Pit stop Márqueza przeanalizowany przez sędziów

Analiza telemetrii z motocykla Marca Márqueza potwierdziła, że jego pit stop z wyścigu o Grand Prix Niemiec przebiegł prawidłowo.

Nagranie krążące po mediach społecznościowych, (do obejrzenia >>TUTAJ<<) przedstawiające moment zmiany, stało się dla niektórych podstawą do formułowania błędnego zarzutu, jakoby jeden z mechaników Hiszpana – Jordi Castella - trzymał drugi motocykl z wrzuconym pierwszym biegiem.

Byłoby to niezgodne z regulacjami, które weszły w życie tuż przed Grand Prix Niemiec i dopuszczają trzymanie sprzęgła, natomiast zabraniają wrzucania biegów zanim zawodnik przeskoczy na drugą maszynę. Zmiana miała na celu zapobieganie niebezpiecznym wypadkom w alei serwisowej. W przypadku wykrycia nieprawidłowości Hiszpanowi groziło odebranie zwycięstwa.

Tuż po zakończeniu wyścigu dyrektor techniczny IRTA – Danny Aldridge – udał się do boksu ekipy HRC i poprosił o udostępnienie danych z telemetrii z motocykla RC213V, na którym Márquez dojechał do mety.

Tak naprawdę wspomniane nagranie wystarczyłoby do stwierdzenia, że to Márquez wrzucił bieg jak tylko przesiadł się na drugą maszynę [a nie jak sugerowano - jego mechanik]. IRTA w swojej analizie potwierdziła tę wersję, oczyściła zawodnika z zarzutów i tym samym uznała sprawę za zakończoną.

„Marc zrobił to już podczas rozgrzewki” – wyjaśnił Dyrektor Wyścigu Mike Webb. „Udaliśmy się więc do boksu Repsol Hondy, gdzie powiedzieli nam, że przytrzymują dźwignię sprzęgła, aby zawodnik mógł przeskoczyć i wrzucić bieg. Tak więc motocykl znajduje się w pozycji neutralnej, a następnie postępują dokładnie tak jak głosi dyrektywa. [Po wyścigu] poprosiłem, aby Danny [Aldridge] sprawdził dane i potwierdził, że wszystko odbyło się jak należy. Cieszę się, że zmiana przebiegła prawidłowo, zespół wie co robi i zna zasady”.

Webb przyznał również, że dla uniknięcia konieczności sprawdzania danych z każdego motocykla, w przyszłości należy doprecyzować brzmienie przepisu, dodając zapis: „Zabrania się trzymania dźwigni sprzęgła”.

Źródło: motorsport.com oraz crash.net

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze