względu na możliwe przeschnięcie toru w końcówce rywalizacji, skutecznie odpowiedział na tę wiadomość, ustanawiając najszybsze kółko wyścigu i utrzymując sekundową przewagę nad partnerem z ekipy.

Na 15. okrążeniu wszystko na jedną kartę postawił zwycięzca sobotniego popołudniowego wyścigu, Matteo Nannini, który podążał na 17. pozycji. Podopieczny Mercedesa zjechał do alei serwisowej, żeby założyć opony przeznaczone na suchą nawierzchnię, jednak z powodu bardzo wolnego pit stopu spowodowanego problemem z podniesieniem przedniej części samochodu, Włoch powrócił na tor na ostatnim miejscu ze sporą stratą do reszty stawki. Początkowo wydawało się, że na podobną strategię zdecyduje się Jonny Edgar, jednak Brytyjczyk zjechał do alei serwisowej, aby wycofać się z wyścigu z powodu problemów technicznych.

Na trzy okrążenia przed końcem na tor ponownie wyjechał samochód bezpieczeństwa. Najpierw w przedostatnim zakręcie doszło do kolizji, w wyniku którego Amaury Cordeel próbował wyprzedzić Romana Staneka, lecz po utracie przyczepności po wewnętrznej uderzył w swojego rywala, przy czym obaj byli w stanie kontynuować wyścig.

Chwilę później do większego wypadku doszło w drugim zakręcie. Tam Jak Crawford próbując pokonać Ido Cohena uderzył w kierowcę Carlina, który następnie po obróceniu się został uderzony w przód swojego samochód przez Laszlo Totha. Mimo groźnie wyglądającego incydentu, wszyscy kierowcy wyszli z niego cało.

Samochód bezpieczeństwa pozostał na torze już do końca wyścigu. Hauger odniósł trzecie zwycięstwo w tym sezonie, drugie miejsce zajął Leclerc, a na najniższym stopniu podium stanął Doohan. Czwartą lokatę wywalczył Schumacher, piąty był Novalak, jako szósty linię mety przekroczył Aleksandr Smolar, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Vesti, Caldwell, Enzo Fittipaldi oraz Logan Sargeant.

Na kierowców Formuły 3, podobnie jak w przypadku Formuły 1, nadszedł czas na zasłużone wakacje. Zawodnicy powrócą na tor na belgijski tor Spa-Francorchamps w ostatni weekend sierpnia.

PNrKierowcaZespółRezultat
11
Dennis Hauger
Prema Racing20 okr.
22
Arthur Leclerc
Prema Racing+ 1,345
34
Jack Doohan
Trident+ 2,203
46
David Schumacher
Trident+ 2,736
55
Clement Novalak
Trident+ 3,268
68
Aleksandr Smolar
ART Grand Prix+ 3,405
77
Frederik Vesti
ART Grand Prix+ 3,659
83
Olli Caldwell
Prema Racing+ 4,964
930
Enzo Fittipaldi
Charouz Racing System+ 5,242
1029
Logan Sargeant
Charouz Racing System+ 5,461
1121
Lorenzo Colombo
Campos Racing+ 5,979
1211
Ayumu Iwasa
Hitech Grand Prix+ 6,268
1324
Jake Hughes
Carlin Buzz Racing+ 8,050
149
Juan Manuel Correa
ART Grand Prix+ 8,279
1510
Jak Crawford
Hitech Grand Prix+ 8,417
1618
Caio Collet
MP Motorsport+ 9,282
1726
Calan Williams
Jenzer Motorsport+ 10,052
1827
Johnathan Hoggard
Jenzer Motorsport+ 16,140
1919
Tijmen van der Helm
MP Motorsport+ 18,753
2031
Reshad De Gerus
Charouz Racing System+ 27,090
2115
Oliver Rasmussen
HWA Racelab+ 27,678
2228
Filip Ugran
Jenzer Motorsport+ 28,155
2316
Rafael Villagómez
HWA Racelab+ 28,435
2412
Roman Staněk
Hitech Grand Prix+ 29,002
2522
Amaury Cordeel
Campos Racing+ 52,735
2614
Matteo Nannini
HWA Racelab+ 53,284
2717
Victor Martins
MP Motorsport+ 58,168
NSK23
Ido Cohen
Carlin Buzz Racing
NSK20
László Tóth
Campos Racing
NSK25
Jonny Edgar
Carlin Buzz Racing

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze