Jack Miller uzyskał najlepszy czas okrążenia również podczas drugiej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem MotoGP o Grand Prix Europy, tym razem minimalnie pokonując Aleixa Espargaró.
Większość stawki przystąpiła do FP2 na slickach Michelin, a po wcześniejszych opadach dość szybko pojawiła się sucha linia, co skutkowało znacznie lepszymi czasami okrążeń w porównaniu z poranną sesją.
Po pierwszych przejazdach na czele zestawienia znalazł się lider mistrzostw Joan Mir z Suzuki, który uzyskał 1:41,581 i wymieniał się prowadzeniem z Danilo Petruccim z fabrycznej ekipy Ducati, zanim Pol Espargaró podwyższył poprzeczkę na 1:37,284. Po upływie 10 minut do głosu doszedł najszybszy o poranku Jack Miller, który wykręcił 1:37,029. Na chwilę prowadzenie objął Miguel Oliveira ze znacznie lepszym czasem 1:35,754, lecz Miller odzyskał pozycję lidera, wykręcając 1:34,613.
Czasy okrążeń ulegały dalszej poprawie, dzięki czemu kolejni zawodnicy mogli chociaż na moment zameldować się na szczycie tabeli z czasami. Wśród nich znajdowali się Francesco Bagnaia, Alex Rins i Pol Espargaró. Ostatni z nich uzyskał 1:32,952, co było wyznacznikiem na końcówkę sesji, kiedy stawka przymierzała się do wywalczenia bezpośredniego awansu do Q2 ze względu na niepewną pogodę w sobotę.
Franco Morbidelli był w stanie poprawić się na 1:32,804, lecz rzutem na taśmę Miller bardzo szybko odpowiedział wynikiem 1:32,528, pozostając na czele zestawienia już do samego końca. Na drugie miejsce zdążył jeszcze awansować Aleix Espargaró, który zepchnął Morbidelliego na trzecią lokatę. Z czwartym czasem zameldował się Takaaki Nakagami, zaś piąty był Pol Espargaró. Szósta pozycja przypadła Alexowi Rinsowi, zaś siódmy rezultat wykręcił Brad Binder, który będzie musiał w niedzielę odbyć karę długiego przejazdu za spowodowanie kolizji z Millerem w Aragonii. Czołową dziesiątkę uzupełnili Andrea Dovizioso, Fabio Quartararo oraz Mir, który jako ostatni ma prowizoryczny bezpośredni awans do Q2.
Dopiero z 18. czasem sesję ukończył Danilo Petrucci, który w końcówce wywrócił się w 14. zakręcie. Mimo usilnych starań Włocha o szybki powrót do garażu, jego zespół nie miał przygotowanego drugiego motocykla. Był on szybszy od tymczasowego zastępcy Valentino Rossiego Garretta Gerloffa, który w pewnym momencie był nawet piąty, ale ostatecznie spadł na 19. pozycję, tracąc jednak tylko 1,5 sekundy do lidera.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 43 | Jack Miller | Pramac Racing | 1:32,528 | 18 | |||
2 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing Team Gresini | + 0,092 | 20 | |||
3 | 21 | Franco Morbidelli | Petronas Yamaha SRT | + 0,276 | 20 | |||
4 | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | + 0,338 | 22 | |||
5 | 44 | Pol Espargaró | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,424 | 23 | |||
6 | 42 | Álex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,629 | 21 | |||
7 | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,731 | 19 | |||
8 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | + 0,764 | 22 | |||
9 | 20 | Fabio Quartararo | Petronas Yamaha SRT | + 0,809 | 24 | |||
10 | 36 | Joan Mir | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,877 | 25 | |||
11 | 12 | Maverick Viñales | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 0,882 | 21 | |||
12 | 35 | Cal Crutchlow | LCR Honda CASTROL | + 0,935 | 22 | |||
13 | 88 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Tech 3 | + 0,955 | 23 | |||
14 | 6 | Stefan Bradl | Repsol Honda Team | + 0,976 | 22 | |||
15 | 63 | Francesco Bagnaia | Pramac Racing | + 0,987 | 22 | |||
16 | 73 | Álex Márquez | Repsol Honda Team | + 1,042 | 22 | |||
17 | 5 | Johann Zarco | Esponsorama Racing | + 1,211 | 23 | |||
18 | 9 | Danilo Petrucci | Ducati Team | + 1,247 | 17 | |||
19 | 31 | Garrett Gerloff | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 1,579 | 20 | |||
20 | 32 | Lorenzo Savadori | Aprilia Racing Team Gresini | + 3,133 | 17 | |||
21 | 53 | Tito Rabat | Esponsorama Racing | + 4,162 | 21 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.