Dość zaskakujący przebieg miał dzisiejszy trzeci trening kategorii MotoGP, który upłynął głównie na pracy nad ustawieniami na wyścig. Przez długi czas piątkowy rezultat Aleixa Espargaro pozostawał niezagrożony. Szybkie okrążenia zobaczyliśmy dopiero w samej końcówce, kiedy po założeniu bardziej miękkich opon zawodnicy walczyli o miejsca w czołowej dziesiątce, premiowane bezpośrednim awansem do Q2. Ostatecznie najlepszy był Marc Márquez, który wyprzedził Cala Crutchlowa i Aleixa Espargaro.
Od początku weekendu głównym problemem dla zawodników są opony i ich nadmierne zużycie. Mieszanka super twarda wytrzymuje trudy wyścigu. Dużo lepsze tempo gwarantuje jednak założenie opony twardej, co może być bardzo przydatne do przeprowadzenia ucieczki tuż po starcie. Podczas pierwszej części treningu czołówka decydowała się głownie na wyjazdy na twardszych oponach (zawodnicy Yamahy i Hondy - na super twardych, pozostali - na twardych). Szukano najlepszych ustawień na wyścig i porównywano wyniki uzyskane na obu mieszankach. Nic więc dziwnego, że na tym etapie czasy było o 1,5 - 2 sekundy gorsze niż wyniki uzyskiwane w piątek, a nikt z czołowej dziesiątki nie poprawił swojego rezultatu z drugiego treningu.
Dopiero 10 minut przed końcem w ruch poszły bardziej miękkie mieszanki (zawodnicy Yamahy i Hondy wykorzystali twardą, pozostali - pośrednią) co pozwoliło na poprawienie czasów i walkę o udział w Q2. Ostatnie minuty rywalizacji ze swojego boksu obserwował jedynie Aleix Espargaro, który dzięki piątkowemu wynikowi o awans mógł być spokojny. Wyprzedzili go jedynie Márquez i Crutchlow. Mistrz Świata najlepszy czas uzyskał na swoim pierwszym pomiarowym okrążeniu i do samego końca nie oddał prowadzenia. Świetnie spisał się również inny zawodnik Hondy, debiutujący na tym torze Cal Crutchlow, którego strata wyniosła jedynie +0.056 sekundy.
Wśród zawodników, którzy wezmą udział w pierwszej części kwalifikacji dość sensacyjnie znalazł się duet z zespołu Monster Tech 3 - Bradley Smith i Pol Espargaro. O awans do Q2 powalczą między innymi z Yonnym Hernandezem, Eugene Lavertym czy Stefanem Bradlem. Początek o godzinie 19.10.
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Motocykl | Najlepszy czas | Sesja | |
1 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | Honda | 1:38.602 | FP3 | |
2 | 35 | Cal Crutchlow | CWM LCR Honda | Honda | 1:38.658 | FP3 | |
3 | 41 | Aleix Espargaro | Team Suzuki ECSTAR | Suzuki | 1:38.776 | FP2 | |
4 | 29 | Andrea Iannone | Ducati Team | Ducati | 1:38.791 | FP3 | |
5 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | Ducati | 1:38.818 | FP3 | |
6 | 99 | Jorge Lorenzo | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1:38.952 | FP3 | |
7 | 46 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1:39.019 | FP3 | |
8 | 9 | Danilo Petrucci | Pramac Racing | Ducati | 1:39.197 | FP3 | |
9 | 25 | Maverick Viñales | Team Suzuki ECSTAR | Suzuki | 1:39.253 | FP3 | |
10 | 45 | Scott Redding | EG 0,0 MarcVDS | Honda | 1:39.312 | FP3 | |
11 | 44 | Pol Espargaro | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1:39.326 | FP3 | |
12 | 50 | Eugene Laverty | Aspar MotoGP Team | Honda | 1:39.362 | FP3 | |
13 | 38 | Bradley Smith | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1:39.471 | FP3 | |
14 | 68 | Yonny Hernandez | Pramac Racing | Ducati | 1:39.728 | FP3 | |
15 | 69 | Nicky Hayden | Aspar MotoGP Team | Honda | 1:39.762 | FP3 | |
16 | 8 | Hector Barbera | Avintia Racing | Ducati | 1:39.794 | FP3 | |
17 | 6 | Stefan Bradl | Athina Forward Racing | Forward Yamaha | 1:39.812 | FP3 | |
18 | 19 | Alvaro Bautista | Aprilia Racing Team | Aprilia | 1:39.938 | FP3 | |
19 | 43 | Jack Miller | CWM LCR Honda | Honda | 1:39.999 | FP3 | |
20 | 17 | Karel Abraham | AB MotoRacing | Honda | 1:40.135 | FP3 | |
21 | 7 | Hiroshi Aoyama | Repsol Honda Team | Honda | 1:40.188 | FP3 | |
22 | 63 | Mike Di Meglio | Avintia Racing | Ducati | 1:40.255 | FP3 | |
23 | 33 | Marco Melandri | Aprilia Racing Team | Aprilia | 1:40.532 | FP3 | |
24 | 76 | Loris Baz | Athina Forward Racing | Forward Yamaha | 1:40.808 | FP3 | |
25 | 15 | Alex De Angelis | Octo Ioda Racing Team | ART | 1:41.152 | FP2 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.