40. wygrana Powera w IndyCar

Były mistrz serii IndyCar Will Power przerwał serię wyścigów bez wygranej. Australijczyk odniósł swój pierwszy triumf w sezonie 2021 na drogowej wersji toru Indianapolis.

Reprezentant Team Penske wystartował z drugiego pola za zdobywcą pole position Patricio O’Wardem. Ta dwójka zdecydowała się na odmienną strategię, co zadecydowało o losach wyścigu – Power wystartował na twardej mieszance i początkowo tracił dystans do mającego miękkie opony O’Warda. Australijczyk pozostał jednak na torze trzy okrążenia dłużej od Meksykanina i jadąc z małą ilością paliwa odrobił straty do lidera.

Po swoim pit-stopie, Power potrzebował mniej niż jednego okrążenia, aby wyprzedzić O’Warda i szybko zaczął umacniać się na prowadzeniu. O’Ward tymczasem zaczął tracić tempo i wyprzedził go również Colton Herta.

10-sekundowa przewaga Powera nad Hertą zaczęła topnieć przed drugą rundą pit-stopów z powodu Jamesa Hinchcliffe’a, który nie pozwalał wyprzedzić się liderowi wyścigu i pomagał swojemu zespołowemu koledze. Kanadyjczyk utrzymał się na okrążeniu lidera do czasu neutralizacji, jaka nastąpiła po awarii silnika w samochodzie Alexa Palou.

Power obronił prowadzenie po restarcie, bowiem Herta musiał martwić się atakami ze strony Romaina Grosjeana – który zdążył do tego czasu wyprzedzić O’Warda. Francuz w końcu wyprzedził także kierowcę Andretti Autosport, a po chwili otrzymał szansę walki o zwycięstwo.

Samochód bezpieczeństwa wyjechał bowiem ponownie po kolizji Scotta McLaughlina z Rinusem VeeKayem. Na kolejnym restarcie Power wystrzelił jednak do przodu, a Grosjean nie mógł mu już zagrozić do końca wyścigu, bowiem wykorzystał całą alokację push-to-pass. Herta miał podobny problem i taka kolejność utrzymała się do samego końca.

Na czwarte miejsce wyszedł w końcówce Alexander Rossi, a startujący z pole position O’Ward przekroczył linię mety jako piąty. Kolejne miejsca zajęli Jack Harvey, Graham Rahal, Josef Newgarden, Marcus Ericsson i Takuma Sato.

Pomimo nieukończonego wyścigu, Palou utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej na cztery rundy do końca sezonu.

PNrKierowcaZespół Rezultat
112
Will Power
Team Penske85 okr.
251
Romain Grosjean
DDale Coyne Racing with RWR+ 1,114
326
Colton Herta
Andretti Autosport w/ Curb-Agajanian+ 2,349
427
Alexander Rossi
Andretti Autosport+ 3,438
55
Patricio O'Ward
Arrow McLaren SP+ 4,105
660
Jack Harvey
Meyer Shank Racing+ 5,323
715
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 5,855
82
Josef Newgarden
Team Penske+ 6,249
98
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing+ 7,008
1030
Takuma Sato
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 7,944
1120
Conor Daly
Ed Carpenter Racing+ 9,359
1245
Christian Lundgaard
DRahal Letterman Lanigan Racing+ 9,837
137
Felix Rosenqvist
Arrow McLaren SP+ 10,623
1418
Ed Jones
Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan+ 12,119
1514
Sébastien Bourdais
AJ Foyt Racing+ 12,578
1622
Simon Pagenaud
Team Penske+ 16,416
179
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing+ 17,192
1828
Ryan Hunter-Reay
Andretti Autosport+ 17,327
1948
Jimmie Johnson
DChip Ganassi Racing+ 18,158
2059
Max Chilton
Carlin+ 18,748
216
Hélio Castroneves
Meyer Shank Racing+ 19,545
2229
James Hinchcliffe
Andretti Steinbrenner Autosport+ 20,845
233
Scott McLaughlin
DTeam Penske+ 21,011
2421
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing+ 22,494
2552
Cody Ware
DDale Coyne Racing with RWR+ 2 okr.
264
Dalton Kellett
AJ Foyt Racing+ 4 okr.
2710
Álex Palou
Chip Ganassi Racing+ 18 okr.
2875
RC Enerson
Top Gun Racing+ 73 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze