Castroneves wróci na pełny etat do IndyCar

Tegoroczny zwycięzca Indianapolis 500, Hélio Castroneves, będzie miał szansę na piąte zwycięstwo w tym wyścigu dzięki podpisaniu kontraktu z Meyer Shank Racing na starty w pełnym sezonie sezonu 2022 IndyCar.

Castoneves po raz ostatni startował na pełny etat w amerykańskiej serii w 2017 roku, lecz po utracie stałego miejsca w zespole Team Penske przeszedł do serii IMSA, gdzie stał się częścią programu Acura Team Penske. Efektem tych startów było między innymi mistrzostwo wśród kierowców na koniec ubiegłego sezonu. Ten projekt dobiegł końca, podobnie jak jego trwająca 21 lat współpraca z Penske.

Brazylijczyk znalazł jednak miejsce na ten sezon w Meyer Shank Racing, podpisując z tym zespołem umowę na start w sześciu wyścigach, w tym Indianapolis 500 u boku kolegi z ekipy, Jacka Harveya. Już w pierwszym starcie w nowych barwach, Castroneves sięgnął po czwarte zwycięstwo w 500-milowym wyścigu na Indianapolis Motor Speedway.

W czwartek Meyer Shank Racing ogłosił podpisanie nowego kontraktu z Castronevesem na pełny przyszłoroczny sezon IndyCar w samochodzie 06. Jak stwierdził Castoneves, bardzo się cieszy, że będzie miał okazję do piątego triumfu w Indianapolis 500.

„Jestem podekscytowany, że będę miał szansę odnieść piąte zwycięstwo w Indianapolis 500 i bardzo się cieszę, że mogę ponownie walczyć o mistrzostwo serii IndyCar startując w pełnym sezonie w przyszłym roku wraz z Meyer Shank Racing” – powiedział Castroneves. „Mike [Shank] i Jim [Meyer] zapewnili niesamowity sponsoring z AutoNation i SiriusXM – posiadanie tego wsparcia ma kluczowe znaczenie. Bardzo tęskniłem za wyścigami w IndyCar na pełny etat! Nie mogę się doczekać startu w przyszłym roku, kończąc ten sezon mocnymi wyścigami”.

Następnym wyścigiem Castronevesa dla Meyer Shank Racing będzie Music City Grand Prix na ulicznym torze w Nashville, które odbędzie się 8 sierpnia.

Potwierdzono również, że wraz z końcem tego sezonu współpraca z Harveyem dobiegnie końca. Brytyjczyk wywalczył pierwsze podium w IndyCar w 2019 roku dla zespołu, który był związany z Schmidt Peterson Motorsport, a następnie zapewnił sobie dwuletni kontrakt po tym, jak ekipa nawiązała współpracę z Andretti na cały następny sezon. Później jednak nastąpiła seria dość pechowych wyścigów, które przyczyniły się do decyzji o nieprzedłużaniu umowy.

„Życzymy Jackowi wielu sukcesów i wiemy, że nadal będzie kierowcą, na którego należy zwracać uwagę” – powiedział współwłaściciel MSR, Mike Shank. „MSR jest podekscytowany faktem, że w przyszłym sezonie Hélio pojawi się w samochodzie nr 06 i nie możemy się doczekać pozyskania kierowcy, który znajdzie się w samochodzie 60”.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Meyer Shank Racing

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league