Márquez wygrywa w Aragonii i powiększa przewagę w klasyfikacji generalnej

Marc Márquez przerwał serię ośmiu różnych zwycięzców w ostatnich ośmiu wyścigach i powrócił na najwyższy stopień podium w Hiszpanii, pewnie wygrywając Grand Prix Aragonii. Podium uzupełnili zawodnicy Movistar Yamahy – Jorge Lorenzo i Valentino Rossi.

Rywale od pierwszych okrążeń robili wszystko, by nie pozwolić zdobywcy pole position na ucieczkę. Tuż po starcie w drugim zakręcie prowadzenie objął Maverick Viñales. Po uporaniu się z Lorenzo, Márquez wyprzedził zawodnika Suzuki na drugim kółku, jednak na tym etapie wyścigu nie było mu dane długo jechać na pozycji lidera. Okrążenie później Hiszpan popełnił błąd w zakręcie 7. i spadł na 5.miejsce, na koniec czołowej grupy.

Prowadzenie odzyskał dopiero 11 okrążeń przed metą, wyprzedzając po drodze Lorenzo i Viñalesa i niwelując stratę do liderującego Valentino Rossiego. W tym momencie odjechał od rywali, po drodze ustanawiając najlepsze okrążenie wyścigu [1:48.694] i dojechał do mety z przewagą ponad 2,5 sekundy. To jego pierwsze zwycięstwo na hiszpańskim obiekcie od 2014 roku [w Walencji] i pierwsze w tym sezonie od lipcowego Grand Prix Niemiec. Co więcej, udało mu się dziś powiększyć prowadzenie w klasyfikacji generalnej do 52 punktów.

„Nie wystartowałem zbyt dobrze” – mówił na gorąco Hiszpan w pierwszym wywiadzie po wyścigu. „Szybko zaatakowałem, ale popełniłem błąd i prawie puścił mi przód. Wtedy pomyślałem: ‘Ok, daj sobie czas na dogrzanie opon’. Bardzo się cieszę [z tego zwycięstwa], ponieważ w ostatnich wyścigach Rossi krok po kroku odrabiał punkty. Dobrze było dziś wygrać”.

W drugiej części wyścigu, za plecami zawodnika Hondy, zacięty pojedynek o drugie miejsce na podium toczyli motocykliści Yamahy. 5 okrążeń przed metą Lorenzo zdołał wyprzedzić bardziej doświadczonego kolegę z zespołu, ale nie był w stanie od niego uciec. Dopiero błąd popełniony przez ‘Doktora’ 2 okrążenia przed metą [szeroki w wyjazd w 12.] pozwolił mu przypieczętować 2.miejsce. Znalazł się w top2 po raz pierwszy od Grand Prix Włoch w maju tego roku, co pozwoliło mu zmniejszyć stratę do Rossiego do 14 punktów. Jak się później okazało, w jego wypadku kluczowy okazał się dziś wybór opon.

„Prawdopodobnie wypadek w sesji rozgrzewkowej dał mi drugie miejsce” – stwierdził Lorenzo. „Zmusił mnie do wyjazdu na drugim motocyklu, na twardej tylnej oponie. Od razu poczułem się na niej dobrze. Wybór tej opony [na wyścig] pomógł mi. Zrobiliśmy dziś maksimum i finiszowaliśmy bliżej zwycięzcy niż się spodziewaliśmy”.

Valentino Rossi musiał zadowolić się najniższym stopniem podium. „Liczyłem na to, że będę mocniejszy w końcówce, ale motocykl bardzo się ślizgał. Szkoda błędu na hamowaniu. Gdyby nie to, mógłbym walczyć o 2.miejsce, ale [najniższy stopień] podium też jest OK”.

Za Włochem samotnie finiszował Maverick Viñales. Na 5.miejscu uplasował się najlepszy zawodnik satelicki Cal Crutchlow, który po drodze walczył między innymi z Danim Pedrosą i braćmi Espargaró. Trudny weekend ma za sobą Ducati – ich najlepszy reprezentant Andrea Dovizioso [początkowo utrzymujący się w prowadzącej grupie] był dziś dopiero 11. Przegrał nawet z duetem Aprilii, który dla swojego zespołu zdobył wiele cennych punktów.

Do udanych można zaliczyć powrót Nickiego Haydena, zastępującego w Aragonii kontuzjowanego Jacka Millera. 'Kentucky Kid' dojechał 15. i zdobył 1 punkt, chociaż nigdy wcześniej nie korzystał z tego motocykla na takich oponach i z nową elektroniką.

Nieco gorsze humory z pewnością panują w zespole Octo Pramac, których zawodnicy od kilku tygodni toczą wewnętrzny pojedynek o prawo do startu na fabrycznym Ducati w sezonie 2017. Walczą i to zacięcie, o czym świadczy kara przejazdu przez aleję serwisową dla Danilo Petrucciego za incydent pomiędzy nim i Scottem Reddingiem.

Zawodnicy i ich zespoły mają teraz 2 tygodnie na zasłużony odpoczynek, a po nim wylot na maraton i trzy azjatyckie rundy tydzień po tygodniu. Jako pierwsze Grand Prix Japonii w dniach 14-16 października.

Wyniki Grand Prix Aragonii

P Nr Zawodnik Zespół   Rezultat
1 93 Marc Márquez Repsol Honda Team 41:57.678
2 99 Jorge Lorenzo Movistar Yamaha MotoGP + 2.740
3 46 Valentino Rossi Movistar Yamaha MotoGP + 5.983
4 25 Maverick Viñales Team SUZUKI ECSTAR + 8.238
5 35 Cal Crutchlow LCR Honda + 13.221
6 26 Dani Pedrosa Repsol Honda Team + 17.072
7 41 Aleix Espargaró Team SUZUKI ECSTAR + 18.552
8 44 Pol Espargaró Monster Yamaha Tech 3 + 19.432
9 19 Alvaro Bautista Aprilia Racing Team Gresini + 23.071
10 6 Stefan Bradl Aprilia Racing Team Gresini + 27.898
11 4 Andrea Dovizioso Ducati Team + 32.448
12 51 Michele Pirro Ducati Team + 35.033
13 8 Héctor Barberá   Avintia Racing + 36.224
14 50 Eugene Laverty Pull & Bear Aspar Team + 37.621
15 69 Nicky Hayden Estrella Galicia 0,0 Marc VDS + 40.509
16 68 Yonny Hernández Pull & Bear Aspar Team + 43.906
17 9 Danilo Petrucci Octo Pramac Yakhnich + 56.740
18 76 Loris Baz Avintia Racing + 59.681
19 45 Scott Redding Octo Pramac Yakhnich + 1:34.126
NSK 53 Tito Rabat Estrella Galicia 0,0 Marc VDS 7 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze