Alexander Rossi pokonał zdobywcę pole position Willa Powera, by na owalu Pocono sięgnąć po swoje trzecie tegoroczne zwycięstwo w IndyCar Series. Podium uzupełnił lider klasyfikacji generalnej Scott Dixon.
Jeszcze przed startem doszło do pierwszego incydentu – Graham Rahal zaczął przyspieszać zanim pojawiła się zielona flaga i uderzył w tył samochodu Spencera Pigota, przez co ten obrócił się i uderzył w ścianę. Rahal uszkodził przód swojego auta, a ponadto otrzymał karę za spowodowanie kolizji i do końca nie opuścił ostatniej pozycji. Pigot powrócił jeszcze na tor, lecz wycofał się po przejechaniu 17 okrążeń.
Na krótkim odcinku zielonej flagi Rossi zdołał wyprzedzić startującego z drugiego pola Josefa Newgardena, a podczas restartu na siódmym okrążeniu objął prowadzenie wyprzedzając Powera w pierwszym zakręcie.
Rywalizacja nie została wznowiona na długo, bowiem w drugim zakręcie doszło do kolizji Roberta Wickensa z Ryanem Hunter-Reayem, w wyniku której ten pierwszy wzbił się w powietrze i uderzył w okalającą tor siatkę. W powstałym karambolu uczestniczyli również James Hinchcliffe, Takuma Sato i Pietro Fittipaldi.
Poza Wickensem, wszyscy kierowcy opuścili swoje samochody o własnych siłach. Kanadyjczyk musiał zostać wyciągnięty ze swojego auta i przetransportowano go helikopterem do pobliskiego szpitala, gdzie stwierdzono niezagrażające życiu urazy.
Wyścig został wznowiony po dwugodzinnej przerwie i już do samego końca przebiegał bez zakłóceń. Rossi utrzymał prowadzenie i zaczął systematycznie budować przewagę nad Powerem, który to odjechał na kilka sekund od Newgardena. O kolejne miejsca walczyli Zach Veach, Sébastien Bourdais, Marco Andretti, Ed Carpenter, Scott Dixon, Matheus Leist i Simon Pagenaud.
Sytuacja zmieniła się po drugiej serii pitstopów w okolicach 70. okrążenia – Rossi co prawda nadal odjeżdżał od Powera, lecz na trzecie miejsce wyszedł Marco Andretti, który zatrzymał się jako jeden z pierwszych i wykorzystał czysty tor do kręcenia szybkich czasów. Na czwartą lokatę awansował Dixon, natomiast Newgarden spadł na koniec pierwszej piątki, przed Bourdaisa i Veacha, a po kolejnej serii zjazdów został wyprzedzony także przez Francuza.
Kluczowy moment wyścigu nadszedł na 136. okrążeniu, kiedy Rossi zjechał do boksów na swój przedostatni postój. Power zaoszczędził paliwo, by przejechać o jedno szybkie kółko więcej i po swoim zjeździe powrócił na tor jako lider. Rossi wyprzedził go jednak na 140. okrążeniu i od tamtej pory kontrolował sytuację. Choć Power opóźnił także swój ostatni zjazd, utknął za jednym z dublowanych kierowców i nie mógł wykorzystać strategii do ponownego objęcia prowadzenia.
Na swojej drodze do zwycięstwa Rossi zdublował wszystkich kierowców oprócz Powera oraz Dixona i Bourdaisa, którzy do ostatniego okrążenia toczyli walkę o trzecie miejsce – choć Francuz momentami zbliżał się na kilka długości samochodu, nie mógł wymusić błędu na liderze klasyfikacji generalnej, który dzięki finiszowi w pierwszej trójce zminimalizował poniesione straty i nadal ma 29-punktowe prowadzenie w tabeli nad Rossim.
Wcześniejsze zjazdy do boksów miały konsekwencje dla Andrettiego, który w końcówce musiał oszczędzać paliwo i spadł na siódmą lokatę, za Newgardena i Veacha, a czołową dziesiątkę uzupełnili Pagenaud, Charlie Kimball i Carpenter. Na mecie zameldowali się również Leist, Ed Jones, Max Chilton oraz Rahal.
Ostatni owalny wyścig w kalendarzu IndyCar Series odbędzie się w najbliższą sobotę na torze Gateway Motorsports Park.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
| 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport w/Yarrow | 200 okr. | |||
| 12 | Will Power | Team Penske | + 4,4982 | |||
| 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 41,3557 | |||
| 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan | + 42,0120 | |||
| 1 | Josef Newgarden | Team Penske | + 1 okr. | |||
| 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | + 1 okr. | |||
| 98 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 1 okr. | |||
| 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 1 okr. | |||
| 23 | Charlie Kimball | Carlin | + 2 okr. | |||
| 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 3 okr. | |||
| 4 | Matheus Leist | D | AJ Foyt Racing | + 3 okr. | ||
| 10 | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | + 3 okr. | |||
| 59 | Max Chilton | Carlin | + 4 okr. | |||
| 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 4 okr. | |||
| 88 | Conor Daly | Harding Racing | + 38 okr. | |||
| 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 183 okr. | |||
| 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 184 okr. | |||
| 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 194 okr. | |||
| 6 | Robert Wickens | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 194 okr. | ||
| 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 194 okr. | |||
| 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 194 okr. | |||
| 19 | Pietro Fittipaldi | D | Dale Coyne Racing | + 194 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.