Zmiana warty w KIA LOTOS RACE

Po raz pierwszy od wielu lat w Mistrzostwach Polski Kia Picanto nowi kierowcy stanowią większą grupę niż zawodnicy, którzy za kierownicą wyścigowych Picanto zaliczą drugi lub nawet trzeci sezon. Wśród kierowców są reprezentanci z Polski oraz z Niemiec i z Węgier. Barw tego ostatniego kraju bronią… dwie kobiety, jedyne w tegorocznej stawce zawodników.

Przedział wiekowy kierowców wynosi od 14 do 43 lat, bo KIA LOTOS RACE to jedyna seria wyścigowa, która jest w zasięgu ręki niemal każdego miłośnika sportu samochodowego. Ogromne emocje podczas 12 wyścigów na 6 europejskich torach zapowiadają się także dlatego, że na starcie zabraknie zawodników, którzy zajęli całe podium w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski Kia Picanto w ubiegłym roku.

Zgodnie z podstawowym założeniem KIA LOTOS RACE, którym jest nie tylko wyławianie i szlifowanie młodych talentów, ale – przede wszystkim – umożliwienie kierowcom wejścia na ścieżkę kariery w sporcie samochodowym, aktualni Mistrz i Wicemistrz Polski Kia Picanto – Karol Urbaniak i Albert Legutko – w tym roku będą próbować swoich sił w Renault Clio Cup Central Europe. Co ciekawe, Mistrzostwa Polski Kia Picanto i Renault Clio Cup Central Europe spotkają się już podczas pierwszej tegorocznej rundy KIA LOTOS RACE rozgrywanej na Motorsport Arena Oschersleben. Jak najszybsi kierowcy zeszłorocznych Mistrzostw Polski Kia Picanto poradzą sobie w mocniejszych samochodach i jak za kierownicą wyczynowych Picanto zaprezentują się ich następcy będzie można przekonać się już w ostatni weekend kwietnia.

W ślady Urbaniaka i Legutki poszli jeszcze Max Zchuppe oraz Tomasz Magdziarz, którzy w ubiegłym roku również ścigali się za kierownicą Kia Picanto. Ten drugi kierowca pozostał wierny KIA LOTOS RACE także w tym sezonie i będzie próbował łączyć udział w dwóch seriach wyścigowych. Szczególnie podczas rundy na Motorsport Arena Oschersleben może okazać się to nie lada wyzwaniem. Na przesiadkę z auta do auta w czasie treningów i kwalifikacji były piłkarz będzie miał tylko 15 minut. W trakcie niedzielnych zawodów też nie będzie łatwo, gdyż wyścigi obydwu serii zaplanowano tuż po sobie. „Trzeba w końcu stanąć na pudle nad 1 i… przejść do czegoś mocniejszego” – mówi z uśmiechem Tomasz Magdziarz, któremu trudno rozstać się z atmosferą panującą w KIA LOTOS RACE.

Damian Litwinowicz, który – podobnie jak Tomasz Magdziarz – za kierownicą Kia Picanto zaliczy w tym roku już trzeci sezon, wyścigi KIA LOTOS RACE również chwali za „atmosferę, która panuje w Paddocku oraz za wyrównaną walką na torze”. Te dwa aspekty – wyrównany, wysoki poziom współzawodnictwa oraz wyjątkowa atmosfera – przyciągają do KIA LOTOS RACE nowych zawodników. Nie tylko tych najmłodszych, którzy trafiają tu z kartingu, ale również znacznie starszych, którzy w profesjonalnym wydaniu chcą realizować marzenia z młodości. „Bardzo ważne jest profesjonalne wsparcie ze strony Kia Motors Polska. Tylko dzięki temu możemy ścigać się po całej Europie i w super atmosferze za dość przystępne pieniądze jak na profesjonalny motosport” – uważa tegoroczny debiutant w KIA LOTOS RACE, 39-letni Jakub Dwernicki, który w czasach liceum przez 4 lata ścigał się w kartingu i był na dobrej drodze do tytułu Mistrza Polski w tej dyscyplinie.

Kartingowe korzenie mają także 14-latkowie – między innymi Nikodem Wierzbicki i Szymon Jabłoński. Ten pierwszy ostatnie 6 lat spędził w profesjonalnym kartingu w Polsce, Czechach oraz we Włoszech. Oprócz tego „od 3 lat wraz z Janem Antoszewskim oraz Damianem Litwinowiczem trenujemy na lotniskach poprzednimi Picanto, jeszcze z czasów KIA LOTOS CUP. Od 2 lat mam pozwolenia na branie udziału w imprezach typu Track Day oraz Superoes na Torze Poznań, a od zeszłego roku biorę udział także w treningach organizowanych na zagranicznych torach” – dodaje Nikodem.

Nie ma się co dziwić, że jego rówieśnik – Szymon Jabłoński – może uważać, że przygodę z motorsportem rozpoczął zbyt późno, bo w wieku… 12 lat. „Dlatego z kartingu do wyścigów samochodowych przesiadam się najwcześniej jak to możliwe” – mówi Szymon.

Wyścigowy weekend KIA LOTOS RACE na Motorsport Arena Oschersleben, pierwszy z sześciu tegorocznych, zacznie się już w piątek, 28 kwietnia, od dwóch 30-minutowych treningów (początek o godzinie 9:15 i 13:50). W sobotę, już na godzinę 8:30, zaplanowano pierwszą z trzech sesji kwalifikacyjnych, która będzie trwała 30 minut. Druga część kwalifikacji, trwająca 15 minut, rozpocznie się o godzinie 11:20. 10-minutowy finał kwalifikacji do pierwszego wyścigu wystartuje o godzinie 17:15. Pierwszy wyścig w niedzielę rozpocznie się o godzinie 9:40, drugi – o 15:45.

Oprócz wyścigów KIA LOTOS RACE na Motorsport Arena Oschersleben będzie można zobaczyć zmagania kierowców serii – ADAC Formel 4, ADAC TCR Germany, ADAC GT Masters i Renault Clio Cup z udziałem 3 Polaków.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze