Niccolò Antonelli w ostatnich sekundach kwalifikacji wywalczył pole position do jutrzejszego wyścigu kategorii Moto3 na czeskim torze Brno Automotordrom. Danny Kent, murowany faworyt do zwycięstwa, stracił ostatecznie 0.002 sek. do pierwszego czasu, chociaż po pierwszych dwóch sektorach strata wynosiła ponad 0.3 sek.
Na pierwszy ogień w sobotnie popołudnie poszła walka o pierwsze pole startowe do jutrzejszego wyścigu kategorii Moto3. Faworytem do zdobycia tego osiągnięcia był Danny Kent z zespołu Leopard Racing. Brytyjczyk był najszybszy zarówno w drugiej, jak i trzeciej sesji treningowej, a biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia tego zawodnika w tym sezonie można było śmiało go stawiać jako murowanego kandydata do wygrania jutrzejszego wyścigu, do którego najlepiej jest startować z możliwie najlepszej pozycji. Z racji już popołudniowej pory i ładnej pogody nad torem w Brnie temperatura powietrza wzrosła już do ponad 30°C, zaś temp. asfaltu wzrosła do ponad 40 kresek.
Kwalifikacje nie rozpoczęły się dobrze dla Alessandro Tonucciego, któremu najprawdopodobniej posłuszeństwa odmówił motocykl. Zawodnik ekipy Outox Reset Drink Team zatrzymał swoją maszynę na poboczu i jedynie, co mógł zrobić, to rozłożyć ręce w geście rezygnacji. Niedługo później żwir z owiewek usuwać musiał wspólnie z porządkowymi usuwać musiał Zulfahmi Khairuddin. Po pierwszych przejazdach na czele kwalifikacji do wyścigu kategorii Moto3 znajdował się Efrén Vázquez z czasem 2:08.443, co było jednak wynikiem gorszym o niemal sekundę w porównaniu do porannego czasu Danny’ego Kenta.
Na 20 minut przed końcem kwalifikacji tempo sesji podkręcił zawodnik ekipy Estreila Galicia 0,0, który najpierw przejechał okrążenie o 0.01 sek. szybciej niż Vázquez, zaś drugie kółko w wykonaniu Francuza to urwanie z najlepszego czasu kolejnych 0.3 sek. Nie trzeba było jednak długo czekać na dominatora Moto3 – Danny Kent jako pierwszy w tej sesji zszedł poniżej 2:08, co z pewnością nie było ostatnim słowem Brytyjczyka. W międzyczasie wywrotkę zaliczył Niklas Ajo, jak również Tatsuki Suzuki, który zajmował wówczas bardzo dobrą, ósmą pozycję. Japończyk został zabrany do centrum medycznego z podejrzeniem kontuzji stopy.
Układ do startu jutrzejszego wyścigu rozstrzygnąć się miał w końcowych minutach sesji kwalifikacyjnej. Wielu zawodników chciało wykorzystać cień aerodynamiczny szybszych kolegów, przede wszystkim Danny’ego Kenta, który chciał jak najszybciej uciec od grupy pościgowej. Walka o jak najlepszą pozycję startową przypominała wyścig. Danny Kent odpuścił, by zrobić sobie miejsce do przejechania najszybszego okrążenia, chociaż mógł to być błąd ze strony Brytyjczyka. Ostatecznie niespodziewanie Niccolò Antonelli wywalczył pole position do wyścigu kategorii Moto3. Danny Kent stracił do Włocha zaledwie dwie tysięczne sekundy.
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | |||
1 | 23 | Niccolò Antonelli | Ongetta-Rivacold |
2:07.667
|
|||
2 | 52 | Danny Kent | Leopard Racing |
+0.002
|
|||
3 | 9 | Jorge Navarro | Estreila Galicia 0,0 |
+0.033
|
|||
4 | 20 | Fabio Quartararo | Estreila Galicia 0,0 |
+0.148
|
|||
5 | 10 | Alexis Masbou | SaxoPrint-RTG |
+0.219
|
|||
6 | 41 | Brad Binder | Red Bull KTM Ajo |
+0.448
|
|||
7 | 98 | Karel Hanika | Red Bull KTM Ajo |
+0.449
|
|||
8 | 7 | Efrén Vázquez | Leopard Racing |
+0.616
|
|||
9 | 88 | Jorge Martin | Mapfre Team Mahindra |
+0.655
|
|||
10 | 17 | John McPhee | SaxoPrint-RTG |
+0.753
|
|||
11 | 95 | Jules Danilo | Ongetta-Rivacold |
+0.816
|
|||
12 | 44 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Ajo |
+0.828
|
|||
13 | 58 | Juanfran Guevara | Mapfre Team Mahindra |
+0.850
|
|||
14 | 32 | Isaac Viñales | RBA Racing Team |
+0.888
|
|||
15 | 33 | Enea Bastianini | Gresini Racing Team Moto3 |
+0.931
|
|||
16 | 40 | Darryn Binder | Outox Reset Drink Team |
+0.949
|
|||
17 | 2 | Remy Gardner | CIP |
+0.976
|
|||
18 | 76 | Hiroki Ono | Leopard Racing |
+0.978
|
|||
19 | 5 | Romano Fenati | Sky Racing Team VR46 |
+1.053
|
|||
20 | 84 | Jakub Kornfeil | Drive M7 SIC |
+1.083
|
|||
21 | 24 | Tatsuki Suzuki | CIP |
+1.189
|
|||
22 | 55 | Andrea Locatelli | Gresini Racing Team Moto3 |
+1.234
|
|||
23 | 48 | Lorenzo Dalla Porta | Husqvarna Factory Laglisse |
+1.283
|
|||
24 | 65 | Philipp Öttl | Schedl GP Racing |
+1.286
|
|||
25 | 91 | Gabriel Rodrigo | RBA Racing Team |
+1.394
|
|||
26 | 16 | Andrea Migno | Sky Racing Team VR46 |
+1.610
|
|||
27 | 21 | Francesco Bagnaia | Mapfre Team Mahindra |
+1.766
|
|||
28 | 31 | Niklas Ajo | RBA Racing Team |
+1.766
|
|||
29 | 11 | Livio Loi | RW Racing GP |
+1.806
|
|||
30 | 19 | Alessandro Tonucci | Outox Reset Drink Team |
+1.916
|
|||
31 | 29 | Stefano Manzi | San Carlo Team Italia |
+1.986
|
|||
32 | 6 | María Herrera | Husqvarna Factory Laglisse |
+2.057
|
|||
33 | 63 | Zulfahmi Khairuddin | Drive M7 SIC |
+2.651
|
|||
34 | 97 | Maximilian Kappler | SaxoPrint-RTG |
+2.759
|
|||
35 | 12 | Matteo Ferrari | San Carlo Team Italia |
+3.028
|
|||
36 | 86 | Kevin Hanus | Team Hanusch |
+5.543
|
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.