Pierwszy asfaltowy rajd sezonu - zapowiedź Rajdu Niemiec

Już w nadchodzący weekend odbędzie się Rajd Niemiec będący dziewiątą rundą tegorocznego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata. Będzie to pierwsza w sezonie w pełni asfaltowa eliminacja.

Będzie to już 33. edycja rajdu zlokalizowanego w Trewirze w zachodnich Niemczech, pierwsza z nich odbyła się w 1982 roku, a od 2002 jest to eliminacja WRC. Dotychczas jedenastokrotnie triumfował tutaj Citroën. Aż dziewięciokrotnie udało się to Sébastienowi Loebowi, a raz Sébastienowi Ogier i Daniemu Sordo. W ubiegłym sezonie hegemonia francuskiego teamu została przerwana i zwyciężył Thierry Neuville z Hyundaia.

Jest to dość zróżnicowana runda, rywalizacja rozpocznie się w czwartek rano na shakedownie liczącym 4,6 kilometrów. W piątek załogi pokonają 136,3 kilometrów w ramach ośmiu odcinków specjalnych. Tego dnia będą to próby w okolicach gór Eifel przy granicy z Luksemburgiem i Belgią, a także w sąsiedztwie doliny Mozeli.

Sobota jest najbardziej zróżnicowanym i najdłuższym dniem. Kierowcy pojadą wąskimi bocznymi drogami, trasami pośród licznych winnic oraz odbędą legendarne próby Panzerplatte w bazie wojskowej w Baumholder. Tego dnia do przejechania będzie 170,79 kilometrów podczas dziewięciu OS-ów. Niedziela to słynne odcinki wokół winnic w okolicach Mozeli. Finał rajdu liczy 4 odcinki specjalne o łącznej długości 67,34 kilometrów.

Do przejechania będzie 21 odcinków specjalnych o długości 374,43 kilometrów, a razem z odcinkami dojazdowymi będzie ich 1227,04. Nowością w tym sezonie będzie przejeżdżany dwukrotnie pod rząd fragment odcinka Panzerplatte i powrót po 4 latach próby Bosenberg.

Rajd Niemiec uważany jest za najtrudniejszą asfaltową eliminację w sezonie. Bardzo istotna będzie współpraca zawodników ze swoimi załogami szpiegowskimi, które mogą dostarczyć ważnych informacji o nawierzchni i pogodzie. Pogoda w górach jest nieprzewidywalna, co sprawia duże trudności załogom w wyborze opon. Konieczne jest unikanie wysokich kamiennych krawężników w Baumholder, także wyzwaniem jest tam nawierzchnia, gdy jest sucho jest ona śliska, a gdy mokro bardzo zdradliwa.

Kluczową rzeczą są tutaj również ustawienia samochodu. Samochody będą niżej osadzone, aby dać lepszą przyczepność na asfalcie. Zróżnicowane trasy sprawiają, że ustawienia muszą być często kompromisem. Twarde opony powinny być używane w suchych warunkach, a miękkie, gdy będzie zimno i mokro.

Faworytem tej rundy będzie Sébastien Ogier, dla jego zespołu to domowa runda, ale nie udało im się tu jeszcze wygrać. Francuski mistrz świata powinien mieć na to największe szanse, jeśli uniknie błędów, które go wyeliminowały w ubiegłorocznej edycji. Podobne problemy mieli także kolejni ówcześni liderzy - Jari-Matti Latvala w Polo R WRC i Kris Meeke w DS3. W rajdzie wystartuje 16 załóg WRC w tym Polacy Robert Kubica/Maciej Szczepaniak w Fordzie Fiesta, łącznie w tej rundzie weźmie udział 64. kierowców.

Źródło: wrc.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze