Miller na czele również w drugim treningu GP Europy

Jack Miller uzyskał najlepszy czas okrążenia również podczas drugiej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem MotoGP o Grand Prix Europy, tym razem minimalnie pokonując Aleixa Espargaró.

Większość stawki przystąpiła do FP2 na slickach Michelin, a po wcześniejszych opadach dość szybko pojawiła się sucha linia, co skutkowało znacznie lepszymi czasami okrążeń w porównaniu z poranną sesją.

Po pierwszych przejazdach na czele zestawienia znalazł się lider mistrzostw Joan Mir z Suzuki, który uzyskał 1:41,581 i wymieniał się prowadzeniem z Danilo Petruccim z fabrycznej ekipy Ducati, zanim Pol Espargaró podwyższył poprzeczkę na 1:37,284. Po upływie 10 minut do głosu doszedł najszybszy o poranku Jack Miller, który wykręcił 1:37,029. Na chwilę prowadzenie objął Miguel Oliveira ze znacznie lepszym czasem 1:35,754, lecz Miller odzyskał pozycję lidera, wykręcając 1:34,613.

Czasy okrążeń ulegały dalszej poprawie, dzięki czemu kolejni zawodnicy mogli chociaż na moment zameldować się na szczycie tabeli z czasami. Wśród nich znajdowali się Francesco Bagnaia, Alex Rins i Pol Espargaró. Ostatni z nich uzyskał 1:32,952, co było wyznacznikiem na końcówkę sesji, kiedy stawka przymierzała się do wywalczenia bezpośredniego awansu do Q2 ze względu na niepewną pogodę w sobotę.

Franco Morbidelli był w stanie poprawić się na 1:32,804, lecz rzutem na taśmę Miller bardzo szybko odpowiedział wynikiem 1:32,528, pozostając na czele zestawienia już do samego końca. Na drugie miejsce zdążył jeszcze awansować Aleix Espargaró, który zepchnął Morbidelliego na trzecią lokatę. Z czwartym czasem zameldował się Takaaki Nakagami, zaś piąty był Pol Espargaró. Szósta pozycja przypadła Alexowi Rinsowi, zaś siódmy rezultat wykręcił Brad Binder, który będzie musiał w niedzielę odbyć karę długiego przejazdu za spowodowanie kolizji z Millerem w Aragonii. Czołową dziesiątkę uzupełnili Andrea Dovizioso, Fabio Quartararo oraz Mir, który jako ostatni ma prowizoryczny bezpośredni awans do Q2.

Dopiero z 18. czasem sesję ukończył Danilo Petrucci, który w końcówce wywrócił się w 14. zakręcie. Mimo usilnych starań Włocha o szybki powrót do garażu, jego zespół nie miał przygotowanego drugiego motocykla. Był on szybszy od tymczasowego zastępcy Valentino Rossiego Garretta Gerloffa, który w pewnym momencie był nawet piąty, ale ostatecznie spadł na 19. pozycję, tracąc jednak tylko 1,5 sekundy do lidera.

PNrKierowcaZespół RezultatOkr.
143
Jack Miller
Pramac Racing1:32,52818
241
Aleix Espargaró
Aprilia Racing Team Gresini+ 0,09220
321
Franco Morbidelli
Petronas Yamaha SRT+ 0,27620
430
Takaaki Nakagami
LCR Honda IDEMITSU+ 0,33822
544
Pol Espargaró
Red Bull KTM Factory Racing+ 0,42423
642
Álex Rins
Team SUZUKI ECSTAR+ 0,62921
733
Brad Binder
Red Bull KTM Factory Racing+ 0,73119
84
Andrea Dovizioso
Ducati Team+ 0,76422
920
Fabio Quartararo
Petronas Yamaha SRT+ 0,80924
1036
Joan Mir
Team SUZUKI ECSTAR+ 0,87725
1112
Maverick Viñales
Monster Energy Yamaha MotoGP+ 0,88221
1235
Cal Crutchlow
LCR Honda CASTROL+ 0,93522
1388
Miguel Oliveira
Red Bull KTM Tech 3+ 0,95523
146
Stefan Bradl
Repsol Honda Team+ 0,97622
1563
Francesco Bagnaia
Pramac Racing+ 0,98722
1673
Álex Márquez
Repsol Honda Team+ 1,04222
175
Johann Zarco
Esponsorama Racing+ 1,21123
189
Danilo Petrucci
Ducati Team+ 1,24717
1931
Garrett Gerloff
Monster Energy Yamaha MotoGP+ 1,57920
2032
Lorenzo Savadori
Aprilia Racing Team Gresini+ 3,13317
2153
Tito Rabat
Esponsorama Racing+ 4,16221

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze