Weekend we Francji zapowiada się bardzo ciekawie. W czasie pierwszego treningu w czołowej trójce mieliśmy po jednym zawodniku z Ducati, Hondy i Yamahy. Najszybszy był Andrea Dovizioso. Po problemach z początku sesji drugie miejsce zajął Marc Márquez, a trzecie Jorge Lorenzo.
Warunki z jakimi motocykliści musieli się zmierzyć w piątek rano, były dalekie od optymalnych. Temperatura toru wynosiła 23 stopnie, powietrza tylko 10. Uzyskiwane czasy były o ponad 2 sekundy wolniejsze od rekordowych wyników z zeszłorocznych kwalifikacji. Pierwszy trening bardziej niż do walki o najszybsze okrążenie, został więc wykorzystany do rozjeżdżenia się i zapoznania z obiektem. Nie decydowano się jeszcze na użycie super miękkich opon, oszczędzając je na kolejne sesje.
Od samego początku tempo dyktowali bracia Espargaro. Świetnie prezentował się młodszy z nich - Pol, który udowadniał, że tor Le Mans bardzo mu odpowiada.
Już na okrążeniu wyjazdowym problemy z motocyklem miał Marc Márquez. Hiszpan musiał zatrzymać się przy wyjeździe z alei serwisowej i został ściągnięty do boksu. W garażu Hondy zrobiło się nerwowo. Maszyna została zasłonięta, a mechanicy od razu zabrali się do pracy. Do końca sezonu Márquezowi pozostały tylko 4 silniki, więc strata kolejnej jednostki postawiłaby go w bardzo trudnej sytuacji.
Na tym etapie czołowi zawodnicy nie forsowali tempa. 30 min przed końcem Rossi zajmował 6 miejsce, Lorenzo był 10, Pedrosa 15, a Márquez bez czasu okrążenia spokojnie czekał w boksie, aż jego zespół rozwiąże problem. Ostatecznie powrócił na tor na motocyklu numer 2.
W drugiej części sesji na czele z czasem 1:34.034 znalazł się Dovizioso. Włoch uzyskał go nie korzystając z super miękkich opon i pokazał, że Ducati może liczyć się nawet w walce o zwycięstwo.
Tempa nie forsował powracający po operacji Dani Pedrosa. Zawodnik Hondy na początku oszczędzał siły i wykonywał krótkie przejazdy, a jego czasy były mniej więcej o 2 sekundy wolniejsze od najlepszych wyników. W końcówce przyśpieszył i awansował na 13 miejsce.
Trening przebiegał bez poważniejszych incydentów, nie licząc niegroźnej wywrotki Alexa De Angelisa w zakręcie 8. Najszybszym zawodnikiem w kategorii OPEN był Stefan Bradl.
Początek drugiej sesji treningowej o godzinie 14.05.
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Motocykl | Rezultat | |
1 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | Ducati | 1:34.034 | |
2 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | Honda | +0.246 | |
3 | 99 | Jorge Lorenzo | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | +0.267 | |
4 | 35 | Cal Crutchlow | CWM LCR Honda | Honda | +0.297 | |
5 | 44 | Pol Espargaro | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +0.438 | |
6 | 45 | Scott Redding | EG 0.0 Marc VDS | Honda | +0.536 | |
7 | 46 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | +0.536 | |
8 | 68 | Yonny Hernandez | Pramac Racing | Ducati | +0.564 | |
9 | 29 | Andrea Iannone | Ducati Team | Ducati | +0.687 | |
10 | 38 | Bradley Smith | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +0.695 | |
11 | 41 | Aleix Espargaro | Team Suzuki ECSTAR | Suzuki | +0.820 | |
12 | 25 | Maverick Viñales | Team Suzuki ECSTAR | Suzuki | +1.220 | |
13 | 26 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | Honda | +1.314 | |
14 | 6 | Stefan Bradl | Athina Forward Racing | Yamaha Forward | +1.333 | |
15 | 69 | Nicky Hayden | Aspar MotoGP Team | Honda | +1.476 | |
16 | 9 | Danilo Petrucci | Pramac Racing | Ducati | +1.583 | |
17 | 17 | Karel Abraham | AB MotoRacing | Honda | +1.656 | |
18 | 63 | Mike Di Meglio | Avintia Racing | Ducati | +1.663 | |
19 | 19 | Alvaro Bautista | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +1.766 | |
20 | 15 | Alex De Angelis | Octo Ioda Racing Team | ART | +1.768 | |
21 | 8 | Hector Barbera | Avintia Racing | Ducati | +1.791 | |
22 | 43 | Jack Miller | CWM LCR Honda | Honda | +1.801 | |
23 | 70 | Loris Baz | Athina Forward Racing | Yamaha Forward | +2.127 | |
24 | 50 | Eugene Laverty | Aspar MotoGP Team | Honda | +2.517 | |
25 | 33 | Marco Melandri | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +2.939 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.